Seat Toledo (1991 – 1999)

8 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

První generace Seatu Toledo může oslovit zájemce hledající opravdu levnou ojetinu. Potěší prostorností, ale spolehlivost není jeho doménou.

Diskuze

12 komentářů

    Wazup!

    Zdravíčko, doma nám leží dva kousky první generace v TDI 66 KW, přestože už toho mají hodně za sebou jsou prakticky bezúdržbové, a můj otec na ně nedá dopustit, za ty peníze se jedná na trhu asi o nej koupi, skoro vše se na nich dá opravit doma, dalším plusem je spotřeba, když se nedostane člověk při vzdálenosti větší ne 30 KM pod 4 litry je z toho znepokojen, nevýhodou jsou dle mne tlumiče a pružiny kufr ještě není z půlky zaplňěn o už to čapí na zemi.Ani z tou korozí to není zase tak strašné, co by rozhodně stalo za vyzvihnutí jsou sedadla, ve srovnání se stejně starým golfem 3 je to uplně jiná liga. Taky je vevnitř opravdu dost prostoru pro pohodlnou přepravu čtyř dospělých.Jasně má své stinné stranky jako každé auto, ale pokud víte co chcete a co kupujete budete myslím spokojeni.

    Petr V.

    Ani bych neřekl. Brácha vlastnil zmiňované Toledo 1L motor klasika 1,9 d (taxi) a než ho poslal do světa, měl na něm nalítáno něco přes 500 tis. km. Za celou dobu provozu jezdilo bezvadně, na auto byl absolutní spoleh, žádné vážné závady. Jedinou vadou na kráse byla vzhledem ke stáři a každodennímu provozu počínající lehká koroze blatníků.
    Chtěl bych vidět, jaké auto by v dnešní době dalo takovou porci kilometrů bez vážných závad. V současné době jezdí bratr se Superbem a je kupodivu mnohem častěji v servisu než s tady víceméně kritizovaným Toledem.

    Mike

    Mně by odradily jízdní vlastnosti, ale a u dieselu asi nutná repase turba, ale jinak jde o závady spojené s užíváním, (tlumiče, ložiska) atd. Koroze samozřejmě problém je, ale tou trpěla většina aut té doby, snad kromě německé prémie.

    Mike

    To je celkem zvláštní. Superb by měl podle všeho být dobře postavené auto, (a to zvláště v benzinových motorizacích), snad kromě 1.4 TSI. Na volbě dieselového motoru taky záleží. Já bych volil asi 2.0 TDI 125 kw, protože motory 2.0 TDI 103 kw po stránce spolehlivosti moc dobré nejsou, (praskající hlavy). Já bych volil buť 2.0 TDI 125 kw, nebo 1.8 TSI. To jsou podle mně pro Superb optimální motory.

    Mike

    + DSG.

    Jelito

    Proč testujete vraky co se prodávájí na náhradní díly? Tohle auta nemá smysl i kvůli ekologické dani.

    Ondra

    Ten, kdo tvrdí, že je toledo nespolehlivé, ho asi nikdy nevlastnil nebo ho dokonale huntoval stylem jízdy.Máme ho už dvanáct let a dělali jsme zatím jen výfuk a svíčky.

    Honza

    Článek dle mého názoru postrádá špetku objektivity a celá modelová řada je hodnocena podle jednoho kusu. Pokusím se ho trochu vyvážit 🙂

    Vlastním vrcholnou verzi Toleda s motorem 2.0 16V 110kW. Je v absolutně původním stavu, žádné úpravy neproběhly a to ani u předchozích majitelů. Auto má momentálně najeto 220 000km. Co se jízdních vlastností týče, nemůžu si vůbec stěžovat. Podvozek je sportovně laděný a výrazně přitvrdil, oproti ostatním motorizacím. Jízdními vlastnosti jsou srovnatelné s Octavií.

    Spotřeba na dlouhé trasy se dá s lehkou nohou v pohodě udržet pod 6l/100km, ve městě je to okolo 9l/100km. S autem mám najeto zhruba 12 000km při průměrné spotřebě 7,5l/100km. To nejsou vůbec špatná čísla, uvážíte-li, že se jedná o 15 ale starý vůz s poměrně vysokým nájezdem.

    Se 150 koňovým agregátem pod kapotou relativně lehkého auta vyprášíte kožich kdejakému novému Passatu a nafrnění \“TDíčkáři\“ v \“oktávicích\“ jsou pro tento vůz sladkým pamlskem. Zrychlení z 0 – 100km/h auto stihne pod 8 sekund a při dosažení maximální rychlosti dle výrobce (215km/h) má auto ještě znatelnou rezervu.

    V interiéru jsou polokožené sedačky s výborným bočním vedením, ve kterých se pohodlí rozhodně nalézt dá. Auto je vybaveno palubním počítačem, ABS, kotoučovými brzdami na obou nápravách, dvěma airbagy, klimatizací, všemi okýnky s el. stahováním, el. ovládanými a vyhřívanými zpětnými zrcátky, imobilizérem a centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním. Výbavu tedy dostanete takovou, která je srovnatelná s dnešními standardy u nových automobilů.

    Aleš

    Takových Toled bohužel moc není, dalo by se skoro říci, že ten Tvůj kousek je docela vzácnost. U Toled jsou nejčastější právě tebou zmiňovaná TDIčka. Docela závidím, i když přeji aby autíčko dobře sloužilo. Mám také Toledo I. generce klasika 1,9 Tdi v silnější verzi a jsem velice spokojený. Navíc je to pořád hezké auto. Rozhodně bych neměnil.

    Martina

    Dobrý den, já odbočím trochu od tématu ale potřebovala bych sehnat model Toleda r.v. 1996. Nevíte někdo kde by se dal sehnat?

    Roman

    Seat Toledo 1.6 16v rv 96 myslím si že na ty léta a se srovnáním ostatních aut je to super auto je prostorné dobře vypadá též docela dobře slouží perfektně. Teď se do nej chci pustit trosku se vypořádat se rzí,vyfukem,a provozními kapalinamy. Jinak si na seat nemůžu stěžovat

    Bob

    Vlastním Toledo 1l s šestnáctkou se 100 koňmi výkonu, to auto jsem kupoval s 131500 km. Teď má najeto bez pár stovek 160000 a co jsem udělal? Měnil jsem výfuk od katíku, Z tlumiče, rozdělovač, brzdový destičky, rozvody, svíčky a pár kosmetických drobností. To auto po mně zatím chce jen pravidelný výměny oleje a filtrů, který provádím po 10000 km a dolévání benzínu. V prosinci mě čeká STK, takže to ještě musím dát do kupy a samozřejmě, že ještě něco přijde. Ale je to nenáročný, levný, prostorný, i rychlý, pohodlný, uvnitř čistý, po nekuřákovi, udržovaný auto, který bych rozhodně nevyměnil za žádnou cenu. Měl jsem asi štěstí tentokrát a nekoupil jsem plečku.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist