Seat Ibiza Cupra (2015): španělské Polo GTI také dostalo 1.8 TSI a 192 koní

Přepracovaná verze španělského mini těží z koncernové techniky VW, pod kapotu má nyní větší přeplňovaný čtyřválec, se kterým zvládne stovku za 6,7 sekundy.

Příznivci mladoboleslavské automobilky můžou tohle značkám VW a Seat pouze tiše závidět. Zatímco Fabia RS je pro tuto chvíli minulostí, nejvýkonnější německé a italské ekvivalenty pokračují dál. Navíc místo čtyřválce 1.4 TSI se 180 koňmi a automatem DSG dostaly větší přeplňovaný agregát 1.8 TSI a kromě jiného také šestistupňovou manuální převodovku.

První v pořadí bylo revidované Polo, teď se na řadu dostala Ibiza Cupra. Španělský ostrý hatchback má 192 koní a nejvyšší točivý moment se oproti předchůdci zvýšil z 250 na 320 newtonmetrů při 1450 až 4200 otáčkách za minutu. Auto díky tomu zvládne maximálních 235 kilometrů v hodině a na stovce umí být za 6,7 sekundy. Seat kromě toho uvádí tabulkovou průměrnou spotřebu pouze 6,0 litru na 100 kilometrů.

Zvnějšku se nesilnější Ibiza nezměnila, uvnitř je však nový volant z modelu Leon, přepracovaný přístrojový panel, výdechy ventilace a kvalitnější povrchová úprava panelů. Auto je standardně postaveno na 17palcových kolech, nechybí příplatkové adaptivní tlumiče a s agilitou v zatáčkách pomáhá elektronická náhražka samosvorného diferenciálu XDS.

2.9.2015 4:25| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist