Seat Ibiza (2017): příští generace španělské Fabie se tak trochu vzhlédne v minulosti

První nákresy páté generace modelu Ibiza naznačují, že se Seat vzdá šikmých bočních prolisů na karoserii, svou novinku však vybaví výraznější přídí i zádí.

Pokud můžeme věřit prvním informacím o chystané nové Ibize, výměna stávající typové řady s interním označením „6J“ neproběhne dříve než v roce 2017. Jinak řečeno, současný španělský sourozenec Volkswagenu Polo a Škody Fabie představený před šesti lety bude muset na trhu vydržet o polovinu déle, než je obvyklé.

Aby Seat udržel o vůz zájem, příští rok podstoupí Ibiza už druhou mezigenerační modernizaci (první proběhla v roce 2012), přičemž facelift by se měl tentokrát zaměřit především na přepracování interiéru. Jestli to bude stačit, zjistí Španělé až časem podle zájmu zákazníků, kteří můžou být odsunem premiéry nástupce přeci jen poněkud zklamáni.

Jak už bylo řečeno, nová Ibiza dorazí až v roce 2017 a přestože kolegové z britské redakce Autocaru naznačují, že Seat na tomto voze „zahájil práci“, máme za to, že i s ohledem na zbývající čas vývoj již dávno probíhá. Jak dalece se konstruktéři aktuálně dostali, není v tuto chvíli jasné, Seat se však rozhodl napřímit naši pozornost k počátkům vzniku auta, tedy jeho designu.

U příležitosti třicátého výročí existence modelu Ibiza uspořádal Seat setkání několika klíčových návrhářů tohoto modelu, včetně současného nejvyššího koncernového šéfa designu Waltera de’Silvy, designového bossa britské značky Bentley Luca Donckerwolkeho i ředitele stylistického oddělení Seatu, kterým je Španěl Alejandro Mesonero-Romanos. A právě při této příležitosti se objevily také fotografie zachycující příští Ibizu.

„Nová Ibiza musí být dostatečně normální, aby si ji koupil kdokoli, zároveň ale chceme, aby na trhu vynikla,“ prohlásil na adresu auta šéf Seatu Jürgen Stackmann, zatímco Mesonero-Romanos byl poněkud konkrétnější: „Neočekávejte zmenšený klon Leonu. Tohle je příležitost vytvořit nový design ikony,“ dodal španělský návrhář, který se netají tím, že vlastnil první Ibizu a na vývoji třetí generace se podílel jako člen de’Silvova týmu.

Jak sami vidíte, nejvýraznější linie vozu se ve srovnání s dnešním modelem změní (nám z profilu hodně připomínají zmiňovanou první generaci), jeho osobnost však má podle Mesonera-Romanose zůstat. „Pro Ibizu to bude revoluční design se silným charakterem. Bude to jiné auto, ale nesporně v něm poznáte Ibizu,“ dodává.

Hodně překvapivé je to, že by příští Ibiza neměla být postavena na přepracované platformě PQ25, ale údajně využije jednu z nejkompaktnějších verzí nové modulární platformy MQB, která se později objeví rovněž pod šestou generací Volkswagenu Polo, nikoli však jako základ chystané třetí generaci Škody Fabia.

Jak bude Ibiza vypadat a fungovat ve finále, nám prvních pár nákresů a několik obecných vět návrhářů jistě neprozradí, minimálně to však můžeme považovat za signál, že VW opět považuje svou nedávno ještě oslabenou španělskou dceru za plnohodnotného člena týmu, se kterým se dá do budoucnosti plně počítat.

zdroj: Autocar

25.7.2014 8:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist