Seat Leon ST Cupra (2015) je s časem 7:58,12 min. nejrychlejším kombíkem Nordschleife

(+ video) Španělský kompakt se základy společnými s Golfem a Octavii opět jednou potvrzuje ve své nejrychlejší verzi Cupra, jak dobrým sportovním autem umí být.

Španělská značka koncernu Volkswagen se evidentně nechce jen tak snadno smířit s faktem, že byl jejich Leon Cupra odsunutý v žebříčku nejrychlejších sériových předokolek na Nürburgringu až na třetí místo poté, co ji nejdříve sesadil z trůnu Renault Mégane RS 275 Trophy-R a posléze oba odpálila nová Honda Civic Type-R s časem 7:50,63 min.

Seat proto poslal na Severní smyčku praktičtější Leon ST Cupra a výsledkem je ještě lepší čas než dosáhl klasický hatchback. Zatímco španělský závodník Jordi Gené potřeboval v prvním případě 7:58,44 min., v kombíku zvládl tu samou trasu za 7:58,12 min. navzdory nepatrnému hmotnostnímu handicapu (+ 45 kg).

Jak sám říká, za zlepšením stojí progresivnější chování zadní nápravy v rychlých zatáčkách a ve snadnějším dosažení maximálky díky menšímu aerodynamickému odporu prodloužené karoserie, ačkoli pravdou také je, že ten rozdíl je natolik nepatrný, že může být způsoben i drobnými chybkami v předchozí či této jízdě, které nemá běžný smrtelník šanci odhalit.

Seat každopádně tvrdí, že Leon ST Cupra je tímto oficiálně nejrychlejším kombíkem na Ringu, čímž překonal i koncernového sourozence Audi RS4 Avant Quattro se 4,2litrovým vidlicovým osmiválcem a pohonem všech kol. Tímto samozřejmě asi nikdo nezpochybňuje, že na světě neexistují rychlejší kombíky, které by to Seatu natřely (třeba VW Golf R Variant se čtyřkolkou a výkonem 300 koní je horkým kandidátem), pravdou ale je, že z těch, které to tam dosud zkusily, ani jeden na Leon ST Cupra nemá.

Pokud vám ani tohle jako důkaz kvality nového Seatu nestačí, stačí se podívat na seznam strojů, které Leon nechal za svými zády. Z těch nejvěhlasnějších stojí za zmínku třeba BMW M3 CSL E46, M3 E92, Nissan Skyline GT-R R33 V-Spec, Dodge Viper SRT-10, Mercedes CLK 63 AMG Black Series, Audi R8 V8 či BMW M5 E60. To už za poklonu stojí, co říkáte?

15.5.2015 2:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist