Seat Leon Cupra (2014): španělský ostrý hatchback má předčasně po premiéře

Nejsilnější Seat Leon odhalený předčasným únikem fotek jako rváč zrovna nevypadá, podle dostupných informací však nabídne až 280 koní.

Psali jsme to už minule, opakujeme to opět – příznivci aktuální Škody Octavia RS s benzínovým motorem naladěným na 220 koní budou moci nejostřejšímu Seatu Leon pouze tiše závidět. Nejdříve se mělo za to, že španělský hatchback v provedení Cupra dostane přeplňovaný dvoulitr s výkonem 265 koní, teď se však spekuluje, že to má být až 280 koní, aby později s příchodem Cupry R posílil po vzoru Audi S3 a Volkswagenu Golf R na rovných 300 koní.

Uvedená čísla protazím potvrdit nemůžeme, od výrobce unikají neoficiálními kanály a Seat dosud nic nepotvrdil, jeden ze zdrojů nám však díky vynesení továrních obrázku umožnil podívat se na finální design tří (SC) i pětidveřové varianty.

Jak sami prozkoumáním fotogalerie zjistíte, nová Cupra vzhledovou agresivitou právě nevyniká. Za neočekávanou diskrétnost nepochybně může i poměrně nevýrazný světle šedivý odstín laku obou aut, nicméně ani nárazníky či spoilery se od původního stylistického konceptu zásadně neodklání.

Pozornější prohlídka však pochopitelně rozdíly ve srovnání s výchozím vozem odhalí. Povšimněte si třeba červené třmeny, jiné mřížky ve zvětšených otvorech nasávání, perforaci nárazníku mezi maskou chladiče a místem pro espézetku, černé kryty vnějších zpětných zrcátek, větší dvoubarevná kola a zezadu pak dvě oválné koncovky výfuku a kromě nápisu Cupra také zvětšený spoiler prodlužující střechu.

Vpředu a vzadu karoserii ozvláštňují malá loga šachovnice s rudým proužkem po pravé straně, tím ale optická výzbroj sportovního modelu opravdu končí. Tím nechceme říci, že je na tom něco špatně nebo dobře, po předchozím ostře žlutém lakování či masivních náraznících je to ale zkrátka nezvyk.

Ani pohled do interiéru nám nedává mnoho důvodů spojovat Cupru se španělským temperamentem. Posádka vpředu zjevně dostane lépe konturovaná sedadla potažená perforovanou černou kůží s kontrastními šedivými bočnicemi a několik červených detailů, zbytek je už pouze černá, šedá a zase černá. Dokonce zmizely i chromované rámečky, takže z lesklých detailů zde zůstalo pouze logo na tříramenném zkoseném volantu a kovové pedály.

Dále bychom tu asi mohli spekulovat o použití dvouspojkové převodovky, sníženém podvozku a dalších věcech obvykle spojených s přestavbou auta na sportovnější verzi, pravdou ale je, že technické detaily v tuto chvíli neznáme a proto bude lepší nepouštět se na tenký led a počkat na tah Seatu. Možná po tomto pochopí, že dělat tajnosti jaksi ztratilo smysl.

zdroj: Autowp.ru

8.1.2014 3:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist