Seat Leon Cupra 290 (2015): španělský lev se dále vzdaluje Octavii RS, dostal až 290 koní

Zatímco Octavia RS 230 spoléhá na dvoulitr TSI s výkonem 230 koní, nová ostřejší Cupra dostala tu samou jednotku a 60 koní navíc. Na stovce je díky tomu za 5,7 sekundy.
seat-leon-cupra-290-2015-spanelsky-lev-se-dale-vzdaluje-octavii-rs-dostal-az-290-koni-1100x618.jpgCelá galerie 5 Zdroj: archiv redakce

Automobilka Seat má nový sportovní vrchol, který se dost možná opět podívá na zoubek nejlepšímu času Renaultu Mégane RS 275 Trophy-R na Nürburgringu a teoreticky může soupeřit i se souřasným králem Nordschleife, Hondou Civic Type-R. Jmenuje se Leon Cupra 290 a ve srovnání s modelem 280 posílil – zcela logicky – o deset koní.

Přepracovaná pohonná jednotka nabídne maximální točivý moment 350 newtonmetrů dostupný od 1700 do 5800 otáček za minutu, zastavuje se u elektronického omezovače nastaveného na obligátních 250 km/h a na stovku dokáže akcelerovat buď za 5,7 sekundy ve spojení s DSG anebo za 5,8 vteřiny v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Seat přitom udává průměrnou spotřebu pouze 6,6 litru na 100 km při volbě automatu a 6,7 litru na sto kilometrů u verze Leon SC s manuálem.

Auto bude opět v nabídce ve všech karosářských verzích, tj. jako tří a pětidveřový hatchback a kombi ST, přičemž součástí standardní výbavy budou adaptivní tlumiče DCC, elektronicky řízený samosvorný diferenciál shodný s těmi v Octavii RS 230 a Golf GTI Performance a bez příplatku budou také světla LED a systém Cupra Drive Profile umožňující výběr z několika dostupných jízdních módů. Mimochodem, ESP lze zcela deaktivovat.

Součástí nadstandardu bude paket Performance zahrnující sadu brzdových třmenů společnosti Brembo rozpoznatelná podle červené barvy, pozměněný design kol o průměru 19 palců a jiný typ pneumatik. Seat udává průměrnou spotřebu pouze 6,6 litru na 100 km při volbě automatu a 6,7 litru na sto kilometrů u verze Leon SC s manuálem a doplnit bychom mohli také informaci o tom, že auto bude k mání od konce září, poté, co si odbude světovou premiéru na frankfurtském autosalonu.

7.9.2015 12:55| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist