Seat Leon Cupra (2014) oficiálně: 280 koní a samosvor

Seat Leon Cupra přijíždí se čtyřválcem vyladěným na 265 koní. Náročným řidičům Seat nabídne verzi posílenou na rovných 280 koní.

Ještě hezky “za tepla” jsme vás dnes informovali o úniku fotek nejsilnějšího Seatu Leon Cupra. Ke kompletní galerii, kterou ráno automobilka vypustila do světa už oficiálně, ovšem chybělo podstatné info, takže zmiňované výkony byly jen čirou spekulací. Ovšem pravdivou.

Pod přední kapotu zamíří dvoulitrový čtyřválec TSI naladěný na 265 koní a točivý moment 350 Nm. Pro případ, že by se vám snad takový výkon zdál nedostatečný a chtěli byste se více přiblížit třem stovkám koní, bude v nabídce ještě silnější Cupra 280, která nabídne výkon 280 koní. Točivý moment zůstává na 350 newtonmetrech.

V takovém případě se bavíme o nejsilnějším sériovém Seatu v historii, ve spojení s převodovkou DSG pokoří sprint z klidu na 100 km/h za 5,7 sekundy, v případě šestistupňového manuálu to trvá o desetinu déle. Standardní Leon Cupra je o další desetinu pomalejší, takže s DSG trvá zrychlení z 0 – 100 km/h přesně 5,8 sekundy, manuál potřebuje ke zdolání stokilometrové rychlosti 5,9 sekundy. Všechny verze spojuje elektronicky omezená maximální rychlost na 250 km/h.

To pravé “auto emoción” se bezpochyby dostaví při průjezdu zatáčkou, mezi předními koly totiž pracuje samosvorný diferenciál a vaši jízdu nebude v žádném omezovat elektronický anděl strážný – stabilizace se dá kompletně deaktivovat. Vyjma toho se Cupra pyšní také adaptivními tlumiči DCC nebo progresivním posilovačem řízení.

Uvnitř pak čekají sportovní sedadla čalouněná alcantarou nebo ambientní osvětlení, které mění barvu od zvoleného režimu – standardně je interiér prozářený bílou, ve sportovním režimu Cupra pak červenou. Kromě barvy interiéru se ve zmíněném režimu dočkáte také lepší odezvy plynového pedálu, změní se ale také tuhost řízení nebo adaptivního podvozku.

Stejně jako standardní Leon, i Cupra těží z výhod platformy MQB, takže hmotnost mezigeneračně poklesla o 110 kilogramů. Z pohledu designu se Cupra na první pohled zásadně neliší od obyčejného Leonu, ale rozdíly tady jsou, a nemalé. Jsou tady jiné nárazníky s většími otvory chlazení a jinak tvarovanou mřížkou, zezadu nechybí dvojice koncovek výfuku, nápis Cupra a spoiler na zádi. V případě slabší verze stojí Cupra na osmnáctipalcových kolech, silnější obouvá devatenáctky s titanovou povrchovou úpravou. Za nimi se pak ukrývají červeně lakované třmeny.

Co se týče cen, ty už španělská automobilka vypustila do světa, na ty české si ale budeme muset ještě pár dní počkat. Nejlevněji každopádně přijde třidveřový Leon SC Cupra s manuální převodovkou, který přepočtem vychází na 852 000 Kč, na samotném vrcholu stojí pětidveřový Leon Cupra 280 s převodovkou DSG a cenou okolo 950 000 Kč.

8.1.2014 4:27| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist