Renault Trafic Cool 1.6 dCi 140k (2015)

Další dodávka, která vypadá skoro stejně jako ta minulá, ale zdání klame. Tahle je totiž, a z textu je patrné proč, mnohem lepší a praktičtější.
  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 8.8

Radosti

Silný motor s dobrou spotřebou, větší kapacita cestujících

Starosti

Náročnější manipulace se sedačkami, pouze jedny dveře na boku


Je to téměř jako dejá vu, stejná dodávka, stejná barva… tak jako v testu minulý týden. Ale rozdíly tady jsou a poměrně zásadní, které dělají tot konkrétní auto mým pohledem o něco lepší ve srovnání s vozem z předešlého testu. Tohle je Renault Trafic s naftovou šestnáctistovkou, ovšem s vyšším výkonem a ve specifikaci určené pro přepravu cestujících, má za dvěma sedaly řidiče a spolujezdce dve lavice pro dalších šest lidí.

Interiér

Vnitřek kabiny je velmi podobný interiéru Traficu z předchozího testu, je tady ale navíc třeba navigace. S velmi jednoduchou grafikou, ovšem s intuitivním ovládáním, přehledným menu a hlavně fungující – až na jedno drobné zaváhání mne vždy dovedla bez potíží do cíle. Pak tady máme to sezení navíc, jak jsem zmiňoval, je tady do zadní části auta vsazená další sedačka – lhal bych, když bych tvrdil že je určená pro tři lidi, ale sedli jsme si na ni tři vedle sebe a šlo to, ve dvou tam byl prostoru v podstatě nadbytek. Snadnému nastupování na zadní lavici pomáhá sklopné opěradlo sedačky v linii před, v kombinaci s velkými bočními dveřmi není vážně problém nastupovat jak na druhou, tak právě i na třetí řadu.

Tady ale ve srovnání s vozem z minulého týdne byly pouze jedny dveře na pravé straně, což je super v tom ohledu, že pokud vezete třeba děti, tak vám nečekaně nevyskáčou po zastavení do silnice mezi jedoucí auta, na druhou stranu je tady nutnost spolupráce cestujících s postupným nastupováním a vystupováním.

A ještě jedna věc, je velmi praktické že můžete mít buď minibus pro velkou rodinu, firmu, atd. anebo vyjmutím sedaček dodávku s velkou ložnou plochou, třetí lavice ale nejde vyndat zadními dveřmi, takže pro její vyjmutí je zapotřebí vyndat druhou řadu, pak třetí řadu a pak zase druhou řadu vrátit, pokud potřebujete transportovat více než jen jednoho spolujezdce vedle řidiče. Manipulace se sedačkami ale není složitá – systém uvolňování z aretace je jednoduchý, nekomplikovaný a snadný a sedačky nejsou až tak těžké. Dva průměrní chlapi ji bez obtíží unesou a vyndají. A snadný styl manipulace platí i pro opětovnou instalaci zpět.

Pohon

Pod kapotou Traficu v tomto případě pracovala opět šestnáctistovka – s odkazem na předešlý test, ale s vyšším výkonem. Naftový čtyřválec přeplňovaný turbem nabízel 140 koní k práci a 340 Nm točivého momentu a to bylo mnohem lepší na jízdu, na bezpečnou jízdu, ne se slabší variantou před několika dny. S masivním krouťákem bylo snazší a bezpečnější hlavně zrychlování, skvělé pro předjíždění bez obav ze střetu s protijedoucím vozidlem…

Spotřeba

… a navzdory většímu výkonu, nebo právě díky němu, se výkonový rezerva projevila kladně i na spotřebě. Se silnějším motorem jsem jezdil s nižším průměrným apetitem, Trafic se 140 koni při mém testování bral 8,2 l/100 km.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Ovladatelnost

Ohledně ovladatelnosti opět odkážu na test z minulého týdne, ať se neopakuji, jízdní vlastnosti jsou v zásadě stejné u obou verzí, čekat zásadní posun směrem k projevu a la osobní auto nelze, je to stále dodávka a ne civilní MPV nebo dokonce hatchback. Ale uvědomuji si, že třeba motor měl hladší zvuk s nižším rušivým projevem než u konkurenčních „užitkáčů.“ Tady se downsizing projevil docela příjemně.

Verdikt

Ano, tento Trafic je logicky dražší než ten, o kterém byla řeč před pár dny, ale nabízí toho mnohem víc. Přišel sice o jedny dveře, ale i tento „hendikep“ lze ospravedlnit nebo vysvětlit civilnějším použitím, je tady ovšem větší kapacita pro transport lidí se snadnou možností transformace na ryzí dodávku 1 + 1, a navíc silnější motor, který nabízí nejenom lepší dynamiku, ale ve výsledku také příznivější spotřebu.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcečtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1598
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)103/140
Točivý moment (Nm)340 v 1750 ot./min
Nejvyšší rychlost (km/h)180
Spotřeba paliva (l/100 km)5,6 - 7
Objem nádrže (l)80
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4999
Šířka (mm)2283
Rozvor náprav (mm)3098
Provozní hmotnost (kg)1683
Zavazadlový prostor (l)3,2 m3
Ceny
Základní cena modelu519 900 Kč
Cena testovaného vozu870 900 Kč
7.5.2015 11:24| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist