Renault Trafic Cool 1.6 dCi 140k (2015)

Další dodávka, která vypadá skoro stejně jako ta minulá, ale zdání klame. Tahle je totiž, a z textu je patrné proč, mnohem lepší a praktičtější.
  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 8.8

Radosti

Silný motor s dobrou spotřebou, větší kapacita cestujících

Starosti

Náročnější manipulace se sedačkami, pouze jedny dveře na boku


Je to téměř jako dejá vu, stejná dodávka, stejná barva… tak jako v testu minulý týden. Ale rozdíly tady jsou a poměrně zásadní, které dělají tot konkrétní auto mým pohledem o něco lepší ve srovnání s vozem z předešlého testu. Tohle je Renault Trafic s naftovou šestnáctistovkou, ovšem s vyšším výkonem a ve specifikaci určené pro přepravu cestujících, má za dvěma sedaly řidiče a spolujezdce dve lavice pro dalších šest lidí.

Interiér

Vnitřek kabiny je velmi podobný interiéru Traficu z předchozího testu, je tady ale navíc třeba navigace. S velmi jednoduchou grafikou, ovšem s intuitivním ovládáním, přehledným menu a hlavně fungující – až na jedno drobné zaváhání mne vždy dovedla bez potíží do cíle. Pak tady máme to sezení navíc, jak jsem zmiňoval, je tady do zadní části auta vsazená další sedačka – lhal bych, když bych tvrdil že je určená pro tři lidi, ale sedli jsme si na ni tři vedle sebe a šlo to, ve dvou tam byl prostoru v podstatě nadbytek. Snadnému nastupování na zadní lavici pomáhá sklopné opěradlo sedačky v linii před, v kombinaci s velkými bočními dveřmi není vážně problém nastupovat jak na druhou, tak právě i na třetí řadu.

Tady ale ve srovnání s vozem z minulého týdne byly pouze jedny dveře na pravé straně, což je super v tom ohledu, že pokud vezete třeba děti, tak vám nečekaně nevyskáčou po zastavení do silnice mezi jedoucí auta, na druhou stranu je tady nutnost spolupráce cestujících s postupným nastupováním a vystupováním.

A ještě jedna věc, je velmi praktické že můžete mít buď minibus pro velkou rodinu, firmu, atd. anebo vyjmutím sedaček dodávku s velkou ložnou plochou, třetí lavice ale nejde vyndat zadními dveřmi, takže pro její vyjmutí je zapotřebí vyndat druhou řadu, pak třetí řadu a pak zase druhou řadu vrátit, pokud potřebujete transportovat více než jen jednoho spolujezdce vedle řidiče. Manipulace se sedačkami ale není složitá – systém uvolňování z aretace je jednoduchý, nekomplikovaný a snadný a sedačky nejsou až tak těžké. Dva průměrní chlapi ji bez obtíží unesou a vyndají. A snadný styl manipulace platí i pro opětovnou instalaci zpět.

Pohon

Pod kapotou Traficu v tomto případě pracovala opět šestnáctistovka – s odkazem na předešlý test, ale s vyšším výkonem. Naftový čtyřválec přeplňovaný turbem nabízel 140 koní k práci a 340 Nm točivého momentu a to bylo mnohem lepší na jízdu, na bezpečnou jízdu, ne se slabší variantou před několika dny. S masivním krouťákem bylo snazší a bezpečnější hlavně zrychlování, skvělé pro předjíždění bez obav ze střetu s protijedoucím vozidlem…

Spotřeba

… a navzdory většímu výkonu, nebo právě díky němu, se výkonový rezerva projevila kladně i na spotřebě. Se silnějším motorem jsem jezdil s nižším průměrným apetitem, Trafic se 140 koni při mém testování bral 8,2 l/100 km.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Ovladatelnost

Ohledně ovladatelnosti opět odkážu na test z minulého týdne, ať se neopakuji, jízdní vlastnosti jsou v zásadě stejné u obou verzí, čekat zásadní posun směrem k projevu a la osobní auto nelze, je to stále dodávka a ne civilní MPV nebo dokonce hatchback. Ale uvědomuji si, že třeba motor měl hladší zvuk s nižším rušivým projevem než u konkurenčních „užitkáčů.“ Tady se downsizing projevil docela příjemně.

Verdikt

Ano, tento Trafic je logicky dražší než ten, o kterém byla řeč před pár dny, ale nabízí toho mnohem víc. Přišel sice o jedny dveře, ale i tento „hendikep“ lze ospravedlnit nebo vysvětlit civilnějším použitím, je tady ovšem větší kapacita pro transport lidí se snadnou možností transformace na ryzí dodávku 1 + 1, a navíc silnější motor, který nabízí nejenom lepší dynamiku, ale ve výsledku také příznivější spotřebu.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcečtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1598
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)103/140
Točivý moment (Nm)340 v 1750 ot./min
Nejvyšší rychlost (km/h)180
Spotřeba paliva (l/100 km)5,6 - 7
Objem nádrže (l)80
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4999
Šířka (mm)2283
Rozvor náprav (mm)3098
Provozní hmotnost (kg)1683
Zavazadlový prostor (l)3,2 m3
Ceny
Základní cena modelu519 900 Kč
Cena testovaného vozu870 900 Kč
7.5.2015 11:24| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist