Renault Mégane (od 2008)

Třetí generace modelu Mégane nemá tak extravagantní design jako předchůdce. Přesto jej řada motoristů obejde velkým obloukem. Mnozí se bojí poruchovosti.

RADOSTI
Elegantní design, prodloužený rozvor u kombi zajišťuje dobrou prostornost, mnoho karosářských variant.

STAROSTI
Odlišný podvozek u verze Generation, kolísavá kvalita dílenského zpracování, kupé-kabriolet s malým zavazadelníkem, málo objemnějších dieselů na trhu, agregát 1.6 16V pouze s pětistupňovou převodovkou, na jízdní styl hodně citlivý motor 1.4 TCe (spotřeba snadno rychle vzroste).

Nejen model Mégane, ale vozy Renault obecně nemají mezi motoristickou veřejností dobrou pověst. Může za ni vysoká poruchovost, která se ale nejvíce objevuje u modelu Laguna druhé generace. Nijak dobře na tom není ani Espace IV, Scénic II či Mégane II.

Právě tyto modely se největší měrou zasloužily o současnou pověst značky. Proto se najde řada řidičů, jimž se renaulty líbí vzhledově i jízdně, ale raději zvolí jiný automobil, od něhož si slibují vyšší spolehlivost.

Renault Mégane fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Megane fotogalerie

Když už je řeč o vzhledu, je na místě zmínit zcela odlišný přístup k designu Mégane třetí řady, než tomu bylo u předchůdce. Vůz působí moderně a současně elegantně. Ne jako model druhé řady, který vypadal spíš extravagantně.Mnohem příjemnější dojem udělá na posádku interiér. Palubní deska je pohledná, užitý plast má zdařilou povrchovou úpravu a působí hodnotně.


Za zdařilá můžeme označit také sedadla. Ta nejsou příliš měkká, takže poskytnou dobrou oporu tělu i při delší jízdě. Přední sedačky můžeme bez problémů označit za opravdu pohodlné, zadním by prospěl delší sedák.

V hatchbacku není vzadu zrovna moc místa, kombi těží z prodlouženého rozvoru a nabídne prostoru více. Vpředu najdeme dostatek místa u obou verzí.Zavazadelník hatchbacku pojme pěkných 372 litrů nákladu. Špatně na tom není ani kupé, které převeze zavazadla o objemu 344 litrů. Nejpraktičtější je dle očekávání kombi Grandtour, schopné přepravit náklad o objemu 479 litrů. Proti tomu kupé-kabriolet zvládne odvézt jen 211 litrů.


Ale nechme už čísel a usedněme za volant. Řízení nepotěší, působí totiž dost gumově. Avšak podvozek je opravdu vydařený. Bez problémů tlumí nerovnosti a především zajišťuje dobré jízdní vlastnosti.

Avšak pozor. Verze Generation má měkce nastavený podvozek z modelu Fluence a ten opravdu nenadchne. Zájemci o ojetinu by si tedy měli ohlídat, co kupují. Model Generation totiž tak neposlouchá a působí nedotáčivě.Nabídka pohonných jednotek začíná šestnáctistovkami o výkonech 74 a 81 kW. Ani silnější motor ale nemusí každému vyhovovat. Ožívá totiž až ve vyšších otáčkách, do té doby se snahou dvakrát nepřetrhne.


Z hlediska spotřeby jsou ale šestnáctistovky mezi zážehovými motory ideální volbou. V porovnání s dvoulitry to nikoho nepřekvapí. Později uvedený přeplňovaný agregát 1.4 TCe je sice svižný, ale za své služby si umí vyžádat i větší příděl paliva. Zde hodně záleží na jízdním stylu. Podobné to bude u 1.2 TCe.

Turbodiesely pracují jasně nejúsporněji, zejména patnáctistovka. Častěji se ale potýká s problémovými vstřikovači, existuje zvýšené riziko vadného turba či poruchy čerpadla. Větší vznětové motory jsou spolehlivější. Šestnáctistovka je na trhu ale příliš krátce, takže ji nemůžeme posuzovat.Potíže mohou nastat s emisnim systémem, velmi často praská koženková manžeta řadicí páky či parkovací brzdy. Miroslav Vápeník, vedoucí manažer Auto Diskont upozorňuje na další známý problém: „U některých vozů dochází k zatékání vody do zavazadelníku. Proto jej nezapomeňte prověřit.“

Kombíky občas potkají problémy s hlučnou zadní nápravou, mohou se objevit problémy s elektronikou a motory 1.6 16V se někdy potýkají s pískajícím palivovým čerpadlem. To bývá následek jeho částečného ucpání nečistotami v palivu. „Vyskytují se také poruchy displeje autorádia,“ zakončuje zástupce Auto Diskont.


Ve zpětném zrcátku
2008 – na konci roku uvedena třetí generace Renaultu Mégane v provedeních hatchback, kupé a kombi pod jménem Grandtour se zážehovými motory 1.6 16V/74 a 81 kW, 1.6 16V Bifuel/81 kW (na palivo E85), 2.0 TCe/132 kW a turbodiesely 1.5 dCi/66 a 96 kW a 1.9 dCi/96 kW.
2009 – nové zážehové pohonné jednotky 1.4 TCe/96 kW, 2.0 CVT/103 kW a turbodiesely 1.5 dCi/81 kW a 2.0 dCi/118 kW, uvedena sportovně laděná verze Megane Sport s přeplňovaným motorem 2.0 T/184 kW.
2010 – nabídka rozšířena o kupé-kabriolet.
2012 – na jaře facelift, nové motory 1.2 TCe/85 kW a 1.6 dCi/96 kW.

Bezpečnost dle Euro NCAP

Bariérovým testem Euro NCAP prošla třetí generace modelu Mégane v roce 2008.
Za ochranu posádky při nárazu vůz získal 5 hvězdiček z 5 možných (37 bodů)
Za ochranu dětí cestujících v autosedačkách dostal 4 hvězdičky z 5 možných (39 bodů)
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 2 hvězdy ze 4 možných (11 bodů)

Milan Jirouš

5.8.2012 1:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist