Renault Laguna Coupé 2.0 dCi Monaco GP

Oslavuje městský závod F1 v Monaku, ale má pohon předních kol a čtyřválcový diesel. Dá se o ní tedy vůbec mluvit jako o sportovním autě?

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 7

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 7.4

RADOSTI
Silný a kultivovaný motor; hezký interiér; neokoukaný design

STAROSTI
Zbrklé a přeposilované řízení; málo místa nad hlavou a vzadu; nepohodlné sedačky; ambiciózní cena

Edice Monaco GP oslavuje velkou cenu v Monte Carlu, ale proč má proboha diesel? Aha, já zpomněl… My jsme vlastně v Evropě a tady musí mít diesel i Porsche a Maserati. O tom, jestli se dá na dieselu skutečně ušetřit, se dají vést sáhodlouhé debaty, ale to teď nechme stranou. Nás zajímá, jak Renault Laguna Coupé Monaco GP jezdí.

Renault Laguna fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Laguna fotogalerie

Stejně mi to ale nedá zastavit se na chvíli u designu. Ano, snaží se tvářit jako Aston Martin, aspoň tedy zezadu. Jenže koncepce s pohonem předních kol si logicky vybrala daň na vyváženosti proporcí, dlouhý přední převis se tak úplně nepodařilo schovat. Pořád se ale Laguna řadí spíše k těm zajímavějším autům a lidé se za ní otáčejí.Uvnitř mi pak Coupé připomíná spíše kabriolet s nasazenou střechou. Čelní okno totiž ubíhá pod velkým úhlem a střecha se hned svažuje dozadu. Na zadních sedačkách tak není skoro žádné místo, leda chcete převážet jen děti. To můžete, protože sedačka se sem naštěstí vejde a dokonce i do malého kufru složíte kočárek, i když to je tak všechno a zbylé věci musíte naházet za sedačky. No, na nákupy si Lagunu Coupé pořizovat nebudete, takže pro samotáře nebo maximálně dvojici bude bohatě stačit.

Interiér je jinak sám o sobě docela kvalitní a hezký a překvapivě i ergonomicky akceptovatelný, i když stále nechápu ten podivný přepínač tempomatu uprostřed a možnost nastavovat rychlost pouze po sudých číslech. Dobře, obvykle si nastavujete celé desítky, ale kdybyste chtěli jet třeba 125 km/h na tempomat, nemůžete. Musíte jet buď 124 nebo 126 km/h. Ach, jak neněmecké…


Interiér je v pořádku, ale vhod by přišla možnost spustit sedačku ještě níž.

Aspoň, že příplatková navigace se docela intuitivně ovládá a má rychlou odezvu. Není to jako dotykový displej ve škodovce, na který sáhnete, on nedělá tři dny nic a v sobotu vám pak ukáže, kam máte jet a vyzve vás k potvrzení trasy. Také se mi líbí snadná propojitelnost s telefonem, USB klíčem a tak podobně. Některá auta z toho totiž zbytečně dělají vědu.

Nebýt tedy poměrně stísněné pozice za volantem a ne úplně šťastně tvarované sedačky, která by potřebovala být ještě o kus níž, dala by se Laguna označit za uživatelsky velmi příjemné auto. Zvyknete si i na horší výhled vzad, obtížnější to bude se zvykáním si na nepohodlná sedadla. Pořád jsem se v nich musel vrtět a poposedávat si.Není sporu o tom, že dvoulitrový diesel o výkonu 180 koní a točivém momentu 400 Nm dělá z Laguny Coupé pocitově opravdu rychlé auto. Sice trpí mírným turboefektem, ale díky poměrně agresivní charakteristice má velmi nadšenou reakci na plyn. Akorát se musíte naučit pracovat s trochu „dřevěnou“ řadící pákou, která občas drhne.


Na rovné silnici vynikne síla dieselového čtyřválce.

Nejlepší je držet motor někde mezi 1800 a 3000 ot./min., kde odevzdává to nejlepší. Nejdříve jsem měl trochu strach, že diesel bude charakter Laguny kazit, ale naopak se k němu náramně hodí. Čtyřválec nezatěžuje přední nápravu tolik jako dieselový šestiválec a je to znát hlavně v zatáčkách. Laguna mění směr mnohem ochotněji a dalo by se říci, že možná až trochu zbrkle. Řízení je totiž velmi rychlé, lehké a když se k tomu přidá systém natáčení kol zadní nápravy (za příplatek 40 000 korun), Laguna Coupé vyžaduje opravdu velkou pozornost řidiče a hlavně opatrnost.

Není to ale ten druh „nebezpečí“, který dokáží vyvolat některá divoká auta. Řízení je prostě špatné a nesportovní – neumí zprostředkovat informace o tom, co se s autem děje a špatně se odhaduje limitní rychlost průjezdu zatáčkou. Chtělo by to slabší účinek posilovače a možná i trošku pomalejší převod řízení.


Nechová se jako opravdový sporťák, ale umí být rychlá.

Jinak se ale dá jet s Lagunou Coupé velmi rychle a na širokých 18″ kolech odolává nedotáčivosti statečně. Zadní náprava se sice za autem spíše jen táhne, ale v rychlých zatáčkách je auto jisté. Nekroutí se a díky celkem slušně nastavenému tlumení snese i horší asfalt, takže neodskakuje a neznervózní, dokud nejedete po skutečně rozbité silnici.Na dálnici pak funguje toto kupé dobře a nepropouští do kabiny valivý nebo aerodynamický hluk. Otravné je jen to horlivé řízení, které nedovoluje si odpočinout a i při jízdě rovně předek auta nepříjemně těká ze strany na stranu – hněte volantem o milimetr a Laguna hned začne zatáčet. Pokud se nepoženete za rychlostními rekordy, dá se pak spotřeba bezpečně udržet pod sedmi litry na 100 km, mimo město pojedete klidně i za 5,5 litru na 100 km, když se budete trochu snažit.

Ačkoli Renault sází u svých modelů na atraktivní cenovou politiku, Laguna Coupé je docela drahá. Dieselový čtyřválec stojí 817 777 korun a s aktivní zadní nápravou jste za cenovkou 850 000 korun. To už se ale pohybujeme v teritoriu Mercedesu třídy C Coupé, který je bezpochyby lepší – a také prostornější auto. A za prakticky stejné peníze můžete mít i BMW 123d Coupé. Zkrátka, Laguna je skutečně moc drahá.

Verdikt
Ačkoli funguje Renault Laguna Coupé 2.0 dCi uspokojivě, nedá se říci, že by to bylo skutečné sportovní auto. Je to jen rychlé kupé, takže pokud hledáte opravdové řidičské zážitky hodné dvoumístného kupé za více než 800 000 korun, musíte se podívat jinam. A na to, jak je Laguna Coupé velká a drahá, v ní není moc místa.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Brzdy vpředukotoučové s vnitřním chlazením, 320 mm
Brzdy vzadukotoučové, 300 mm
Pneumatiky vpředu225/45 R18
Pneumatiky vzadu225/45 R18
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)131 / 180 v 3750 ot./min.
Točivý moment (Nm)400 v 2000 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)111,5
0-100 km/h (s)8,5
Nejvyšší rychlost (km/h)223
Spotřeba paliva (l/100 km)8,6 / 5,5 / 6,5
Objem nádrže (l)66
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4643
Šířka (mm)1812 (bez zrcátek)
Výška (mm)1398
Rozvor náprav (mm)2694
Provozní hmotnost (kg)1614
Celková hmotnost (kg)1997
Ceny
Základní cena modelu787 777 Kč (2.0 T)
Základní cena test. verze817 777 Kč (2.0 dCi)
4.6.2012 4:55| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist