Renault Kadjar (2015) je francouzská variace crossoveru Nissan Qashqai

(+ video) Svými tvary připomíná přerostlý Captur, v liniích nového crossoveru francouzské značky Renault však lze najít i designové prvky sesterského modelu Nissan Qashqai.

Renaultu se poměrně úspěšně podařilo napíchnout trh s malými crossovery prostřednictvím modelu Captur (nemluvě samozřejmě o Dacii Duster mezi kompakty), takže logicky hledá další možnosti, jak na mimořádné oblibě vozů segmentu SUV dále vydělat. Tím následujícím krůčkem je novinka Kadjar, která technicky vychází z Nissanu Qashqai.

Francouzi tvrdí, že se nový Kadjar řadí mezi Captur a Koleos a přísně vzato tomu tak skutečně je, pravdou však je i to, že nejnovější přírůstek je s délkou 4450 milimetrů o pouhých sedm centimetrů kratší než zmiňovaný větší sourozenec. Tím netvrdíme, že se Kadjar stane nástupcem Koleosu, nicméně ten operuje na trhu od konce roku 2008 a nejlepší léta má tudíž za sebou.

Pokud jde o cíle Renaultu, Kadjar má jako spousta dalších francouzských modelů globální ambice, takže kromě Evropy bude nabízen rovněž zákazníkům v Africe, Středomoří a vůz míří rovněž do Číny, kde se bude i vyrábět. V nabídce bude, jak je to dnes normou, s pohonem předních i všech čtyř kol a jeho světová výstavní premiéra proběhne na blížícím se ženevském autosalonu.

Jak již bylo uvedeno, Kadjar má společné technické základy s Nissanem Qashqai, přesněji řečeno je postaven na identické modulární platformě CMF ve variantě C-D pro největší modely. Pro úplnost dodáváme, že jeho šířka činí 1840 mm a výška 1600 mm, zatímco v zavazadlovém prostoru nabídne volný objem 472 litrů.

Motorizacemi se automobilka prozatím nepochlubila, předpokládá se však, že se mezi předními koly objeví přeplňované benzínové agregáty o objemu 1,2 a 1,6 litru a naftové pohonné jednotky zastoupí čtyřválce 1.5 a 1.6 dCi – výkony se tudíž budou pohybovat od cirka 110 do 150 koňských sil.

5.2.2015 3:25| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist