Renault Clio III (od 2005)

Clio třetí generace má na trhu ojetých vozů celkem slušné zastoupení. Z hlediska spolehlivosti jsou na tom lépe zážehové verze.

RADOSTI
Solidní prostornost, velice úsporné turbodiesely 1.5 dCi, slušné jízdní vlastnosti, kombi s dostatečně velkým zavazadelníkem.

STAROSTI
U nižších výbav levnější plasty v interiéru, rezerva zespodu vozu, pošramocená pověst značky, nevýrazný design.

Malých aut je na trhu celá řada a tak má zájemce o vůz této třídy opravdu z čeho vybírat. Jednu z možných variant představuje třetí generace Renaultu Clio, která přišla na trh v roce 2005. Hatchback doplnilo o rok později praktičtější kombi.

Touto karosářskou variantou se předchozí generace pochlubit nemohla. Mimochodem, i po příchodu třetí řady zůstalo Clio druhé generace ve výrobě. Dostalo přídomek Storia a velice atraktivní cenu, která určitě dokázala nováčkovi některé zákazníky odlákat. Nakonec na trhu ojetin je vozů pod označením Storia z let 2005, 2006 i mladších celá řada.Ale vraťme se k modelu třetí generace. Jeho klad jistě představuje dobrá prostornost. Sedadla jsou pohodlná, avšak nezvykle vysoko umístěná, což nebude každému vyhovovat. Starší motoristé ale mohou takovéto řešení ocenit, protože se jim z vozu bude lépe vystupovat, než kdyby byla sedadla níž.

Nejčastěji zastoupený hatchback nabídne zavazadelník o objemu 288 litrů, kombi odveze náklad o objemu 440 litrů. To jsou na danou třídu spíše průměrné hodnoty. Zavazadlový prostor samozřejmě lze zvětšit sklopením zadních sedadel.


Vraťme se ale ještě na chvilku do prostoru pro posádku. Ten může být u jednotlivých vozidel jinak zpracovaný. Palubní deska se totiž liší podle výbavy. Zatímco u levnějších automobilů ji tvoří levně působící tvrdý plast, vyšší provedení potěší lépe vypadajícím měkčeným materiálem.Pod kapotu automobilu se dostala řada pohonných jednotek spalujících jak benzin, tak naftu. Nechybí ani dvanáctistovka o výkonu 55 kW jezdící na palivo E85. Na trhu s ojetými automobily se s ní ale setkáte jen těžko.

Renault Clio fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Clio fotogalerie

Drtivou převahu mají malé zážehové motory následované velice úsporným turbodieselem 1.5 dCi. Ten sice nadchne nízkou spotřebou, ale nepotěší častými problémy s drahými vstřikovači common railu. Problémy se nevyhýbají ani EGR ventilu.


Asi nejspolehlivěji pracuje čtyřválec 1.2 16V. Ten existuje v několika výkonových verzích. Se základním provedením nabízejícím 48 kW ale díru do světa neuděláte. Silnější provedení o výkonu 55 až 58 kW jsou lepší volbou, když pracují svižněji a přitom stejně úsporně.Přeplňovaná dvanáctistovka je přirozeně temperamentnější, ale i hladovější. To nám už přijde jako lepší volba atmosférická čtrnáctistovka nebo šestnáctistovka. Atmosférický dvoulitrový motor o výkonu 102 kW je pro malé Clio zbytečným luxusem. Na trhu ojetin se s ním můžete setkat jen zřídka.

To už snad častěji narazíte na sportovně laděné Clio Sport, které pohání taktéž dvoulitr, avšak citelně silnější. Tato verze nabídne opravdu pěkné sportovní svezení. Za to si samozřejmě proti běžnému provedení musíte řádně připlatit.


Z hlediska spolehlivosti na tom není Renault Clio III zle, zejména pokud jde o zážehové verze. Turbodiesely totiž zlobí častěji než benzinové agregáty. O tom už byla řeč. Objevují se ale potíže, které se nevyhýbají ani jedné z variant.Patří mezi ně třeba problémy s opotřebovanými synchrony převodovky. Proto před koupí důkladně prověřte řazení. To se navíc časem opotřebovává a vznikají v něm vůle. „Zatímco karoserie je proti korozi dobře chráněna, u výfuku tomu tak není,“ upozorňuje Miroslav Vápeník, vedoucí manažer Auto Diskont.

Objevují se závady elektrické výbavy i vůle na podvozku. „Vyskytují se vůle na přední nápravě v zavěšení ramen, ale také na táhlech příčného stabilizátoru,“ vysvětluje zástupce Auto Diskont. Setkat se můžete také s vůlemi na silentblocích zavěšení zadní nápravy.


Ve zpětném zrcátku
2005 – uvedení Renaultu Clio třetí generace v provedení hatchback se zážehovými motory 1.2 16V/48, 55, 57 a 58 kW, 1.4 16V/72 kW, 1.6 16V/65 kW, 1.6 16V/82 kW a turbodiesely 1.5 dCi/47, 48, 50, 63, 76 a 78 kW.
2006 – rozšíření nabídky o provedení kombi, uvedena sportovně laděná verze Clio Sport s motorem 2.0 16V/145 kW, nově agregát 2.0 16V/102 kW, turbodiesel 1.5 dCi/48 kW stažen z nabídky.
2007 – nově přeplňovaný motor 1.2 TCe/74 kW.
2008 – v nabídce se objevuje motor 1.2 16V Hi-Flex na palivo E85, Clio Sport nyní s výkonem 148 kW.
2009 – facelift, nová verze GT s motorem 1.6 16V/94 kW, přeplňovaný agregát 1.2 TCe nyní o výkonu 76 kW, nový turbodiesel 1.5 dCi/65 kW.
2011 – přichází Clio Sport v provedení Gordini.
2012 – nová limitovaná edice Clia Sport v provedení Red Bull Racing RB7.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel vůz Renault Clio třetí generace v roce 2005.
Za ochranu posádky při nárazu získal 5 hvězdiček z 5 možných (33 bodů)
Za ochranu dětí cestujících v autosedačkách dostal 4 zvězdičky z 5 možných (39 bodů)
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 1 hvězdu ze 4 možných (9 bodů)

Milan Jirouš

17.6.2012 5:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist