rakovan-je-to-stale-pro-mnohe-ridice-nepochopitelne-ale-v-zime-se-jako-v-lete-nejezdi-352x198.jpg

Rakovan: Je to stále pro mnohé řidiče nepochopitelné, ale v zimě se jako v létě nejezdí!

zimní pneumatiky

Zima zahalila sněhem většinu republiky a (minimálně v prvních chvílích) se řada řidičů chovala tak, jako by stále byly teploty nad nulou a asfalt lepil jako nahřátý med.

Diskuze

29 komentářů

    karlos

    Ať je léto, nebo zima, kdo nemá ohleduplnost v sobě, tak mu ji žádný nedá. To platí obecně a zvláště pak u řidičů. Nejdůležitější je to, že dnes, v době velké demokracie, se nikdo a ničeho nebojí, jezdí se bezohledně, bez ŘP i OTP, v podnapilém či jiném stavu /drogy aj./. Čím to asi je? Nejsou žádné kontroly na silnicích a když, tak jen minimálně, jen když se měří rychlost či vyšetřuje DN.

    Surcuf

    No a já přidám – kdo v tomhle počasí neumí jezdit, plazí se 30, brzdí provoz v obci i mimo, a klepe se jak drahý pes, ať sedí doma a nezdržuje ostatní řidiče!!!!

    Zdenek

    Ahoj,
    Za volantem ročně strávím cca 150 tis km, jednak jako řidič osobáku, ale i jako profesionální řidič nákladních vozidel. Mojí prací je bezpečně dopravit nové nákladní auto od výrobce k zákazníkovi a tak. Vždycky jsem si říkal, že profesionální řidiči, kteří za volantem tráví většinu dnů v roce jsou ti největší profesionálové mezi námi a že tito páni řidiči by měli mít především odhad a znát schopnosti svoje a svých tahačů. Každou zimu mě ale přesvědčí a pravém opaku. Jak je možně, že tito páni profesionálové nedokážou odhadnout jak se chová tahač, který má za sebou minimálně dalších 20 tun , na zasněžené silnici???? Včera jsem opět myslel, že vyletím z kůže, když jsem „blbých“ 30 km jel přes 2 hodiny a to ne kvůli silnému sněžení, ale kvůli nepochopitelným hazardérům snažící se řidit kamiony a při jejich závodech KDO VYJEDE VÝŠ. Jak je možné, že v Evropě při každém větším sněžení kamioňáci zastaví na nejbližších odpočivadlech či pumpách, ale u nás ne, u nás si všichni myslí, že jejich kamiony jsou nezastavitelné a že všechno projedou?? Jak je možné, že těmto „profesionálům“ nedojde, že kromě toho, že neskutečně nas…….. ostatní řidiče, protože ti kvlůli takovým idiotům naprosto zbytečně stojí nejen dlouhé minuty ale i dlouhé hodiny protože přes takto ucpané silnice neprojedou ani silničáři. Včera stačilo jen se podívat po Krkonoších, to, že zapadne autobus na Benecku je pochopitelné, před těmito řidiči smekám klobouk, protože jsou pro spoustu tamních lidí jedinou šancí jak se dostat do práce nebo z práce či na nákup, ale že kamiony zablokují hlavní tahy od Jičína Na Novou Paku a zpět, že se někteří snaží vyjet ze Semil do Vysokého nad Jizerou, kde i já jsem měl problémy s osobákem na špičkových zimních gumách, že se v naprosté bílé tmě pouštějí do takového hazardu??? Jak je možné, že tito páni „profesionálové“ nerespektují zákaz z Desné na Harrachov a dále do Polska????? Jedna věc je, že když jsem včera okolo 18 hod jel po dálnici z Mladé Boleslavi do Turnova a dál do hor (ne že bych si chtěl užít ectrémního počasí, ale prostě tam bydlím), nejen že se náhle z mohrého asfaltu stala kompletně zasněžená silnice, ale nohu z plynu nesundal nikdo, naopak já jsem si připadal jsko brzda provozu, jel jsem na souvislé vrstvě čerstvého mokrého sněhu 80 a předjížděli mě nejen osobáky, ale i kamiony. Někdy si vážně říkám, že čeští páni řidiči by měli povinně dostávat kurzy zimní jízdy a hlavně by se měli povinně účastnit odklízení nehod a problémů co svým nezidpovědným chováním zapříčiní.
    Přeju hodně bezpečných kilometrů a snad se páni profesionální kolegové naučíte rozeznat kdy to ještě je sjízdné a kdy prostě i kamion od Volva či Scanie prostě to stoupání nevyjede

    Surcuf

    Na čele kolony osobák , rychlost mimo obec 30-40 (dalo by se jet i 90 – na hraně), samozřejmě rozsvícené mlhovky, že ten za ním musí mít zánět spojivek a trasa z jednoho města do druhého , bratru 20 km , kde se blbě předjíždí i za sucha, protože je zde hustý provoz a málo úseků, kde se dá bezpečně předjíždět (dnes to fakt nešlo nikde, místy je to do kopce a na té kaši zkrátka auto nezrychlí dostatečně).
    A kvůlima tomuto v…i kolona jak pr..e a zpoždění 15 minut………

    Petan77

    S tím souhlasím, jet opatrně ano, zejména v zatáčkách, když se ale někdo táhne třeba 30, kde se dá jet bezpečně 50, tak se potom nedá divit, že to leckdo nevydrží a zkouší takového pomalého troubu předjet …

    marek

    Hezky a hlavně trefně napsáno.

    Surcuf

    …To se dalo čekat, je Vás hodně……….

    Honza

    Zpoždění 15 minut. Chápu že je to opruz, ale třeba to byla paní učitelka co 30kou chvátala do práce. Nemá v noze, v ruce a v hlavě to co ty. Jenže když to tam nějaký koumák zablokuje, tak je zpoždění na 4 hodiny. A o tom byl celý ten článek.

    Honza

    A podle čeho se pozná, že se dá jet bezpečně 50 km/h?

    Honza

    A podle čeho se pozná, že se dá jet 90 km/h?

    aksar

    jsem řidič s 27 letou praxí s jednou malou nehodouTo co se děje na silnicích je neskutečné. Chodci by si měli uvědomit , že přednost pro ně není absolutní, než vstoupí měli by posoudit situaci , zda neohrozí provoz a řidič dokáže zastavit a počítá s nimi .
    Ti co rádi předjíždí myškami , na ledu , před obcí , před odbočením , v nepřehledném terénu v koloně , ryvalové v předjíždění atd. Nemají na silnici jako řidiči co dělat.
    To , že někdo jede 30 v místě , kde by mohl jet rychleji, by mi mělo hlavně říci , že ten člověk k tomu má asi nějaký důvod a být ve střehu .
    Bezpečná vzdálenost spoustě řidičům nic neříká , že se mėní ve vztahu k situaci na vozovce to je velká neznámá.
    Odbočování do prava opravdu i tam se bliká to je novina , že toho druhého to nenapafne kde chci odbočit z kruhového objezdu.
    Autoškoly chrlí za velké peníze mizerné řidiče rychlokvašky ,mám dvě děti a obě se moc v autoškole nesvezli jezdili jen po vesnicích mimo hlavní ruch . Tam by se mělo začít kvalitní výuka od kvalitního učitele profesionála s výchovou k bezpečnému provozu a jízdě , psychotesty atd. Učitelé s certifikátem, který si po čase zopakují , vždyť vychovávají nové řidiče.
    A základy učte už od školky .

    aksur

    Stačí se večer podívat na předpověď a vyrazit o chvíli dříve , protože jsem člověk inteligentní a dokážu si domyslet , že mne může něco po cestě zdržet. O sjízdnosti vozovky v určité rychlosti za určitého počasí s daným vozem s různými řidiči se dohadovat nebudu. Ale milej zlatej i Vy jste někdy začínal, dělal chyby jezdil pomalu atd. Jinak by jste musel být jeden z těch učených co pafaj za volant rovnou z nebe. Chybí Vám empatie a tolerance. Ono když to nejde a za Vámi jede jeden z líbačů pozadí a oslňuje Vás blbě nastavenými světly či xenony tak to je luxusní jízda.

    Lukáš

    S článkem naprosto nesouhlasím… Češi právě jezdí jak po*raní už když spadne první vločka… Cesty posolené, pouze mokré a jezdí se jak s vejci..

    Surcuf

    Praxe chlapče, praxe………………, ale třeba i podle toho, jak jedou ostatní řidiči a že máš za sebou štrůdl až do Alp…………

    Surcuf

    V době napsání tohoto příspěvku bylo u reakcí na mne -24 +0 :-))

    Surcuf

    Taková paní učitelka má v rámci ochrany svých bližních jet vlakem nebo busem, jezdí zde obojí a dost často……..

    Surcuf

    S tou autoškolou 100% souhlas, čerstvá zkušenost se synem, ještě rok bude jezdit se mnou než ho do té džungle vypustím samotného, třeba stojí na křižovatce a spojka permanentně na podlaze, říkám, co blbneš,zničíš spojku – „nás to takhle učili !!!“ a s tím udělal papíry….
    Jinak ale každý by měl být soudný a odhadnout své možnosti, já chápu, že jako nemůže být každý jaderný fyzik, nemůže být také každý mistr volantu, ale ksakru, když vím, že na to nemám, jedu MHD.
    Pokud jede někdo pomalu v létě, zřejmě má potíže, ale teď je to z 99,9% řidičská neschopnost přizpůsobit se podmínkám.

    Petr K.

    Pokud jsem tak dobrý ridič, abych mohl poučovat ostatní, měl bych také být dost dobrý na to, abych udržel nervy na uzdě klidně několik dalších km a předjel až bude místo a bezpečno. Pokud to neustojím, jsem to já, kdo je reálným nositelem rizika a kdo nemá za volantem co dělat.

    Jezdit autem dnes, hlavně mimo města, často není volba, ale nutnost. Za sebe jsem raději, když ta holčina, co přede mnou veze děti do školy a bojí se, jede 30 km/h tam kde v pohodě lze jet 50 km/h, než aby se nechala vycukat a skončila někde v příkopu (v tom lepším případě). Těch pár desítek vteřin nebo pár minut zpoždění nikoho nezabije. A nikoho nezranit a nezabít, o to jde v téhle situaci především, řekl bych.

    Toleranci, dámy a pánové. Už proto, že klid, tolerance a nadhled, to jsou věci, bez kterých se dobrým řidičem nikdy nestanete.

    XXX

    Poprašek sněhu, tak jede v obci do 40 a mimo do šedesáti, na to ještě není nic špatného, ať každej jede jak se cítí a na co má, ale když jsem ho začal předjíždět šilenou a hazardní sedmdesátkou, spustil dlóóóuhej klakson a pak ještě tak minutu dálkáče do zrcátka.

    Surcuf

    Stačí se večer podívat na předpověď a……………vyrazit hromadnou, když se na to necítím.
    Ono vážený někdy nejde vyrazit dříve, z mnoha důvodů, nebo máte dopředu naplánované určité časy odjezdů,příjezdů ap. Pochopitelně za zhoršených podmínek cesta trvá déle každému, ale plánovat hodinové rezervy, kvůli takovýmto Fitipaldiům je kapánek zcestné nemyslíte?
    A milej zlatej ano i já jsem začínal, ale to byl provoz nula,nula,nic, jezdili š100 a já si jízdu na sněhu natrénoval mimo komunikaci (dokonce se to tehdy učilo světe div se i v autoškole – i zacouvat s vlekem jsme po absolovování sk.B zvládli). Pomalu jsem nejezdil ani na začátku, protože náš instruktor nás učil , že nemáme ZDRŽOVAT PROVOZ – co lidí naučil skutečně jezdit, já po skoro milionu kilometrů neměl jedinou nehodu.
    A ono když to nejde, tak chodím pěšky, nebo nechám toho líbače pozadí předjet a mám pokoj. Blbě nastavená světla do toho nepleťe, spíše ho oslňujete těmi zbytečně zaplými mlhovkami, tak vám to dává najevo dlouhými světly, jenže to holt některé málo cvičené opice nepochopí, svítí dál, brzdí provoz dál…………………….

    XXX

    Nelekej se, tady to vůbec nesouvisí s tím kolik lidí kliká, jeden tu může za určitých okolností klidně naklikat stovku a taky to zjevně tak funguje. Já se vůbec divím, že někteří lidé v zájmu bezpečnosti nevylezli z auta, a nezačali tlačit. Na příjezdu do Prahy u Proseka to na dvouproudý zpomalilo ke 40, to je unikum, co může bejt na silnici za ko..ty.

    Rejpal

    Proč si opice myslí, že když se někomu nalepí na zadek a oslní ho vším, čím můžou, tak ten oslněný pojede lépe?

    Proč zadní mlhovky neoslňují ty, kteří dodržují bezpečnou vzdálenost?

    Rejpal

    Tak předjíždět na čtyřicítce ve městě uprostřed sídliště sedmdesátkou na sněhu v době kdy chodí děti ze školy či do školy, to už chce charakter.

    XXX

    A jak jsi přišel na to, že předjíždění se konalo ve městě mezi přecházejícíma dětma??? Já jen popisoval svou konkrétní situaci. A je pro mě komický, že tady moralizuje týpek co jezdí běžně jako čuně, věčně má samozřejmě naprosto nezaslouženě problém s ostatníma řidičema nebo s policií a na závěr tady hodí reklamu na jakousi školu smyku.

    XXX

    Tebe v normální tmě bez mlhy neoslňují zadní mlhovky??? To jezdíš ve slunečních brjelích a nebo máš odstup alespoň půl km??

    Aksur

    A někdy zase nejde jet autobusem. Ne všichni mají hromadnou, nebo spojení , mluvíme snad hlavně o cestě mezi obcemi či městy . A ne všude jsou spojení k dané pracovní době.
    A kdy a kde se to mají ty jedinci asi naučit, jinak než jízdou zkušenosti nezískají , jsou situace kdy i nezkušený řidič musí vyjet to je překvapení , co že i tahle brzda potřebuje někam dojet pokud mají označení“ Z “ což by měli mít i dnes pokud si nevěří,
    bývalo pravidlem chápat a tolerovat běžně takového řidiče . To snad si pamatujete ne ?
    O to víc , že je vyšší provoz by měli být řidiči ohleduplní a měli by být zkoušky i na inteligenci a charakter jízdy a chování se za provozu a v danných situacích.
    Nikdo s ničím nepočítá nic netoleruje a když je porucha nebo jiný problém a jdete označit trojúhelníkem místo ,
    Smete Vás takovýhle exot na to šup , protože on přeci jede na čas . Zato když má problém sám vyžaduje pochopení a toleranci .
    Onehdá za mnou jel taky jeden líbač když se konečně rozhodl předjet brzdu, došlo mu ,že rozrážím mlhu těmi mlhovkami co oslňijí a on jel za mnou v osvětleném koridoru takže se zařadil přede mne a zpomalil mne ještě víc , protože tenhle pam chvátal ty mlhovky neměl zato měl super xenony , který mu byli stejně na nic.

    Aksur

    To se to , ale asi syn nenaučí když bude jezdit městskou . Protože vlastně on na to teď taky nemá ne? A pomůže mu k rychlosti a dokonalosti ihned , třeba na sněhu to, že sedíte vedle????? Když za Vámi pojede, ten co bude spěchat a komu budete brzdou Vy se synem za volantem…..no na jakou stranu se přikloníte budete chít toleranci pro syna , nebo ho začnete posílat tou městskou protože ns to teď nemá ???? Protože v tom provozu se prostě bude muset jednou vyjezdit. Tak co s tím????

    Vera

    Děkuji Vám za chápavý názor, ano jsem přesně taková holčina, co vozí dítě do školy. Bydlíme v obci
    v Chráněné krajiné oblasti, kde se nesmí solit a jsem bohužel nucena do práce dojíždět denně 30 km, protože MHD spojení k nám prakticky neexistuje. Mám malé auto, které na silnici s povrchem posledních dní právě i v rychlosti 30 km misty hází zadkem sem a tam a chápu, že spoustu řidičů ve výkonem nadupaných autech vytáčím, protože mě také za sucha, kdy opravdu takto pomalu nejezdím občas štve, když narazím na šneka v místě, kde se dá jet mnohem rychleji. Teď je ale situace úplně jiná, nejsem sváteční řidič, jezdím už víc jak 15 let, takže zkušenosti, si dovolím říci, mám. Zůstává mi rozum stát nad tím, proč netrpěliví řidiči, kteří cestu dobře znají, musí předjíždět v zatáčce, kam kolikrát není vidět, já si nemůžu bezpečně do té zatáčky díky tomu najet a přitom stačí pár sekund a 
    za zatáčkou je přitom přehledná rovinka. Takové bych nakopala, sice je pravda, že pomalá jízda je nebezpečnější, ale v takovýchto podmínkách je bohužel dost často namístě a ti, kdo nemají trpělivost a jsou tímto bezohlední, tak by asi měli začít trpělivost trénovat. My je musíme tolerovat také a modlit se, že nás a protijedoucí nesmetou.

    PepaSFI

    paráda, tady se zas dějou věci, tady je chytrejch jak v půl desátý v hospodě.
    VŽDY platí že řidič má přizpůsobit jízdu povaze vozovky,svým schopnostem, vozidlu a nákladu. Pokud se někdo na náledí plazí 30, dá se předpokládat že k tomu má důvod. Možná že v starém a jednoduchém autě o tom ledu ví víc než ten spěchálek za ním co jede v moderním, od reality odtrženém, elektronikou nacpaném voze. nebo třeba jen zná místní poměry a ví kde bývá na jinak pohodové silnici nebezpečné místo. A ikdyby jel pomalu jen proto že nechce jet na hraně a radši bude mít rezervu, nikdo nemá právo mu to zazlívat. Jo, nehoda na ledu se může stát každému za jakékoliv rychlosti. Ale je rozdíl když někdo uklouzne ve třicítce a rozštípe nárazník a když v té samé zatáčce uklouzne v 90 a zruší auto i s rodinou protože to vypadalo že to v pohodě jde. Denně se náramně bavíme u dopravních hlášení. Ráno pohoda, nic se neděje, všichni dojedou do práce ikdyž je neprohrnuto, neposypáno. Zapnem rádio a tak kolem půl osmé to začne u Prahy a postupuje to dál. Jeden průser za druhým, kalamita, náledí, samá nehoda. večer jsou toho plné zprávy. Před vánocema když byla ta kalamita ve Středních Čechách, myslíte že tady na Vysočině to bylo lepší? Nebylo, spíš naopak. A bylo o tom ve zprávách? Ne. Byly tady desítky rozbitých aut? Ne. Proč? Nejspíš proto že sem po dálnici nedojeli, vymlátili se hned u Prahy. A místní, ti prostě jedou tak aby se nevymlátili. My si prostě neděláme iluze. když to vypadá že by se dalo jet 90 tak to ve skutečnosti je tak že se dá jet 60 a tam pod lesem radši 30. Protože to co vypadá jako mokrý asfalt je černý led kvality NHL.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist