Radical RXC – ještě rychlejší silniční placka

Nový model od malosériového výrobce ultralehkých sporťáků je to nejradikálnější, co kdy pustili na obyčejné silnice.

Čert aby se ve všech těch Radicalech vyznal, a už tu máme zase nový model. Je opět o něco rychlejší, agresivnější a technicky dokonalejší než cokoliv, co malý výrobce doposud postavil na značky. Auto se vyvíjelo přes tři a půl roku a jeden ze spoluzakladatelů Radicalu, Phil Abbott, o něm prohlašuje, že se jedná o auto, ze kterého je nejvíce nadšený.

„Je to auto, které jsme si vždycky přáli postavit. Využitím našich širokých znalostí jsme vytvořili auto, které – stejně jako naše ostatní produkty – výkonnostně porazí mnohonásobně dražší stroje. Mnohem důležitějším faktem ale je, že bude tohle auto neskutečně vzrušující řídit,“ dodal Abbott.

Hlavní novinkou je vidlicový šestiválec Ford Duratec 37 Ti-VCT. Ten z objemu 3,7 litru vydoluje 385 koní při 6750 ot./min a 434 Nm točivého momentu při 4250 ot./min, mimo jiné také díky variabilnímu časování ventilů. Jednotka slibuje vysoké výkony a spolehlivost podtrženou nízkými servisními náklady.S karoserií o hmotnosti 900 kg nemá moc práce. Na stovku jí rozpohybuje za 2,8 sekundy a zrychlovat přestane až při 282 km/h. Zpátky na nulu pomáhají auto dostat šestipístkové brzdy s kotouči o průměru 330 mm vpředu a 310 mm vzadu. Na přání je možné si objednat také keramickou soustavu.

DOPORUČUJEME: Radical SR3 SL – silniční test

Ve všech čtyřech rozích karoserie se nachází zavěšení s dvojitými lichoběžníky a odpružením push-rod s možností nastavování geometrie podvozku. Celé auto potom stojí na 17palcových kolech s uchycením centrální maticí. Obouvají pneumatiky Dunlop o rozměrech 235/620 R17 vpředu a 290/645 R17 vzadu a zároveň jsou největšími koly, která kdy byla namontovaná na sériový Radical.

Poháněná jsou samozřejmě ta zadní přes zbrusu novou sedmistupňovou převodovkou. S pádlovým řazením dojde k výměně rychlostí během 50 milisekund a při podřazování řídící jednotka sama dávkuje meziplyny. Kromě těchto elektronických vymožeností také mezi zadními koly trůní diferenciál s inteligentním přerozdělováním točivého momentu.Uvnitř je Radical RXC relativně komfortně vybavený. Najdete tu posilovač řízení s plně nastavitelným multifunkčním volantem a nastavitelnými pedály, vyhřívané čelní sklo a zrcátka nebo dokonce klimatizaci. Z výbavy pro okruhové vyžití tu pak nechybí skořepinové sedačky kompatibilní s ochranným systémem HANS a šestibodovými bezpečnostními pásy. Aby jste nemuseli z okruhových dnů jezdit brzy domů, k dispozici je také stolitrová hliníková nádrž.

Pro závodní využití se Radical RXC nabízí také s třílitrovým vidlicovým osmiválcem o výkonu 487 koní, který je upravenou verzí jednotky vyráběné už od roku 2006. Tento motor se uplatnil především v závodním Radicalu SR8 RX.

8.2.2013 6:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist