pruzkum-mladi-jezdi-mene-a-nezajimaji-se-o-auta.jpg

Průzkum: Mladí jezdí méně a nezajímají se o auta

Zajímavosti o autech

Může za to internet a tzv. "sociální sítě"? Těžko říct, ale mladí lidé nemají takový zájem o auta, jako dřív, a raději používají jiné druhy dopravy.

Diskuze

15 komentářů

    JirkaSnake

    myslim že dneska je to hlavně o penězích mě je 23 auto jsem zrušil protože platit pojistku, benzín, dálniční známku (karlovarskou dálnici zpoplatnili) a další věci jako gumy atd. se mi nevyplatí pokud mám možnost jinýho spoje. Řidičák si pořád dělá většina mladých jen s tim autem je problém. Pak když na to mají už nejsou považováni za mládež 🙂

    :-)

    Já teda nevim. Já mám auto od 18(teď je mi 20), sice jsem začinal na starém pekáči, žralo to 10l/100km a pořád jsem na tom něco opravoval, ale nikdy jsem neměl problém s tím, že bych neměl na benzín. Jeden čas jsem živil 2 auta, teď mi jedno stojí na zahradě a jedním jezdím. A to už muselo být, když jsem od rodičů dostal 200 na benzín, jinak jsem si vše platil sám. Prostě jsem radši nešel párkrát chlastat a o víkendech makal a měl jsem něco našetřeno z brigád z prázdnin. Toť můj názor na věc 🙂

    vejce

    To že někdo říká že jej pro něj auto drahé je jen výmluva, protože ho prioritně nepotřebuje / nechce. Já auto také nepotřebuji, mám hot hatch na zábavu a není pro mě lepší zábavy než prohnat auto na okresce nebo okruhu. Neříkám že je to levné, ale s průměrným platem unesitelné a že nemám Facebook v mobilu a smartfoun který bych musel každý den nabíjet mě vůbec netrápí. Já se za volantem bavím zatímco se většina nudí na Facebooku

    Kawi

    Tak teda nevím jestli srovnávat zrovna to jestli jsem na sociálních sítích nebo mám auto je zrovna relevantní. Právě tam se s ním spousta lidí chlubí, že má kdoví co. Když to vezmu za sebe, auto mám a poměrně často ho využívám a na sociální sítě taky zavítám ale určitě to není jedno na úkor druhýho.
    PS: za mladýho se pořád považuju. 😉

    spooon

    druhý a třetí komentář řekl vše za mě. Od 18 mám auto, ne zrovna úsporné (8-9l) a na benzín sem vždy měl. Teď je mi přes 20 a nikdy sem ani nezauvažoval, že bych auto odstavil. Ba naopak, plánuju koupi MX5 a k tomu možná ještě nějakej daily car, i když možná to přežiju jen s ní 🙂

    kolemjdoucí

    Určitě by v článku mělo být zdůrazněno, že se jedná o průzkum na americkém trhu, kde je situace velmi odlišná. U nás bylo vždy velmi rozšířené využívání hromadné dopravy, což v USA neplatí – tam vede individuální doprava a je tam téměř 800 aut na 1000 obyvatel. U nás to je cca 400.

    V ČR tedy tato situace ještě dlouho hrozit nebude, nemluvě o tom, že tady bude ještě hodně dlouho trvat, než lidem dojde, že auto nemá nic společného se společenským postavením (resp. že lepším autem si člověk postavení nezlepší – a to jak společenské, tak v posteli). Dost to ale také souvisí s cenou – v USA si můžu koupit slušnou ojetinu úplně každý, tady je to v poměru k příjmu horší. Pokud to nemá být úplný vrak, tak se musí mladý člověk dost uskromnit.

    Blackburn

    Po přečtení článku a komentářů mě napadá toto. Že jim klesají prodeje nových aut mladým do 24 let.- Když mě bylo 24, byl jsem prezenční student na VŠ a tou dobou bych si nové auto, ikdyby třeba Picanto opravdu pořídit nemohl. (nemám, ale hlavně jsem tou dobou neměl žádný sponzoring od rodičů). Bez stálého příjmu by to nešlo, což ve 24letech maj spíše lidé s maturou či vyučení. Tedy by se dalo říct- s vyšší vzdělaností populace prodej aut lidem do 24let klesá :o) V ČR by takováto statistika nejspíše vykázala mnohem nižší hodnoty.
    Add uživení auta. To je otázkou priorit, jak tu zde někdo zmínil. Nicméně větší vliv tu hraje \“potřeba\“ vlastnit auto. Osobně ho potřebuji dá se říct denně. Né přímo k práci, ale kvůli dojíždění (na ono místo neexistuje spoj veřejné dopravy a na kole se nedá jezdit pořád..). Při nájezdu 35tis ročně jsou náklady na provoz auta už celkem nezanedbatelné. (podotýkám pro rejpaly-bez možností levnějších \“alternativních\“ zdrojů paliv.)

    Vždy to je o tom, kolik Km a s jakou spolehlivostí musí člověk najet za rok. Na základě těhto \“ukazatelů\“ se pak dá říct, zda-li je provoz auta drahý či nikoliv.

    PS: O auta se zajímam dosti, FB nemám, smartphone mám.. :o)

    riderhenry

    Nevim, jestli to chapu dobre, ale neni ten pruzkum delany v USA? Pro \“domaciho\“ by to pak mohlo vyznit podivne, protoze si predstavi pokles u nas, kde jsou uplne jine podminky. V USA se da casto jezdit uz myslim od nejakych 15 let, i kdyz jsou tam nejaka omezeni (dozor, cil cesty…). Navic tam ma auto opravdu kazdy. Moc bych se takove zpravy nebal. Spis me mrzi, ze v Japonsku uz auta prestala byt pro mlade zajimava, coz muze byt i jeden z duvodu, proc mizi nektere legendarni japonske sportovni modely…

    Tomek

    je to o prioritách … někdo má finančně náročné koníčky a auto už neuživí.
    Nebo je člověk natolik rozumný, že si spočítá už třeba v tomto věku, jaký bude potřebovat naspořený základ, aby dostal hypoteku na byt.

    ne každý má v 18ti průměrný plat – na vš máte z brigády tak na ten studentský život a krmit plechovku je zbytečné

    spooon

    stále studuji prezenčně vejšku, z domova mám placenou akorát kolej a i přes to z brigád vydělám dost na vše ostatní včetně \“živení\“ auta. Je to jen i prioritách. Já, ač auto nutně nepotřebuju, tak ho chci. Proto ho mám 🙂

    je mi 23, studuji prezenčně vysokou školu. po střední jsem dva roky pracoval abych dostal hypotéku. koupil jsem barák po rekonstrukci se čtyřma bytama. teď to pronajímám a když si odečtu hypotéku tak mi to vynáší 18 tisíc měsíčně. mám dvě auta, jedno na zábavu a jedno na courání a na zimu. teď nemakám, ani to neplánuju nikdy. Tak mi tu nikdo neříkejte, že na něco nejsou peníze

    ccc

    Njn, provoz auta něco stojí, a pak by nebylo na kůl ajfoun za 15tis. a živení operátora.
    Ale je dobře, že vás mladých míň jezdí, jednou snad opět budou silnice volnější a bezpečnější.

    funga

    Pašíík!

    jaydeesq

    tak k čemu studuješ tu vysokou školu? pro dobrej pocit? 😀

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist