Průzkum: Mladí jezdí méně a nezajímají se o auta

Může za to internet a tzv. "sociální sítě"? Těžko říct, ale mladí lidé nemají takový zájem o auta, jako dřív, a raději používají jiné druhy dopravy.

Priority se mění a mladí lidé odklání svou pozornost od aut. Proč? Může za to ekonomický útlum? Může za to všudypřítomný „ekologistický“ tlak? Možná kombinace různých faktorů, ale statistiky mluví jasně – mladí lidé si kupují mnohem méně aut (nových i ojetých) a jezdí mnohem menší porce kilometrů než dříve.

Podle magazínu Motor Trend, který se ve statistikách rýpal pořádně do hloubky, teď roste podíl mladých lidí, kteří si ani nedělají řidičák. Prostě sdílí auto s někým jiným nebo používají alternativní způsob dopravy – častěji ale kolo, než hromadnou dopravu. Stejně tak klesá počet nových i ojetých aut prodaných lidem ve věku do 24 let.

Podle průzkumu totiž mladí lidé nepotřebují auto tolik jako dříve. K „sociální interakci“ mají facebook a proto více utrácí za „chytré telefony“, notebooky a také za stylové oblečení. Auto tak pro ně přestává být symbolem společenského postavení, nyní je in mít nejmodernější telefon a drahé kolo.Problém ale může být i ve vysokých cenách paliva – například ve Spojených státech se ceny pohonných hmot zvedly několikanásobně za posledních deset let a mladí lidé prostě nemají na provoz aut. Častěji tak využívají další auto v rodině nebo se s kamarády dělí o jedno auto.

Je zvláštní, že proti statistikám jdou automobilky. Neustále na trh chrlí nové a nové modely určené „pro mladé“. Výsledkem je tak přeplněný trh, kdy se více aut musí porvat o užší klientskou základnu. A podle prognóz to nevypadá, že by se v dohledné době měly preference mladých lidí měnit – spíše naopak.

Dalibor Žák

zdroj: motortrend.com

13.6.2012 1:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist