Proč je nové londýnské taxi… tak moc ošklivé?

Jistě, vzhled je, jak stále říkáme, subjektivní záležitostí, ale stejně... Pokud se někomu tohle auto líbí, ať dá vědět pod článkem do diskuze.

Proč vypadá nové londýnské taxi tak, jak vypadá? Protože se Nissan rozhodl navázat na tradiční vzhled současných londýnských taxi.

Co bylo na běžné karoserii NV200 špatného? Jistě, Nissan NV200 je dodávka a tomu odpovídá i vzhled, a jen těžko by někdo mohl čekat vyloženou eleganci u auta, které má být velké a praktické. Ale snaha navázat „na tradici?“

Tak ta se, tedy alespoň naším pohledem, trochu nepovedla. Ten předek vypadá vážně jako násilím naroubovaný. Každopádně tady máme nový vůz na platformě NV200, který představil Nissan v rámci své globální strategie s ovládnutím taxikářského trhu a tento automobil by měl navázat na „ikonickou povahu tradičních černých taxi.“ Jak říká oficiální tiskové prohlášení. Jestli se to centru Nissan Design Europe (NDE) v Paddingtonu (odpovědnému třeba za Qashqai nebo Juke) povedlo nebo ne, necháme na vás. Ale ten kukuč a la Lancia nám nesedí.

Takto se nové taxi prohánělo po Londýně ještě s maskováním

Nové taxi bude oficiálně představeno v prosinci roku 2014 a pod kapotou bude mít benzínový čtyřválec 1,6 litru s automatickou převodovkou. A o rok později představí Nissan také taxi s nulovými emisemi. S londýnskými taxi má Nissan zkušenosti, jeho 2,7-litrový diesel TD27 byl již v FX4 Fairway a černých „cabech“ TX1 během osmdesátých a devadesátých let minulého století. Nissan se při vývoji nového taxi zavázal splnit striktní regulaci požadující průměr otáčení 7,6 metru.

Tak schválně, až v roce 2014 a později pojedete po Londýně, všimněte si, jak je na tom Nissan s „rejdem.“ Londýnští si ale neslibují od nových automobilů jen stejnou hbitost a agilitu jako měly vozy v minulosti, ale zejména lepší ekologický dopad na životní prostředí, s moderním motorem by mělo dojít k zásadnímu zlepšení emisí CO2 a NOx. Snahou je blížit se k cíli taxislužeb s nulovými emisemi do roku 2020. Třeba i tím, že flotilu rozšíří v roce 2015 stovka ryze elektrických aut.

Nissan VN200 a la taxi je globální záležitost, své o tom ví třeba v Barceloně.
6.1.2014 3:14| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist