Nissan Juke: Projeli jsme druhou generaci bláznivého crossoveru (první jízdní dojmy)

První generace Nissanu Juke se do historie zapsala jako auto s jedním z nejbláznivějších designů všech dob. Její nástupce je mnohem umírněnější, zato však stále výrazný. Zjišťovali jsme, jak působí na řidiče za volantem.
oct.-7-2pm-cet-new-nissan-juke-dynamic-05-1100x618.jpgCelá galerie 79 Zdroj: Nissan

Nissan představuje druhou generaci kompaktního crossoveru Juke, který se ve svém minulém vydání nejenže vryl do paměti svým velmi neotřelým vzhledem, ale také velmi slušným prodejním úspěchem. Od rok 2012 se prodalo 1,5 milionů kusů a Juku se navíc podařilo nastartovat popularitu SUV segmentu B.

Za devět let existence přibylo Juku na 24 konkurentů, jedním se však mezi všemi vyjímal – svým velmi neotřelým až radikálním vzhledem. Někteří jej milovali, jiní zase zatracovali. Možná trochu připomínal vysmátou žábu, mně osobně se ovšem líbil. Jedno je jisté – Nissan Juke byl nepřehlédnutelný a měl osobnost.

Na výrazném designu staví i druhá generace, na první pohled je však mnohem umírněnější. Kulatá světla, která byla hlavním poznávacím znakem Juku, zůstala a tvoří hlavní světlomety. Typické žabí oči potom změnily svoji formu a už netrčí tak výrazně, ale jsou decentněji zakomponované do tváře auta a navazují na chromovanou masku chladiče ve tvaru písmene V.

Zadní partie se také umírnily. Zezadu poznáte typický Nissan, ovšem široké boky s výrazným postojem a siluetou se splývavou střechou se stále drží svojí předlohy. Hrany karoserie potom nabraly ostřejší rysy oproti minulé zakulacené generaci. Důležité je, že Juke stále vypadá jinak než ostatní, méně bláznivě, přitom však stále velmi výrazně. A navíc opravdu dobře.

Jak jsem vodil Juka klikatými silničkami nad Barcelonou a sledoval kolegy ve druhém autě, zadní tříčtvrteční pohled stojí opravdu za to! Jeho rozkročený postoj vyzařuje sebevědomí a vlastně by mohl být pěkně nabroušeným hot-hatchem.

Jakkoliv předchozí generace Juke Nismo RS platila za hodně zajímavý hot-hatch, pokud mu tak můžeme říkat (vždyť to byl ostrý crossover se samosvorem a skořepinovými sedačkami), a Juke-R 2.0 s motorem z Nissanu GT-R za cenu kolem půl milionu eur byl totální úlet.

Na ostrou variantu druhé generace můžete ale rovnou zapomenout, s největší pravděpodobností dorazí pouze elektrifikovaná verze v podobě mild hybridu. Pod kapotou nového Nissanu Juke jinak naleznete jenom jeden motor – alianční litrový tříválec dopovaný turbem.

Jednotka 1.0 DIG-T ze sebe vymáčkne slušných 117 koní a s funkcí overboost, která nastane při stisknutí plynového pedálu do kickdownu, potom také točivý moment 200 Nm. Juke takto zrychlí na stovku za 10,4 sekundy, což není nijak vzrušující hodnota, ale pro účel vozu to stačí.

Motor lze párovat buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo sedmistupňovou dvouspojkovou skříní s možností manuálního řazení pádly pod volantem. S první jmenovanou slibuje průměrnou spotřebu rovných šest litrů, s druhou potom 6,1 l/100 km.

Omezená nabídka motorů vlastně nijak nevadí, litrový tříválec je docela fajn motorizací. Jednak je odhlučnění na velmi dobré úrovni, takže vás nebude iritovat typické drnčení tří válců, které uslyšíte jenom velmi vzdáleně.

Také odezva na plyn je ve sportovním jízdním režimu dostatečná, takže se dobře s autem rozjíždí z místa (to bývá typický problém downsizovaných tříválců) a podřazování s meziplyny také nečiní žádné potíže. Chod řadicí páky trochu zadrhává, ale celkově je spárování motor-převodovka povedené.

Dvouspojková převodovka už tolik za srdce nechytne, její místy zmatené reakce v kombinaci s jen tak tak dostatečným výkonem motoru neumožňují snadné a svižné proplétání se hustým provozem. S manuálem se kýženého výkonu doberete mnohem snadněji, když víte, jak jej z motoru dostat.

Podvozek ovšem vrátí každému chuť do řízení. Jednak je na obřích 19″ kolech dostatečně komfortní a všechny nerovnosti pobírá hezky tlumeně, na druhé straně potom přední náprava ochotně zatáčí, zadní se nechá při zavření plynu snadno vyprovokovat do jemného náznaku přetáčivosti a rychlé řízení přenáší do rukou ty správné vjemy.

Vedle několika možností individualizace karoserie ve vyšší výbavě se můžete vyřádit i v konfigurátoru interiéru. Na výběr je ze tří variant čalounění – základní černé je možné kombinovat se všemi barvami karoserie, bílou kůži s bílou karoserií a oranžo-červený odstín kůže potom ve chvíli, kdy máte buď karoserii, nebo střechu v tomto odstínu.

Uvnitř nového Juku se budete cítit opravdu dobře. Kvalita zpracování působí velmi dobře, hlavně čalounění Alcantarou je opravdu parádní a rozložení ovládacích prvků je typický Nissan, takže se tu snadno vyznáte. Zajímavým detailem jsou prostřední výdechy klimatizace, které vypadají trochu jako ve Ferrari, a pěkné sedačky s integrovanou hlavovou opěrkou.

Sedačky, které vypadají trochu jako závodní skořepiny, jenom s jedním průchodem na bezpečností pásy, dostanete v základu, ve vyšších verzích potom navíc mají zabudované reproduktory značky Bose, které se postarají o věrohodný prostorový efekt a hrají skutečně pěkně. Posez za volantem je potom akorát příjemný i pro řidiče, který hledá nízké ukotvení sedačky.

Nedílnou součástí nového Juku jsou také vylepšené bezpečnostní systémy. Standardně dostanete hlídání v pruhu, nouzové brzdění, automatické dálkovky nebo čtení značek. Dále je možné připlatit si za hlídání mrtvého úhlu, hlídání dopravy při couvání, adaptivní tempomat či asistent řízení.

Důležitým aspektem je také konektivita. Apple CarPlay a Android Auto jsou samozřejmostí stejně jako živé mapy s aktuální dopravou. Třešničkou na dortu je propojení s hlasovým asistentem Google, díky němuž můžete pomocí Google Home nebo chytrého telefonu s autem běžně komunikovat.

Prostě jenom řeknete, kam chcete jet, a nastaví se navigace, případně se můžete zeptat na aktuální stav paliva a dojezdu nebo tlak v pneu přirozeným dotazem ve stylu „jak daleko dojedu“ apod. Vtipnou funkcí je „Udělej ze mě idiota!“, kdy se váš Juke roztroubí a rozbliká, aby na sebe upozornil na parkovišti.

Nissan Juke druhé generace se po prvních kilometrech jeví jako povedený crossover. Už jenom jeho sice umírněný, stále však velmi unikátní vzhled bude stačit k úspěchu. Vězte ale, že Juke také dobře jezdí, je komfortní i na velkých kolech, uvnitř působí draze a jediná motorizace vlastně úplně stačí.

1.11.2019 12:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist