Nissan Juke Nismo RS (2016)

Na silnicích jich potkáme asi tak jako v přírodě šafránu, a to je chyba. Nissan Juke Nismo RS jistě není dokonalý, přesto má ale co nabídnout!

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 7

  • Praktičnost 5

  • X-Factor 7

  • Celkové hodnocení 7

Radosti

Charisma, celkový dojem

Starosti

Krátký rozvor, prostor vzadu, krátké řazení

Ostrý Nissan Juke už tady byl – a teď nemluvíme o naší zkušenosti s jízdou v pekelném Juke s vnitřnostmi z Nissanu GT-R. A tohle je modernizovaná reinkarnace sériového, „obyčejného“ auta, které si můžete koupit a nutno hned na začátku říct, že oproti předchůdci jsou zde zásadní změny k lepšímu.

Ty vizuální, tedy rozdíly ke staršímu Juku možná nepoznáte, každopádně si hned na první pohled všimnete paketu, díky kterému Juke Nismo RS vypadá – když ne hrozivě, tak šíleně. Křídlo, difuzor, nárazník, v atraktivním kontrastu černé a červené proti laku karoserie, navíc kolem dokola už tak netradičního světelného schématu, jojo, Juke nepřehlédnete!

Jinak přo pohledu z profilu je zřejmé, že klesající silueta nepřeje prostornosti na zadních sedačkách, nastupuje se na ně obtížně a i prostor na nich, zejména pro kolena, je omezený, ale to se dá tak nějak čekat.

Interiér

Sedačky jsou fantastické, jde o anatomické skořepiny, které vás občas brknou či píchnou dozadu svými bočnicemi, když nasedáte příliš ledabyle, ale perfektně drží pozici v zatáčkách a jsou opravdu, ale opravdu velmi příjemné jak na běžnou, tak hlavně na sportovní jízdu.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Jinak i v kabině najdeme sportovně laděné detaile, detailem rozhodně není volant, částečně obšitý alcantarou, který jde skvěle do ruky. Řadící páka je vysoká, trčí přesně tam, kde ji chcete mít a díky její pozici nedáváte ruku od volantu příliš daleko. Zbytek dramaticky laděných prvků kabiny si prosím omrkněte ve fotogalerii, každopádně vizuálně se Juke povedl.

Pohon

O pohon se stará benzínová šestnáctistovka s přeplňováním. Ne, není to šestiválec z GT-R, a to je vlastně dobře, pohonná jednotka k autu pasuje. Má výkon 218 koní (je o pár koníků silnější než motor v autě s pohonem všech kol a automatickou převodovkou), Juke Nismo RS s tímto vybavením dospurtuje na stovku za 7,0 sekundy a zvládne až 220 km/h.

Výkon jde na přední kola, o ideální přenos hnací síly se stará také samosvorný diferenciál, nicméně mezi koly a motorem pracuje šestistupňová manuální převodovka, kt které bych měl pár poznámek. Práce s ní je velmi dobrá, i když si jeden možná může říkat, že by to chtělo ještě ostřejší chod na hranici mechaničnosti kleštiček na nehty, tak v reálu funguje pevně, poctivě, přesně, sportovně laděnému vozu ostudu nedělá, naopak.

Jen je třeba počítat s tím, že kvalty jsou zpřevodované velmi nakrátko, takže je zapotřebí řadit, řadit a řadit. což ale považujeme, u sportovního auta, za jev, (i) pro který si auto tohoto ražení kupujete.

Spotřeba

Naopak spotřeba je fenomén, který u vozu tohoto druhu obvykle řidič moc neřeší, přesto se ale tématu dotkneme. Podle tabulek by měl Nissan Juke Nismo RS jezdit v průměru za 7,2 l/100 km.

My jsme jezdili v dlouhodobějším pohledu na apetit vozu za 9,7 l/100 km, a jak je patrné za galerie, tak při okruhovém řádění se spotřeba posunula na 30 l/100 km. Spotřebu tedy můžeme ohodnotit jako velmi dobrou, při ostré jízdě si auto logicky řekne o víc paliva, při běžném popojíždění je spotřeba pod deseti litry v pořádku.

Ovladatelnost

Je pořád zapotřebí si uvědomovat, že Juke Nismo RS vychází z vyššího crossoveru a ne hatchbacku, a s tím souvisí i jeho jízdní vlastnosti. Nabízí se třeba srovnání s Renaultem Clio RS, který poté, co dal vale atmosférickému dvoulitru podbízí ke konfrontaci díky přeplňované šestnáctistovce, a kdyby nic jiného, tak na svět pohlížíte z Juku prostě z větší výšky.

Bylo by chybné Juke za toto kritizovat, je to jeho konstrukční vlastnost, ale je to tak. A také tady je kratší rozvor, díky kterému je auto v zatáčkách skotačivější, než by bylo buď níž u země, respektive s nápravami dále od sebe.

Řízení je tuhé, ostré, pevné, je nakažlivou radostní zaklesnout palce za věnec volantu a krouhat zatáčky s plynulým překlápěním mez apexy, na podélných nerovnostech se projevu krátký rozvor vozu tím, že si Juke poskočí, zadrkotá zuby, ale pak se zakousne a jede dál. samosvorný diferenciál dodává autu příjemnou agilitu v zatáčkách, je nutné pevně svírat volant v ruce a počítat s tím, že se se špérou kola zakousnou do asfaltu jinak, razantněji, než je dnes obvyklé u aut s elektronickými šidítky.

Verdikt

Nissan Juke sám o sobě není „tuctovkou“ pro každého, naopak bych řekl, že si jej oblíbí člověk spíše extrovertní, kterému nevadí zájem okolí. A u Nismo RS to platí obzvlášť. Není dokonalý v jízdním projevu, a jeho nedostatky lze považovat spíše za charakterové rysy než důvody ke kritice a i cena kolem půl milionu korun hraje autu do karet.

Asi to není auto, které si koupíte, protože ho potřebujete, vlastně bych řekl, že Nissan Juke Nismo RS si koupí jen ten, kdo ho chce a ne potřebuje. A že takový řidič, který přistoupí na hru kompaktního crossoveru s divokým jízdním projevem a ještě divočejším vzhledem, bude ve výsledku spokojen.

Konkurence

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1618
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) 160 / 218 v 6000
Točivý moment (Nm)280 v 3600-4800 ot./min
0-100 km/h (s)7,0
Nejvyšší rychlost (km/h)220
Spotřeba paliva (l/100 km)7,2
Objem nádrže (l)46
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4165
Šířka (mm)1765
Výška (mm)1565
Rozvor náprav (mm)2530
Provozní hmotnost (kg) 1315 / 1341
Zavazadlový prostor (l)354
Ceny
Základní cena test. verze558 600 Kč
23.8.2016 9:40| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist