Nissan Juke 1.5 dCi silnější, úspornější

Přepracovaná verze naftového čtyřválce se pyšní vyšším točivým momentem a zároveň i nižší spotřebou. Standardem se však stává i systém Start/Stop.

Vyšší točivý moment, nižší spotřeba. Tahle zdánlivě nereálná rovince pramení z přepracovaných piezo-elektrických vstřikovačů paliva, které dokážou naftu vstříknout do válců mnohem přesněji, takže množství nespáleného paliva klesá o 15 %. Změnami si prošlo i nízkotlaké turbodmychadlo, odteď má lepší přívod čerstvého vzduchu a kromě toho je tady celá řada dalších drobnějších vylepšení.

DOPORUČUJEME: 5 zaručených rad, jak snížit spotřebu paliva

Největší rozdíl u šesté generace vznětového motoru 1.5 dCi poznáte když pedál plynu zaboříte do koberečku. Točivý moment narostl o 20 Nm na celkových 260 Nm, přičemž přes 80 % je ho k dispozici jen co se ručička otáčkoměru mihne přes 1500 otáček. Navzdory lepším parametrům zůstává výkon nezměněných 110 koní, stejně je tomu i u hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h (11,2 sekundy) a maximální rychlosti – 175 km/h.

Nissan Juke velká fotogalerie

Nissan Juke fotogalerie

Společně s kratším prvním a druhým stupněm převodovky by měl Juke rychleji reagovat na vaše povely v nižších rychlostech, naopak zbývající převodové stupně jsou o něco delší. Výsledkem je v kombinovaném režimu spotřeba 4,2 litru na sto, což je ve srovnání s předchozí generací agregátu zlepšení o 0,6 litru paliva na sto. Další snížení spotřeby si připisuje Eko režim, v jehož režimu je točivý moment omezen 220 Nm, a systém Start/Stop, který je odteď součástí standardní výbavy.

11.6.2013 4:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist