Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 160: Svěžest pod kapotou

Nissan Qashqai dostal nový motor 1.3 DIG-T ze společné aliance. Vyzkoušeli jsem silnější variantu se 160 koňmi.
img_6302-1100x618.jpgCelá galerie 15 Zdroj: Autoweb.cz

Nový Qashqai mimo jiných věcí dostal nový benzinový přeplňovaný čtyřválec 1,3 litru. A musím uznat, že motor je to povedený. Funguje překvapivě dobře v širokém spektru otáček, okolo dvou tisíc už ožije a nebrání se vytáčení až k omezovači.

My jsme měli silnější verzi se 160 koňmi, přesto jsem nejvyšší spotřebu dosáhl na 8,7 l/100 km až při razantním ježdění po městě. Dálničních 130 km/h znamená do sedmi litrů a stovkou pak klidně okolo 5,5 litru. Přitom síly má motor dostatek a věřím, že naprosté většině lidí, kteří se pro toto auto rozhodnou, bude víc než stačit.

Vzhledem ke kvalitnímu zpracování interiéru, originálnímu zevnějšku, rozsáhlé výbavě a příznivé ceně, nepochybuji, že jich nebude málo. Současně je to ale auto, které se těžko hodnotí, protože nevzbuzuje žádné větší emoce.

A tím se oslím můstkem dostávám k hlavnímu problému tohoto auta. I když se tváří jako drsňák, který se ničeho nelekne, a Nissan jej skutečně nabízí i s pohonem 4×4, ve skutečnosti se pro tuto variantu minulý rok rozhodlo v ČR pouze 52 kupujících z celkových téměř čtyř tisíc celkem prodaných.

Co se řízení týče, všechno funguje, jak by mělo, a auto nemá nijak záludné chování. Sice má překvapivě nepohodlný podvozek (abych byl upřímný, testovali jsme auto s 19“ koly, ty komfortu na palubě nepomohly), ale jinak je na autě cítit, že je nastavené pro obezřetné řidiče. Nejvýrazněji to připomíná nastavení stabilizace i systému varování před překážkou, které zasahují razantněji a dříve, než je u současných aut zvykem.

Přitom podvozek je nastavený tak, že si nechá líbit opravdu hodně a nepůsobí vůbec odtažitě. Ve známých zatáčkách jsem dosahoval rychlosti průjezdů nečekaně vysoké, rozhodně patří Qashqai mezi auta, jejichž limit najdete rychle a bez nepříjemných pocitů. Kdyby se Nissan zase rozhodl prodávat normální hatchback velikosti Golfa, musel by mít jízdní vlastnosti skvělé. Nechť je Pulsaru země lehká…

Interiér je vedle už zmíněného kvalitního zpracování vcelku moderní. Nissan má dobrý zvyk dávat vypínače všech bezpečnostních asistentů k levému kolenu řidiče, takže po nastartování deaktivujete vše, co k jízdě nepotřebujete, na jednom místě. Hned zkraje také zmíním multimediální systém, který se mi u Nissanu vždy líbí svou logikou ovládání. Od rádia přes nastavení telefonu a auta až po navigaci.

Ovládání topení je pěkně postaru, tzn. dvě kolečka a tlačítka. Další, co stojí za zmínku, je celkem dost ovládacích tlačítek na volantu. V zásadě ta vlevo ovládají poslech hudby a palubní počítač, vpravo pak tempomat. Opět si lze na všechno celkem rychle zvyknout.

Sedačky jsou příjemné, jen Nissan používá extrémně hladkou kůži, takže ať na sedačku cokoliv položíte, v sebemenší zatáčce nebo i při mírném zpomalení vám to spadne na zem. Prosklená střecha je famózní, dodává autu pocit většího prostoru. A když testujete auto v zimě a ono má vyhřívané čelní sklo (celé, ne jen stěrače), také se nezlobíte.

I při hodnocení zevnějšku musím Nissanu přiznat úspěch. Ne vždy platilo, že jsou japonská auta originální nebo dokonce hezká, občas by se nějaký náznak kopírování nebo ne úplně atraktivního kabátu našel. To pro nový Qashqai neplatí. Ať na něj koukáte z jakéhokoliv úhlu, zaprvé poznáte, že koukáte na Nissan, a zadruhé je docela hezký.

15.5.2019 12:00| autor: Jiří Kotyk

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist