Nissan Micra 1.5 dCi 90: Komfortní šetřílek

Micra je tu s námi neuvěřitelných 36 let a aktuální generace je už pátá. A protože Nissan už dávno není samostatná japonská automobilka, vyrábí se v továrně Renaultu a z Francie pocházejí mimo jiné motory. Ten naftový patří mezi to nejlepší.
img_6449-1100x618.jpgCelá galerie 18 Zdroj: Autoweb.cz

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8.6

O vhodnosti použití naftového motoru do takto malého auta (na délku měří 3 999 mm a váží 1 148 kg) lze pochybovat – a je to vidět i cítit například právě na hmotnosti. Testovaná Micra je o 114 kg těžší než základní litrový motor a taková nálož na přední nápravě je znát. Na druhou stranu musím uznat, že nabídka motorů nebyla zrovna ideální – přeplňovaná nula-devítka je špatná (to platí ve všech aplikacích tohoto motoru i v Renaultech a Daciích), atmosférický litr je pak sice mnohem lepší na řízení, ale zase postrádá sílu. Naftový motor je tak rozumná jediná volba (než přijde třeba nový litrový benziňák s výkonem 117 koní) a naštěstí výborná.

K hodnotě 90 koní je potřeba dodat ještě 220 Nm, což znamená příjemně pružné zrychlení, a to i v rychlostech kolem našeho dálničního maxima. A ještě zajímavější jsou další údaje. Při 130 km/h jsem měl spotřebu 5,0 l/100 km a při 150 km/h pak 5,5 litru. Přičemž ani těch 150 km/h zdaleka neznamenalo pro auto (ani pro mě) nějaké trápení. Nissan se chlubí použitím například akustického čelního skla, a ať to znamená cokoliv, na palubě je opravdu příjemné ticho.

Jedinou výtku mám k dost tvrdému naladění podvozku, komfort jízdy ovšem nijak zásadně netrpí – je naprosto bezproblémový jak ve městě, tak na dálnici – cestu do Regensburgu a zpátky jsem přežil bez známek poškození a celkový dojem z auta je veskrze pozitivní.

V době, kdy je polovině zákazníků úplně jedno, jak auto jede, ale zajímá je vyšší posez, cool plasty na dveřích a hlavně automatická převodovka, je příjemné narazit na auto vlastně ze staré školy, které ale využívá spousty poznatků ze současné automobilové vědy.

Nissan pojmenoval celý balíček Nissan Intelligent Mobility. V něm jsou jak věci už běžné – jako třeba hlídání jízdy v pruzích, které vrní do volantu a které se naštěstí dá snadno vypnout (a auto si vypnutí pamatuje) tlačítkem u levého kolene – tak třeba varování před překážkou, které je jen mírně přecitlivělé. To znamená, že varuje často, ale zbytečně mi nezabrzdilo nikdy.

Pod složitým názvem „inteligentní sledování dráhy vozu“ se skrývá systém, který umí přibrzďovat jednotlivá kola tak, aby docílil nejčistšího průjezdu zatáčkou. A funguje. Brzdy brzdí standardně, převodovka řadí také bez problémů. Řízení je citlivé tak akorát, jen je cítit výše zmíněné větší zatížení přední nápravy. A zajímavý bonus, auto nemá start/stop systém!

Micra může být i dobře vybavená. Automatická klimatizace, vyhřívané sedačky, tempomat, skvěle fungující a hlavně logický na ovládání multimediální systém, dobře svítící xenonová světla s automatickým přepínáním dálkovek, hlídání dopravních značek atd. V sedačkách se sedí příjemně, poloha za volantem je také v pořádku. Mně by vyhovovala možnost si volant podélně ještě víc posunout k sobě, ale to je můj problém u většiny aut.

Pozitivně kvituji i celkové pojetí přístrojového štítu. Dva klasické kulaté ukazatele a mezi nimi velký displej, který zobrazuje všechno, na co si vzpomenete. Námi testovaný kus měl navíc interiér ve dvoubarevném oranžovo-černém (moc povedeném) provedení. Plasty dveří i palubní desky jsou sice „obyčejné“ tvrdé, ale v kombinaci s vloženou oranžovou kůží je tolik nevnímáte.

Zvenku je nová Micra možná trochu kontroverzní, ale rozhodně jsem se v ní jezdit nestyděl. Zepředu má pro Nissan už klasickou „pusinku“ a Micře sluší ze všech modelů nejvíc. Zboku pak nejvíc vynikne linie střechy, která se nad hlavami řidiče a spolujezdce láme a směrem dozadu už se svažuje. Přední boční skla, která mají díky tomu už tak dost složitý tvar, jsou navíc doplněná o trojúhelníky před zrcátky. Díky předním světlům hodně vytaženým do boků působí tato skla, jako by se téměř špičkou právě světel dotýkala.

V Nissanu Micra dostanete auto, ve kterém můžete ujet několik set kilometrů na jeden zátah bez zkřivení zad, snadno zaparkujete ve městě, užijete si zatáčkovitou silnici a tankování vás bude bavit, protože bude stát pár drobných.

8.3.2019 10:55| autor: Jiří Kotyk

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist