Právě testujeme: Renault Clio RS Angel & Devil

Jmenuje se Anděl a ďábel a vlastně ani nevím proč, smysl téhle limitované edice mi trochu uniká. Jenže na jméně vůbec nezáleží.

Možná to má něco do činění s těmi filmy o upírech, i když to by se jmenovalo asi úsvit nebo tak něco. Já vážně nevím, jestli tahle edice souvisí s filmy o krvesajích nebo ne, vím ale, že ať už se jmenuje Clio RS jak chce, je to jedinečné auto.

Ať už jde o klasické RS Cup nebo vyšperkované Gordini, které sice navíc nabízí „jen“ vizuální vylepšení, ale základem je pořád skvělé RS. I tenhle Anděl je vynikající tak jak Clio RS umí být. Má k tomu základní předpoklad a tím je dvoulitrový atmosférický čtyřválec s výkonem 203 koní a skvělý podvozek. S tímhle prckem se dostanete na stovku pod sedm sekund a maximálka je nějakých 225 km/h, ale ani to nejsou ty nejpodstatnější údaje.

Uvnitř auta to vypadá lépe než u obyčejné verze, je tady karbon (nebo jeho imitace) a fakt je mi jedno, jestli jde o drahý materiál a nebo foliovou náhražku, protože to, jak Clio jezdí, (opět) zastiňuje jeho možné neduhy či nedokonalosti.

Renault Clio fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Renault Clio fotogalerie

Nevím, kolik chce automobilka za tuhle edici, zatím jsem to nezjišťoval, ale v matné červené barvě s lesklými černými detaily vypadá RS famózně. Kufr? Spotřeba? Co já vím…. Není podstatné.

DOPORUČUJEME: Nissan 240Z, soupeř pro BRZ a GT86?

Znovu říkám, že Clio RS je skvělé. Má plnotučný zvuk, musíte ho vytáčet, abyste se mu dostali na dřeň – jen tak pro pobavení, na dálnici na šestku při 120 km/h točí motor 3500 otáček – relativně přesné řazení, podvozek, který vás provokuje jet rychle a rovnat si zatáčky tím, že uberete na plynu. Zatraceně, v redakci bude o to, kdo si nechá Clio RS na víkend, asi boj.

Filip Rakovan

18.4.2012 4:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist