Právě testujeme: BMW 530d GT xDrive

Dvě tuny, pohon všech kol xDrive, třílitrový dieselový šestiválec pod kapotou. Jak zafunguje tradiční motor pod netradiční kapotou?

První dojmy, co začínají negativně, obvykle nevěstí nic dobrého. Ale já prostě musím. Design 5GT nepatří mezi nejpovedenější. Je to venku, ale asi jste to tušili. Našemu testovacímu kousku naštěstí pomáhá M-paket a tmavá metalíza. Ve dne bych ho označil za stravitelný, v záři velkoměsta bych se ho nebál nazvat hezkým.

Protože verze Gran Turismo vznikla jako praktičtější alternativařadě 7, je nasnadě zmínit prostorové dispozice. Místa pro nohy je na zadních sedadlech královsky, ale jak je na tom kufr? Ten nejspíš může za bachratost zadní části a nepomohlo tomu ani dvojité otevírání kufru blízké Škodě Superb.

BMW řada 5 velká fotogalerie

BMW řada 5 fotogalerie

Nákladový prostor odstěhuje 440 litrů. Na řadu 7 to sice nestačí, ale po sklopení sedaček se dostanete na 1700 litrů. A s tím už se sedmička rovnat nemůže.Vzhledem ke známému motoru vás asi nepřekvapí jeho chvála. Šestiválec s 245 koňmi táhne jako lokomotiva na extázi a s dvoutuným Gran Turismem pohybuje s nonšalancí, kterou byste čekali u auta o půl tuny lehčím. Ale to samozřejmě mluvím o pohybu v přímce.

Jak na tom bude 5GT, pokud se silnice trochu zatočí? Nebude to jen zběsilé přehazování těch asi padesáti tisíc kvaltů, kterými disponuje?

Verdikt odhalí za několik dní až redakční test. Po několika kilometrech na dálnici mám na jazyku jen dvě věci. Ticho, které vládne na palubě je skoro až depresivní. Zvyknu si po týdnu testování na to, jak vypadá?

7.3.2012 11:30| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist