Peugeot Traveller 2.0 BlueHDI 180: Rozlučka s velkým „kombíkem“

Obří kufr na kolečkách a sem tam nějakou sedačkou se chtě nechtě musí vrátit do rukou českého zastoupení Peugeotu. Jak se nám za tu dobu líbil?
peugeot-traveller-2.0-bluehdi-180-eat8-velka-rozlucka-s-velkym-kombi-1-1100x618.jpgCelá galerie 8 Zdroj: Archiv

Na Traveller se dá nahlížet dvojí optikou. Na jednu stranu spolu se svou čistě užitkovou variantou Expert plní v nabídce francouzské značky roli střední dodávky, zároveň se ale na něj dá nahlížet i jako na největší osobní auto, které Peugeot nabízí. Možná se teď trochu divíte, co to zase plácám, Traveller stojí ale hned v několika směrech na pomezí mezi tím, co je ještě osobák a co už je čistokrevná dodávka.

Jako správná dodávka dokáže nabídnout dostatečný prostor pro osm dospělých cestujících i se slušnou bagáží, přitom se však vzhledem k rozumným rozměrům vleze téměř všude. V provedení Standard se s délkou vejde těsně pod pět metrů a díky velmi slušnému rejdu se s ním i celkem dobře manévruje.

Tomu samozřejmě velmi dopomáhají obrovská zpětná zrcátka, ale i zpětná kamera se simulací ptačího pohledu. S výškou 1,9 metru navíc není sebemenší problém zaparkovat v podzemních garážích.

Již jsem nakousl výbavu, kterou se Traveller skutečně blíží osobním vozům. Kromě couvací kamery dokáže nabídnout třeba i vyhřívané sedačky s masážní funkcí, třízónovou klimatizaci, HUD nebo infotainment s podporou protokolů Android Auto a Apple CarPlay. Třešničkou na dortu je pak klasická 230voltová zásuvka pod sedadlem spolujezdce.

Chybí ale například systém udržení v jízdním pruhu a trochu nepochopitelný je pro nás adaptivní tempomat, který neumí vůz zabrzdit do zastavení – pokud auto před vámi zpomalí příliš, tempomat svou funkci vzdá, pípne a předá řízení nazpět řidiči, přičemž může vzniknout potenciálně velmi nebezpečná situace. Vůz totiž v tu chvíli přestane dobrzďovat.

S přeplňovaným naftovým motorem 2.0 BlueHDI o výkonu 177 koní v kombinaci s osmistupňovým automatem dokáže navíc nabídnout i vcelku slušnou dynamiku, která se může s mnoha osobními vozy poměřovat.

Sprint na stovku zvládne Traveller za velmi přijatelných 8,8 sekundy – rozhodně tedy nejde o žádnou brzdu provozu. Spotřeba se přitom stále drží na dohled osobním vozům. S dostatkem sebekázně se dá jezdit od 6,5 do sedmi litrů, a naopak při jejím naprostém nedostatku se dá jen těžko dostat nad 8,5 l /100 km, což je také konečný průměr za celou dobu testování.

Zároveň jsou velmi přijatelné i jízdní vlastnosti. Podvozek je sice houpavý a auto se v zatáčkách docela dost naklání, na druhou stranu na cestě velmi slušně drží a dostat se vlastní vinou do závažnějších problémů by od řidiče vyžadovalo opravdu pořádnou dávku ignoranství a hlouposti.

I přes rozumné rozměry dokáže nabídnout opravdu obrovskou přepravní kapacitu. Nejmenší možná velikost zavazadelníku je 603 litrů, vyjmutím dvou zadních řad sedaček lze dosáhnout obřích 4 200 litrů. Ve většině případů to ale ani nebude potřeba.

Nová postel z IKEA? Stačí sklopit prostřední sedadla v druhé a třetí řadě a stále auto uveze 6 osob. Postarší ušák? Jen amatéři by vyndávali z auta sedačky – prostě ho otočíte vzhůru nohama a posadíte na prostřední lavici.

Fotografická pozadí o délce 2,75 metru? Dobře tohle už je trochu výzva – je potřeba sklopit prostřední sedadla v druhé a třetí řadě a smířit se s tím, že trochu hůře dosáhnete na volič převodovky. Asi bych s Travellerem nechtěl stěhovat celý byt včetně složeného nábytku, ale na pár „drobností“ dostačuje s přehledem.

I přes pár drobných nedostatků Traveller prostě funguje a dokážeme pochopit i ty, kteří si jej pořídí namísto klasického osobního vozu – obzvláště pokud máte větší a vesměs dospělou rodinu, drobně podnikáte a občas potřebujete něco většího převést či rádi vyrážíte na delší dovolené a vůz si dovybavíte cestovní zástavbou.

Ač nejsme v redakci příznivci větších aut a třeba za volanty SUV se většinou necítíme dobře, Traveller si nás všechny celkem získal. Už jen tím, že si na nic nehraje, je skutečně praktický a zároveň se s ním i překvapivě dobře jezdí. Není vozem pro každého a ne všichni jej využijí na maximum, svou cílovku si ale najde. A troufnu si tvrdit, že své příznivce nezklame. Nám bude opravdu hodně chybět.

21.10.2019 12:00| autor: Martin Kusyn

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist