Peugeot Traveller na českém trhu: První dojmy

Peugeot uvádí na náš trh luxusní dodávku s rodinným a civilně transportním charakterem a má s ní - jak se při prvním setkání ukazuje, tak právem - velké ambice.

Je tady nový Peugeot Traveller a výrobce říká, že „mění zažité principy segmentu,“ což přeloženo do češtiny znamená, že by se konkurence, zejména ta německá, měla začít obávat. Na první pohled je zřejmá příslušnost k řadě osobních Peugeotů, myšleno designově, proporce jsou harmonicky rozloženy mezi přední masku, místo řidiče a zadní část vozu a světlomety zasazené do karoserie snad připomínají kompaktní hatchback Peugeot 308.

Nová je maska chladiče, velmi vysoko umístěná s vertikálním motivem, která dodává autu výrazný vzhled. Do středu mřížky chladiče je umístěno logo značky, obvyklá horizontální žebra vystřídaly postupně se zvětšující plošky. Nicméně stále platí, že vzhled je spíše na subjektivní hodnocení, takže zda se líbí či nelíbí Traveller si musí zhodnotit každý sám.

Podvozek vzešel z modulární platformy EMP2 a integruje kompaktní vnější rozměry a velkorysý prostor interiéru, Peugeot Traveller tak i díky platformě nabízí až 9 pohodlných míst a zavazadelník o objemu 1 500 litrů nebo po vyjmutí sedadel až 4 900 litrů metodou objemu vody (4554 litrů metodou VDA).

Co zjistíme s měřidlem v ruce? Že je Peugeot Traveller k dispozici ve třech délkách od 460 do 530 cm a že výška je 190 cm, což znamená, že vjedete do krytých parkovišť, aniž byste si závěsem nad vjezdem poškrábali střechu. Verze v nabídce jsou Standard (495 cm), Long (530 cm) a Compact (460 cm), i ta dovoluje sezení až pro 9 osob.

Specialitou je Peugeot Traveller Business VIP nabízí cestujícím na zadních kožených sedadlech 4 nebo 5místnou konfiguraci, ve které jsou kvalitní kůží potažená sedadla umístěna proti sobě. K pohodě cestujících přispívá i multifunkční střecha s trojzónovou klimatizací s funkcí jemného rozptylu vzduchu, která je také v tomto segmentu ojedinělá, a doprovodné příjemně tlumené osvětlení interiéru.

Výbava? Podle očekávání široká, Peugeot Traveller nabízí širokou škálu komfortní a bezpečností výbavy, řada prvků se v tomto segmentu objevuje velice zřídka či úplně poprvé, tak třeba boční posuvné dveře s hands-free otevíráním jsou na trhu nové, dále systém promítání informací na čelní sklo (Head-up Display), snímání údajů z dopravních značek a zobrazení povolené rychlosti jsou v segmentu ojedinělé, plus otvírací okno zadního víka, střešní okno, systém Active Safety Brake a automatické přepínání dálkových světel či nová on-line navigace s hlasovým ovládáním a dopravními informacemi v reálném čase, zadní parkovací kamera Top Rear Vision se snímáním zadní části vozu seshora v úhlu 180° a přiblížením záběrů (zoom) nebo funkce varování před snížením pozornosti řidiče (Driver Attention Alert) se u vozu značky Peugeot objevují poprvé. Opravdu, ohledně výbavy a asistentů jak komfortních, tak bezpečnostních by se toho dalo popsat opravdu hodně, praktičtější bude mrknout se na web značky nebo zamířit k prodejci pro osobní zkušenost.

U vyšších verzí výbavy chrání jejich soukromí velká zatmavená (neprůhlednost 70 %) a extra zatmavená (neprůhlednost 90 %) skla, která jim nicméně umožňují užívat si výhledu do krajiny. Samostatně zaclonitelná střešní okna přinášejí světlo a panoramatický výhled na oblohu. Multifunkční stropní konzola, která je u vyšších verzí součástí sériové výbavy, zahrnuje osvětlení s LED diodami, dále samostatné lampičky a ovládání klimatizace s funkcí jemného rozptylu vzduchu, které je stejně jako v letadlech oddělené od větráků vzduchu. Čtyři zásuvky 12 V rozmístěné po celé kabině, zásuvka 230 V a USB port umožňující nabíjet jakýkoliv mobilní přístroj. Ehm, nenene, jak bylo řečeno, končíme s výbavou, to by byl spíše román než zpráva na web…

Co je důležité zmínit, jsou dvě linie, jedna řekněme rodinná a druhá pro pracovní nasazení – Peugeot Traveller Business VIP, klíčová verze celé řady, nabízí cestujícím vzadu konfiguraci 4 samostatných sedadel otočených čelem k sobě nebo 5 míst s možností třímístné lavice ve 3. řadě. Celý funkční interiér je zasvěcený komfortu posádky: sedadla v kůži, doprovodné tlumené osvětlení, trojzónová klimatizace s funkcí jemného rozptylu vzduchu oddělená od větráků a za příplatek střešní okno. Tyto dva poslední prvky výbavy jsou v tomto segmentu unikátní. Součástí příplatkové výbavy je i posuvný sklápěcí stolek, který klientům poskytuje prostor vhodný pro práci.

Peugeot Traveller Business nabízí v obou úrovních výbavy stylový exteriér. Interiér lze upravit podle potřeb firemních zákazníků, jak z hlediska konfigurace sedadel, tak komfortní výbavy. Přístup k 3. řadě sedadel je obdivuhodně snadný. Sedadlo se sklopí jediným tlačítkem a uvolní se tak široký přístup k zadní lavici.

Pokud nechcete provozovat transport osob myšleno obchodně, ale jezdíte s rodinou, možná vás zaujme linie Family, ve verzích výbavy Active a Allure se slušnou modularitou a flexibilitou. Je k dispozici v 5, 7 nebo 8 místném provedení. Druhou řadu tvoří lavice dělitelná v poměru 2/3-1/3, přičemž obě části jsou zcela samostatné, stejně jako ve 3. řadě, nebo ji tvoří dvě samostatná sedadla s loketními opěrkami. V obou případech jsou sedadla vyjímatelná a posuvná a umožňují různé konfigurace, od přepravy 8 osob se zavazadly po ponechání pouze 2 sedadel vepředu. Po sklopení opěradla sedadla spolujezdce je ve voze možné převážet předměty dlouhé 350 cm.

I osmimístné provedení nabízí posuvná přizpůsobitelná sedadla a v případě potřeby i velký zavazadlový prostor o objemu 2 m3 při pětimístné konfiguraci, a to vše ve voze, jehož délka činí pouze 460 cm. Při koncipování výbavy vozu byl kladen důraz na rodinu, a proto jsou součástí sériové výbavy např. vnitřní zpětné zrcátko ke sledování dětí na zadních sedadlech, výklopné stolky v opěradlech sedadel v 1. řadě, trojzónová klimatizace s funkcí jemného rozptylu vzduchu, sluneční clony ve 2. řadě, kryt zavazadlového prostoru, otvírací okno zadního víka, aj. Už tady zaznělo, že je k mání i pohon všech kol?

Co najdeme pod kapotou? Tady je přehled motorů s výkony a převodovkami, jde o 1.6 BlueHDi 115 koní S&S (manuální 6st. převodovka: od 5,1 l/100 km, emise 133 g CO2/km), 2.0 BlueHDi 150 koní S&S (manuální 6st. převodovka: od 5,31 l/100 km, emise 139 g CO2/km) a 2.0 BlueHDi 180 k S&S (automatická 6st. převodovka EAT6: od 5,7 l/100 km, emise 151 g CO2/km). Motory BlueHDi splňující normu Euro6 používají nejúčinnější technologií snižování emisí na trhu se systémem SCR (Selective Catalytic Reduction) zabudovaným před filtr pevných částic s aditivem. Nádržka aditiva AdBlue o objemu 22,4 l umožňuje dojezd 15 000 km.

Aditivum AdBlue se snadno doplňuje díky vnějšímu plnicímu hrdlu, které je umístěno ve středním sloupku (při zavřených dveřích řidiče není plnicí hrdlo vidět). Než se dostaneme k cenám ještě bchom neradi zapomněli na detaily typu snadného nastupování – má-li uživatel při nastupování či nakládání věcí do vozu obě ruce plné, může boční posuvné dveře otevřít bezdotykově (hands-free ovládání). Pokud má u sebe elektronický klíč, stačí vsunout nohu pod roh zadního nárazníku a dveře se samy odemknou a otevřou. Stejným způsobem lze dveře zavřít a zamknout. Boční posuvné dveře elektrickým ovládáním se otevírají tlačítkem dosažitelným z předních míst i z míst ve 2. řadě. Tento systém usnadňuje život celé posádce vozu. Kromě hands-free otvírání vozu lze vůz vybavit i bezklíčovým startováním.

Anebo na to, že u Peugeotu Traveller se poprvé objevuje nový dotykový kapacitní displej 7″ doplňující multimediální systém. Jsou na něm soustředěny všechny služby usnadňující cesty a řízení. Displeje se stačí zlehka dotknout prstem nebo ho lze ovládat hlasem. Hlasové ovládání zvyšuje bezpečnost, neboť funkce spojené s navigací, telefonováním a médii lze ovládat bez nutnosti spustit oči ze silnice. A že má Peugeot Traveller 74 litrů otevřených nebo zavřených odkládacích přihrádek, které jsou rozmístěny po celé kabině.

Na konec tedy otázka „a za kolik,“ podíváme se na ceník, ceny u linie Family začínají u verze Compact (L1) 1.6 BlueHDi 115 S&S MAN6 115 koní na 816 750 Kč za výbavu Active a 998 250 Kř Allure. S motorem 2.0 BlueHDi 150 S&S MAN6 150 koní přijde auto na 871 200 Kč resp. 1 052 700 Kč, a 2.0 BlueHDi 180 S&S EAT6 stojí 955 900 resp- 1 137 400 Kč. Standard (L2) je oceněn u 1.6 BlueHDi 115 S&S MAN6 na 847 000 resp. 1 028 500 Kč, 2.0 BlueHDi 150 S&S MAN6 pak přijde na 901 450 resp. 1 082 950 a 2.0 BlueHDi 180 S&S EAT6 na 986 150 resp. 1 167 650 Kč. Verze Long (L3) stojí od 877 250 Kč do 1 197 900 Kč.

Řada Business začíná cenově u verze Compact (L1) 1.6 BlueHDi 115 S&S MAN6 na 768 350 Kč, 2.0 BlueHDi 150 S&S MAN6 110 / 150 vyjde na 822 800 Kč, 2.0 BlueHDi 180 S&S EAT6 130 / 177 stojí 907 500 Kč. Standard (L2) 1.6 BlueHDi 115 S&S MAN6 85 / 115 stojí pd 798 600 Kč do 1 191 850 Kč a Long (L3) přijde začíná s 1.6 BlueHDi 115 S&S MAN6 85 / 115 na 828 850 Kč a vrcholí specifikací 2.0 BlueHDi 180 S&S EAT6 130 / 177 Business VIP za 1 222 100 Kč.

14.9.2016 11:10

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist