Peugeot Traveller 2.0 BlueHDI 180: Začátek dlouhodobého testu

V naší pomyslné redakční garáži se na následujících šest měsícu zabydlí Peugeot Traveller ve vrcholné motorizaci a velmi luxusní specifikaci. Jak se nám bude půl roku žít s obřím rodinným přepravníkem?
img_5759-1-1100x618.jpgCelá galerie 14 Zdroj: Autoweb.cz

Po šestiměsíčním soužití s nejmenším modelem Peugeotu, prťavou 108, nás čeká další půl rok ježdění vozem se lvem ve znaku. Tentokrát ovšem naopak v jednom z největších, co francouzská automobilka nabízí. Pro další dlouhodobý test jsme totiž sáhli po dodávce Traveller.

Nazývat tohle auto dodávkou je trochu zavádějící, jelikož tenhle stříbrný kousek je daleko od toho, co si představíte pod tím označením. Základem je samozřejmě užitkový vůz, ale tohle je spíš luxusní rodinný autobus pro osm.

Pod kapotou se skrývá vrcholná motorizace 2.0 BlueHDI o výkonu 177 koní a točivém momentu 400 Nm spolu s osmistupňovou automatickou převodovkou. To je kombinace, kterou může závidět lecjaký rodinný kombík střední třídy.

K dokonalosti chybí už snad jenom pohon všech čtyř kol Dangel, bohužel k nejvyšší verzi není možné jej objednat, jelikož se váže pouze k motorizaci o výkonu 150 koní s manuální převodovkou. Raději jsme sáhli po silnějším motoru s automatem, který lépe dokresluje luxusní pojetí v nejvyšší výbavě Allure s mnoha příplatky.

Bohatá výbava zahrnuje takové hračky jako třeba adaptivní tempomat, head-up display, masážní přední sedadla s vyhříváním, kožené čalounění, panoramatické střešní okno, satelitní navigaci, dvouzónovou klimatizaci, xenonové světlomety, elektricky posuvné zadní dveře a armádu bezpečnostních asistentů.

Zkrátka ideální kočár na dlouhé výlety. Traveller ovšem slibuje i snadný život ve městě. Jeho výška 1,9 metru je záměrně koncipovaná tak, aby se bez problémů vešel do každé podzemní garáže. Výšku karoserie si tedy zvolit nemůžete, ale to nevadí, protože je to vlastně zbytečné.

Na výběr je ze tří délek – nejkratší s názvem Compact měří pouhých 4,6 metru, takže ji zaparkujete snadno jako Octavii Combi, přitom uvnitř skrývá mnohem a mnohem více prostoru! Nejdelší verze Long měří 5,3 metru, my jsme sáhli po prostřední verzi Standard, která s délkou 4 956 mm nabízí i v osmimístném uspořádání stále slušný zavazadlový prostor.

Se třetí řadou sedadel v nejzazší poloze (ano, obě zadní řady lze libovolně posouvat) je to 603 litrů, nejvíce potom 640 litrů, měřeno po plato. Pokud z auta všechno vyjmete, získáte přepravní kapacitu 4 200 litrů! Z luxusního přerostlého MPV se rázem stane praktický dělník.

Na kolik tohle všechno vlastně vyjde? Traveller 2.0 BlueHDI 180 v prostřední délce Standard a nejvyšší výbavě Allure stojí 1 179 750 Kč vč. DPH, ale stále ještě bez příplatků. Levné to rozhodně není, stále je to ovšem výhodnější nabídka, než jakou byste našli u německé konkurence.

Zvykem je, že dostanete u dealera zajímavou nabídku, takže třeba úplně nejdražší model, tedy tentýž jako náš, jenom v délce Long, vyjde na rovný milion bez daně, ovšem dalších 266 tisíc ušetříte při současně probíhající akci. Servis na 2 roky nebo 80 000 km dostanete pak ke každému vozu.

Po dobu následujících měsíců se budeme v souvislosti s Travellerem věnovat jeho širokému repertoáru dovedností. Určitě se zaměříme na velikost a variabilitu jeho interiéru, vyrazíme s ním na dlouhou cestu (jeho název k tomu přímo vybízí) nebo detailně změříme spotřebu paliva v mnoha jízdních režimech.

Ostatně na cokoliv, co vás ohledně našeho dlouhodobého vozidla zajímá, se můžete zeptat v komentářích pod článkem.

30.5.2019 12:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist