Peugeot Quartz: koncept hybridního crossoveru dostal tři motory a výkon až 500 koní

Vzduchový podvozek, karbonové panely a benzín-elektrický pohon slibující výkony supersportu - to je ve zkratce nový crossover koncernu PSA chystaný pro Paříž.

Peugeot se bude chtít před domácím publikem pařížského autosalonu z pochopitelných důvodů vytáhnout a kromě modernizované modelové řady 508 či nové sportovní verze 308 GT vytáhne další trumf v podobě koncepční studie crossoveru nazvaného Quartz.

Kolik stylu anebo alespoň některých designových detailů bude schopen koncern PSA aplikovat na svá příští auta, můžeme nyní pouze hádat, vůz jako takový však velký produkční potenciál asi nemá. Ačkoli je postaven na platformě EMP2, jeho předností a zároveň problémem je karoserie z velké části vyrobena z kompozitu, což by případnou výrobu poněkud předražilo.

Crossover je dlouhý 4500 mm, široký až 2060 mm a byl postaven na třiadvacítkách s pneumatikami Continental. Samotná kola dostala karbonové lamely pomáhající optimalizovat proudění vzduchu a zároveň se starají o chlazení kotoučových brzd. Vstup do čtyřmístného interiéru ulehčují nůžkovitě otevírané dveře a chybějící sloupky B, jak se ale konstruktéři vypořádali s tuhostí konstrukce, se patrně nedozvíme.

Základem pohonného systému Peugeotu Quartz je přeplňovaný čtyřválec 1.6 THP z kupé RCZ-R o výkonu 270 koní a točivém momentu a 330 newtonmetrů, který roztáčí kola přední nápravy za asistence šestistupňového automatu a elektromotoru s 85 kW (115 k). Stejnou elektrickou jednotku s 85 kilowatty inženýři umístili u zadní víceprvkpové nápravy a přestože prostý součet výkonů je nesmysl, auto má skutečně motory o 500 koních.

Kapacitu akumulátorů známá není, ale by ale mělo ujet na plně nabité 400voltové baterie přibližně 50 kilometrů. Součástí výbavy z RCZ-R je rovněž samosvorný diferenciál a v tomto případě by případné posádce nechybělo ani vzduchové odpružení automaticky upravující světlou výšku podvozku v rozmezí od 300 do 350 milimetrů. Veřejná premiéra konceptu Quartz proběhne 4. října.


18.9.2014 3:23| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist