Renault Mégane RS 275 Trophy-R si bere zpět titul krále Nürburgringu s časem 7:54.3 min.
autoweb.cz > Peugeot 308 GT (2015) dostal 205 benzínových, alternativně i 180 naftových koní
Peugeot 308 GT (2015) dostal 205 benzínových, alternativně i 180 naftových koní
Koncern PSA krátce před světovou výstavní premiérou na pařížském autosalonu odhalil první detaily a fotografie lehce sportovní verze GT vystavěné na bázi hatchbacku a kombíku SW modelové řady 308. Obě karosářské verze budou k mání hned s dvojicí pohonných jednotek.
Zastánci benzínu mají možnost zvolit si notoricky známou přeplňovanou šestnáctistovku THP naladěnou v tomto případě na 205 koní a 285 newtonmetrů (dostupných od 1750 do 4500 otáček za minutu), kterou automobilka spáruje výlučně se šestistupňovou manuální převodovkou. Přestože dynamické parametry neznáme, spotřebou se Francouzi pochlubit nezapomněli – jejich zážehový „warm hatch“ má být schopen jezdit v průměru za 5,6 litru na 100 kilometrů.
Příznivci nafty dostanou o něco větší objem, konkrétně přeplňovaný čtyřválec 2.0 BlueHDi s nejvyšším výkonem 180 koňských sil a maximálním točivým momentem rovných 400 newtonmetrů dostupných při 2000 otáčkách. Také zde bude k dispozici manuál, za příplatek však bude Peugeot nabízet rovněž automatickou převodovku. Detaily k této verzi neznáme vůbec žádné, s klasickou skříní však má auto dosahovat spotřebu jen čtyři litry na sto kilometrů.
Ve srovnání se standardní variantou bude mít GT jinak naladěný podvozek, nicméně MacPherson vpředu a torzní příčka vzadu pořád zůstávají. Světlá výška auta byla snížena o 7 mm vpředu a 10 mm vzadu, přičemž výkonnější modely 308 dostanou také větší brzdy, osmnáctipalcová kola s pneumatikami značky Michelin a rovněž pár úprav v interiéru. Ty zahrnují hliníkové pedály a několi panelů ze stejného materiálu, kontrastní prošívání, přepracovanou grafiku multimediálního rozhraní, zajímavější je však informace o překalibrovaném řízení se zvýšeným odporem ve volantu či přeladěný zvuk obou motorů.