Peugeot 308 GT (2015) dostal 205 benzínových, alternativně i 180 naftových koní

Výkony těch nejrychlejších v segmentu nenabídne, jako vstupenka mezi rychlejší hatchbacky a kombíky se však nová verze 308 GT počítá.
peugeot-308-gt-2015-dostal-205-benzinovych-alternativne-i-180-naftovych-koni-1100x618.jpgCelá galerie 15 Zdroj: archiv redakce

Koncern PSA krátce před světovou výstavní premiérou na pařížském autosalonu odhalil první detaily a fotografie lehce sportovní verze GT vystavěné na bázi hatchbacku a kombíku SW modelové řady 308. Obě karosářské verze budou k mání hned s dvojicí pohonných jednotek.

Zastánci benzínu mají možnost zvolit si notoricky známou přeplňovanou šestnáctistovku THP naladěnou v tomto případě na 205 koní a 285 newtonmetrů (dostupných od 1750 do 4500 otáček za minutu), kterou automobilka spáruje výlučně se šestistupňovou manuální převodovkou. Přestože dynamické parametry neznáme, spotřebou se Francouzi pochlubit nezapomněli – jejich zážehový „warm hatch“ má být schopen jezdit v průměru za 5,6 litru na 100 kilometrů.

Příznivci nafty dostanou o něco větší objem, konkrétně přeplňovaný čtyřválec 2.0 BlueHDi s nejvyšším výkonem 180 koňských sil a maximálním točivým momentem rovných 400 newtonmetrů dostupných při 2000 otáčkách. Také zde bude k dispozici manuál, za příplatek však bude Peugeot nabízet rovněž automatickou převodovku. Detaily k této verzi neznáme vůbec žádné, s klasickou skříní však má auto dosahovat spotřebu jen čtyři litry na sto kilometrů.

Ve srovnání se standardní variantou bude mít GT jinak naladěný podvozek, nicméně MacPherson vpředu a torzní příčka vzadu pořád zůstávají. Světlá výška auta byla snížena o 7 mm vpředu a 10 mm vzadu, přičemž výkonnější modely 308 dostanou také větší brzdy, osmnáctipalcová kola s pneumatikami značky Michelin a rovněž pár úprav v interiéru. Ty zahrnují hliníkové pedály a několi panelů ze stejného materiálu, kontrastní prošívání, přepracovanou grafiku multimediálního rozhraní, zajímavější je však informace o překalibrovaném řízení se zvýšeným odporem ve volantu či přeladěný zvuk obou motorů.


8.9.2014 11:17| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist