Peugeot Boxer 2.2 HDI polocombi

Testování velkých a praktických aut pokračuje, různá SUV a MPV jsou definitivně mimo. Pokud je třeba transportovat náklad, není nic lepšího, než dodávka.

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 7

  • Celkové hodnocení 7

RADOSTI
Spotřeba, velikost nákladového prostoru, dynamické a jízdní vlastnosti

STAROSTI
Zpracování interiéru, všední vzhled (pokud lze vůbec toto označit za starost)

Mohlo by se zdát, pokud čtete pravidelně Autoweb, že mám nějaký komplex, protože si více a více půjčuji velká, opravdu velká auta. Ford Ranger jsme měli v redakci nedávno, byť nakonec test psal kolega Hugo, Volkswagen Transporter, a teď Peugeot Boxer. Realita je ale jiná a týká se toho, že se snažím pokrýt potřeby převozu velkého množství lidí i nákladu a hledám alternativy.


Tím narážím na to, že pokud chci naložit co nejvíce zavazadel a čtyři lidi k tomu, bylo by hloupé přistoupit na marketingové hrátky a vsadit na některé „chytré“ MPV. Ne, to chce vážně dodávku. Jako je třeba Peugeot Boxer polocombi. Zadání? Posádka čtyři lidi, zavazadla pro každého pasažéra (a řidiče samozřejmě), čili velká sportovní taška plná osobních věcí a oblečení. A skládací stůl, čtyři židle, několik přepravek a chladících boxů s jídlem na dva dny, pár bas vody a limonád. A šest sad disků s pneumatikami. Velká hromada věcí, ale vcelku běžná záležitost, pokud jedete se dvěma sportovními auty na okruhový den, tohle je pak nutná výbava a třeba ji převézt.

Pojďme ke kabině, která je poměrně pohodlná, určitě ve srovnání s Volkswagenem, který jsem zmiňoval před chvílí. Sedačky mě méně tlačily, lavice byla pohodlnější, necítil jsem se tak otlačeně po delší cestě. A co víc, když přeskočím k pohonému systému, tak převodovka měla šest rychlostních stupňů ve srovnání s méně sofistikovanou pětistupňovou skříní konkurence, což se na dálnici při velkém zatížení hodilo. Zpět ale do kabiny. Vysoký posez, typický pro dodávku, kolem dokola hodně odkládacích ploch, přihrádek a tak dále, jedním slovem praktické. Lavice v druhé řadě odpovídající stylu, tři sta kilometrů do Rakouska na jeden zátah bez ztráty kytičky a trvalých následků či nutnosti vyhledat chiropraktika.

Výbava široká a její výčet v zásadě bude odpovídat tomu, co si při objednávce u prodejce nadiktujete. A řešit vzhled nemá cenu. Tohle není žádný krasavec, prostě je to dodávka, hranatá, tradiční, pokud bych se chtěl kochat, podávám se třeba na koncept Subaru WRX nebo třeba nějaké Ferrari, ale tady jde o funkčnost a je to. Když mluvím o praktičnosti, vzhledem k obrovskému vnitřnímu prostoru bych možná přemýšlel, jestli se v zimě auto, promrzlé, dokáže vlastním systémem třeba vytopit, ale teď na podzim ještě nic takového nehrozilo, takže za mne vše ok.

Interiér Boxeru není asi v prvním plánu líbivý. Ale zda je praktický? Ano!

Nutně se musím zastavit u materiálů a zpracování. Asi je to nějaká (snad nepsaná) konvence, ale řekl bych, že některé díly a části, které jsou plastové, by měly být vyrobeny z kovu. A to nejen u Peugeotu Boxer, ale dodávek obecně. Posuvné dveře, které byly skvělé, ale trochu těžké na manipulaci, měly kliku z plastu a zdálo se mi, že při nájezdu několika tisíc kilometrů už byl tento prvek uvolněný. A s dvěma sty tisíci najetými kilometry bych si troufl tvrdit, že opotřebení bude značné. U VW Transporteru zase plastový kus zámku upadl rovnou… Takže – dodávky mají sloužit, dělejme je prosím tak, aby vydržely co nejvíce.

Nepodařilo se mi najít údaj k objemu zavazadelníku, respektive nákladové plochy Boxeru a je fakt, že jsem ani moc nehledal. Jak jsem říkal, naložil jsem všechno. Absolutně všechno, a když se na poslední chvíli ozval kolega, že jede s námi a potřeboval by také odvést své čtyři disky i s pneumatikami, prostě jsme je jen naložili a bylo to. Neznám ani údaj o zrychlení, v tabulkách prodejce jsem ho nenašel, stejně jako maximálku, a subjektivně – Boxer není pomalý.

Naftový čtyřválec 2,2 HDI má dost síly na to, aby i plně naložené auto rozjel, až třeba někam ke stošedesátce a pokud někde dynamicky auto polevuje, pak při plném nákladu logicky na pružném zrychlení, do kopce. Tam potřebuje nějaký čas, než se dostane do tempa, ale pokud jedete po dálnici sto třicet, konzistentně, tak nemáte problém, nejste brzdou provozu. Spotřeba, v mém případě nějakých devět litrů, což je vzhledem k tempu, kterým jsem se pohyboval a nákladu na korbě vynikající. Závěrem jen zmínka o ceně, polocombi se slabším motorem stojí v základu 734 100 Kč, silnější varianta s výkonem 130 koní a točivým momentem 320 Nm přijde na 880 900 Kč.

Verdikt
Ryze užitkové a praktické auto, které jízdně odpovídá zaměření typu „dodávka,“ s tím souvisí jak jízdní vlastnosti, tak i projev motoru. Na dlouhé vzdálenosti nepůsobí Boxer nepříjemně, jízda s ním není nudná ani únavná. Spotřeba je i při velkém nákladu dobrá, stejně jako dynamika. Pokud má někde Peugeot Boxer rezervu, tak možná ve zpracování interiéru, je to znát zejména na čalounění, ale vzhledem ke konkurenci nejde o zásadní rozdíl.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)2198
Převodovkašestistupňová manuální
Podvozek
Pneumatiky vpředu215/70 R15
Pneumatiky vzadu215/70 R15
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)130 v 3500
Točivý moment (Nm)320 v 2000
Spotřeba paliva (l/100 km)7,2
Objem nádrže (l)90
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)5413
Šířka (mm)2050
Výška (mm)2524
Rozvor náprav (mm)3450
Provozní hmotnost (kg)2259
Ceny
Základní cena test. verze880 900 Kč
20.10.2013 11:22| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist