Peugeot 406 (1995 – 2004)

20 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Mladé si získal svým účinkováním ve filmu Taxi, dospělejší přísahají na jeho střídmou eleganci a spolehlivost.

Diskuze

16 komentářů

    Pavel

    Jezdím Peugeotem 406 2.0 100Kw, automat. Je to myslim rok 2003, najeto ma ted asi 55tisic. Ale jiz delsi dobu se v interieru oziva, zvlaste pri jizde po kostkach klepani z prostoru dveri a povrzava obcas sedadlo ridice. Jinak je to skvele auto a dokonce sem diky enmu vzal na milost automaty, protoze se s tim jezdi velice prijemne a pohodlne. Vybava paradni, tiche a pohledne. Ale tenhle nevar me vadi. V servisu, pri nejake jine oprave sem se na to ptal a rekli mi, ze je to nejaka vyrobni vada zamku nebo co a ze s tim bouchanim nejde nic udelat. Resp. dokazi to nejak vyresit,a ale pry se to brzo vrati. Tak nevim. Vuz byl koupen ve stari asi 2 let od dovozce referncnich vozidel.Jako novy. Neposkozeny. Zavady ktere do teto doby byly reseny:menen EGR ventil, pocitac halsil "Antipolution Fault" a meneno cosi v zadni naprave, co uz nevim.Ale byla blba geometrie a nicilo to gumy. TEd je jak nove..az na to klepani…MAte nejake zkusenosti?

    Pája

    Taky jsem vlastnil 406 2.0 HDi break a měl jsem ty samé problémy… Bouchání obou dveří (v servisu dotáhly dveře přes zámky, tzn. že se s dveřma muselo hodně mlátit, aby se zavřely) a cca. v 80 tis. se musela měnit ramena na zadní nápravě, která určovala odklon kol ( docela to mlátilo a v autorizovaným servisu si s tím při 1. návštěvě neporadili, takže se mi povedlo sjet po vnějších stranách zadní pneumatiky). Měl jsem taky 2.0 Hdi čiplou na asi 140 koní, nešetřil jsem ji a tak si to v 90tis. vybralo daň – vstřiky ,turbo, filtry a já nevím co ještě. Spotřeba 7,5l – na půl dálnice zbytek převážně Praha. Ačkoliv to teďka tak nevypadá, tak to auto jsem měl vážně rád. Nyní mám 407 2.0Hdi (má teda lepší dílenské zpracování a silnice se drží jako čert) ale oproti 406 je určitě pomalejší – chybí mu ta vlna toč. momentu a hlavně cit v řízení!

    Beaumont

    Ještě bych dodal, že 406 se před faceiftem krátce vyráběla i s benzínovým nízkotlakým turbem 2.0 s výkonem 147 koní, cožje motor známý z Citroenu XM nebo vanů 806 / Evasion. Motor je skvělý – tichý, silný, táhne od volnoběhu. Spotřeba při svižné jízdě 10, ve městě 12 litrů na sto. Mírně upravený byl i podvozek (větší stabilizátory). Jen se takových 406 vyrobilo málo.

    Beaumont

    Ještě bych dodal, že 406 se před faceiftem krátce vyráběla i s benzínovým nízkotlakým turbem 2.0 s výkonem 147 koní, cožje motor známý z Citroenu XM nebo vanů 806 / Evasion. Motor je skvělý – tichý, silný, táhne od volnoběhu. Spotřeba při svižné jízdě 10, ve městě 12 litrů na sto. Mírně upravený byl i podvozek (větší stabilizátory). Jen se takových 406 vyrobilo málo.

    Charles

    Moc krásné auto, sedan i kupé… a v té červené, nádhera…

    Ondra

    Jezdím 406Break, r.v.2000, 2.0 HDi s čipem (+-140k) a je to paráda. U tohhle auta bych brzdy vůbec neřešil, je to takové "GT" 😀 no prostě najedete na dálnici a necháte se kolíbat, i po 275tis. km pořád jede 210 (tacho). Výbava parádní, opraví vám to kde kdo (namátkou – komplet rozvody asi 7tis. i s novým olejem a filtrem), pohodlíčko. Někdo na netu kdysi napsal – 4 pohodlná křesla, kolem kterých je postavené auto. Nemůžu než souhlasit. Přitom je auto vážně slušně rychlé a se spotřebou, která se při mojí (docela hodně rychlé) jízdě pohybuje okolo 6 – 6,5l, není problém jet i pod 5 litrů (ale je to nuda). Kufr je obrovský, rovný a má nízkou nakládací hranu. V kombinaci s rakví se 5 lidí dostane velice pohodlně na hory. +vyhřívané sedačky, ovládání rádia pod volantem, CD, changer atd atd. 🙂

    kamokery

    máme v rodině 406 combi r.v.1998 má nalítané 190tkm a jezdí pořád celkem solidně, motor celkem stačí ale když se auto více naloží už to není ono. Poruchy skoro žádné, brzdy jsou opravdu na pohodu není problém je utavit během pár minut a to je pak sranda 🙂 jo a výfuk hnije jak divý

    Vašek

    Dobrý den, nemyslím si že pohotovostní hmotnost 1300 kg na 2.0L HDI je moc, nevím o jiném autě které by vážilo stejně, nebo snad ještě méně. Že motor 2.0 HDI 90 koní je na toto auto slabé není pravda, když motor šlape jak má, tak nová Octavia 2, kvůli své hmotnosti nemá na rozjest šanci a se spotřebou se to už vůbec nedá srovnat. Na dálničním provozu při rychlosti kolem 180 si Octavia 2.0 TDI bere přes 7.5L, kdežto Peugeot jede za 6 maximálně.

    Martin

    Koupil jsem pažouta 2,O HDI, kombi v plný parádě a zdá se to fakt moc prima autíčko. Mám ho pár dní a ještě nejsem zvyklý na diesela, tak nevím, jestli mírný "neklid" volantu při otáčkách okolo 2,5 a 3 tis. a rychlosti 130 až 150 km/h je normální? Taky mi po startu něco vrčí před palubovkou (a motor to není :-D), než se to zahřeje, že by klimoška?

    Jarda

    Mám stejný model, předpokládám i v motorizaci 80 kW (109 k)?, r.v. 2000. Mám ho dva roky, v plný palbě. To vrčení v palubce mám taky, dělá to hlavně za studenéhoho počasí, asi se automaticky spustí klimoška…

    Popisovaný neklid jsem nezaznamenal, ale je fakt, že podvozek je naladěn tak, že nejlíp sedí a jede při obsazení 4 osobami. Dost často jezdím sám a tak by bylo vhodné v kufru tahat aspoň metrák zátěže…

    Příjemný autíčko, jenom si pořád nemůžu zvyknout na omezený rozsah otáček, mám rád když auto táhne od 1200 do 6000… Tohle HDi jde tak asi od 2000 do 4000.

    Příští auto bude asi zase benzín.

    marek

    dobrý den

    vrčení způsobuje čidlo klimatizace, kde je malá vrtulka. cena čídla v OE je 2600,-

    pe.tr

    rady a odpovědi hledejte na http://www.peugeot-club.com

    JARDAMP

    Zdravím,mám benzín 1.8,16V, r.v.1998 a jsem už skoro zoufalý.Při akceleraci po přeřazení mám prodlevu v plynu,motor se chvíli chová,jako by se dusil.V servisu všechno prohlédli,přepsali řídící jednotku a pořád nic.Poraďte prosím někdo.

    bobo

    mnel jsem hodne aut,ale tendle skopek porad jede .

    Jirka

    Pane, jel jste někdy v 406 v benzínu?ta netahne ani v 1200 a ani v 6000ot/min.zatímco hdi od 1600-3500tahne pekne

    Karel 6

    406 výborné auto . Pořídil jsem si ho ojeté s najetými asi 180 000 kilometry model HDi 80kW od soukromého majitele s fakturami ze servisů , takže nájezdu se dalo věřit . Levný rozhodně nebyl ale s běžnou údržbou najel dalších více než 200 000 kilomerrů . V jakémsi pomýlení myslů jsem si po něm pořídil Octavii z roku 2004 ve slavném TDI . Žrout peněz , stočený tacháč , problém s brzdami , nápravami , váhou vzduchu , tvrdé s podivnými jízdními vlastnostmi . Jediné v čem Oktavka 406ku překonávala byl ůderný zátah motoru v nejčastěji užívaných rychlostech , tady se HDi skutečně naTDI nechytá a samozdřejmě spotřeby , i když , stojí vám rozdíl půl litru na sto za ježdění v horším autě??Problémy 406ky ? Slabé světlomety , absence automatické dvouzonové klimy , a malá životnost tyček stabilizátoru zadní nápravy , to si ohlídejte za každou cenu protože zanedbáním se připravíte o špičkové jízdní vlastnosto 406ky . Mimochodem , 406 má zadní nápravu s pasivním přiziřováním . A jedna věc která mě zpočátku vytáčela ale někdo jiný si ani nevšimne , hrana kde se setkává přístrojový panel se středovým tumelem , mě vycházela přesně do míst kam jsem opíral koleno . Jinak pohodlný ,tichý, rychlý a dostatečně robustní auto který vás nikdy nenechá ve štychu

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist