Peugeot 308 R: koncept ostrého eRka pro Frankfurt

AKTUALIZOVÁNO Koncern PSA připravuje konkurenci pro VW Golf R a Renault Mégane RS - toto jsou první fotky chystaného studie 308 R.

DOPLNĚNO: Krátce po zveřejnění prvních obrázků dorazila od Peugeotu také oficiální tisková zpráva, která kromě jiného potvrzuje naši domněnku o použité technice. Koncept je podle ujištění automobilky skutečně poháněný přeplňovanou šestnáctistovkou s výkonem 270 koní. Auto je postaveno na podvozku sníženém o 26 mm a rozchod přední nápravy byl rozšířen o 30 milimetrů. Za devatenáctipalcovými koly s pneumatikami o rozměru 235/35 R19 byly vepředu namontovány brzdové kotouče o průměru 380 x 32 mm a čtyřpístkové třmeny, zatímco zadní kotouče mají průměr 330 mm a tloušťku 22 mm. O přenos výkonu na přední nápravu se kromě jiného stará také šestistupňová manuální převodovka doplněná mechanickým samosvorným diferenciálem a neméně zajímavě vypadá také výčet vnějších panelů karoserie vyrobených z karbonu. Přesněji řečeno, je asi jednodušší napsat, že původní je pouze střecha a víko zavazadlového prostoru, jinak je opravdu vše vyrobeno z kompozitů. Čas akcelerace, maximálku anebo hmotnost nepochybně lehčího auta Peugeot neuvádí, slibuje však spotřebu (podle hodnoty emisí CO2) jen 5,8 litru na 100 km.

Peugeot 308 velká fotogalerie

Peugeot 308 fotogalerie

Francouzi se mezi řádky netajili tím, že se při vývoji nejnovějšího Peugeotu 308 nechali inspirovat jedním ze svých největších rivalů, Volkswagenem Golf. Že to se zatápěním svému německému konkurentovi myslí vážně, dokazuje také koncept R připravený pro nadcházející frankfurtský autosalon.

Jelikož se jedná o předčasný únik oficiální sady obrázků, k technickým detailům vám zaručené informace nedáme, každopádně není asi nutné mít příliš divokou fantazii, abychom si domysleli, že 308 R zdědí pohon nedávno představeného Peugeotu RCZ R.

Pokud tomu tak skutečně bude, pod kapotou s dvojicí odvětrávacích otvorů se objeví 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec THP (EP6CDTR) s výkonem 270 koní při 6000 ot./min. a maximálním točivým momentem 330 newtonmetrů od 1900 do 5500 otáčkek za minutu.

Výkonnější jednotku doplní snížený podvozek, kola z RCZ R, podle záběrů také větší brzdy, jiné nárazníky, nápadné dvoubarevné lakování a dvě samostatné koncovky výfuku.

S ohledem na nový Golf R s 300 koňmi, točivým momentem 380 Nm a pohonem všech kol je pochopitelně otázkou, jestli bude 308 R na něj svými výkony a dynamikou stačit, každopádně ve Frankfurtu, kde se vůz za necelý měsíc představí, Francouzi ještě můžou překvapit.

Miro Mihálik, zdroj: Worldcarfans.com

26.8.2013 11:05| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist