Peugeot 308 1.5 BlueHDI: Frantík jako poleno

Elegantní vzhled, výstřední interiér a komfortní podovzek dělají z Peugeotu 308 s novým dieselovým motorem typického Francouze. A tak to má být.

Zdroj: Autoweb.cz

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 8.8

Třistaosmička patří mezi dobře zavedené kompaktní hatchbacky. Současná generace dokáže směle konkurovat i těm nejlepším v segmentu a drobný facelift má jenom podpořit její kvality. Kosmetické změny jsou minimální, všimnete si hlavně odlišného denního svícení. Jinak stále zůstává Peugeot 308 elegantně střižený.

Uvnitř mohou být pocity každého pozorovatele poněkud rozporuplné. Osobně se mi hodně líbí moderní, čistá a minimalistická architektura plná poctivých kovových povrchů i některé designové výstřelky, konkrétně protisměrný otáčkoměr à la Aston Martin, hliníkové prvky výdechů klimatizace nebo sošná řadicí páka.

Kontroverzní pojetí kabiny s miniaturním volantem a vysoko umístěnými budíky nemusí vyhovovat každému, já jsem si za tu dobu už celkem zvykl a vyloženě mi nevadí. Horší je dotykové ovládání multimédií. Grafika vypadá pěkně a odezva systému trochu zrychlila, ale stejně se nemohu ubránit pocitu, že alespoň klimatizace mohla být ovládaná konvenčně.

Vedle vizuální atraktivity interiér také působí, že je solidně sestrojený. Poněkud nedomyšlený je jediný držák nápojů před loketní opěrkou – ruku si kvůli nápoji pořádně neodložíte a navíc je prostor pod plastovou roletkou černou dírou na drobné. Kabina je potom prostorná zcela průměrně – méně místa pocítíte hlavně na zadních sedadlech, kufr ale nabídne slušných 420 litrů objemu.

Největší změna se udála pod kapotou. Naftový motor 1.5 BlueHDI přišel o deci objemu (přesněji o 61 cm3), dostal ale 10 koní navíc a hlavně oproti původní šestnáctistovce splňuje přísnější emisní normu Euro 6.2. Stovka za 9,8 sekundy a maximálka 204 km/h naznačují průměrnou dynamiku, motor je akorát silný ve všech situacích a nabízí příjemný zátah. Hlavně ale působí kultivovaně.

Přestože šestistupňový manuál řadí obstojně, volil bych automat. Ten ale bohužel dostanete pouze s benzinovým motorem 1.2 PureTech 130 nebo v peprnější naftové verzi GT. Škoda, přitom by motoru vyloženě slušel.

Slibuje také pohádkovou spotřebu paliva. Hodnoty 4,1 / 3,2 / 3,5 l /100 km ovšem berte s rezervou. Mimo město se pod čtyři litry hravě dostanete a dálničním limitem budete jezdit za 5,2 litru. Teoreticky na jednu nádrž urazíte 1 000 km! Město potom zvýší průměr na pět a půl litru.

Vysoké 16″ pneumatiky společně s dobře nastaveným podvozkem nabízejí velkou porci jízdního komfortu. Až na nepěkné příčné nerovnosti proniká lomoz do kabiny tlumeně. Odpružení překvapí trochu houpavějším charakterem, ale bát se zatáček nemusíte.

Naopak je vyvážení podvozku navzdory citelnějším náklonům pěkně neutrální, přilnavost je vysoká a nedotáčivost přichází velmi pozdě. Řízení zrovna neoplývá citem, je ovšem přesné a malý volant ještě umocňuje rychlý převod. Celkově tak 308 příjemně padne do ruky a hezky se ovládá.

Elegantní karoserie s výstředním interiérem vypadá atraktivně, nový motor nadchne směšnou spotřebou a slušnými výkony a podvozek na vysokých pneumatikách ukolébá posádku. Peugeot 308 1.5 BlueHDI zkrátka nabízí přesnou dávku toho správného francouzského šarmu, který mám tak rád.

Měření a technické údaje

Naměřené hodnoty
0-100 km/h (s)9,8
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1 499
Kompresní poměrneuvedeno
Vrtání x zdvih (mm)neuvedeno
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Pneumatiky vpředu205/55 R16
Pneumatiky vzadu205/55 R16
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)96 / 130 v 3 750
Točivý moment (Nm)300 v 1 750
Výkon/hmotnost (k/t)104
Nejvyšší rychlost (km/h)204
Spotřeba paliva (l/100 km)4,1 / 3,2 / 3,5
Objem nádrže (l)53
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4 253
Šířka (mm)1 804
Výška (mm)1 457
Rozvor náprav (mm)2 620
Provozní hmotnost (kg)1 255
Celková hmotnost (kg)1 810
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)615
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1 500
Zavazadlový prostor (l)420 / 1 228
Ceny
Základní cena modelu365 000,- (1.2 PureTech 110 Active)
Základní cena test. verze430 000,- (1.5 BlueHDI 130 Active)
2.5.2018 12:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist