autoweb.cz > Peugeot > Peugeot 308 > Peugeot 308 GT 1.6 THP 205: Nesnáším loučení
Peugeot 308 GT 1.6 THP 205: Nesnáším loučení
Čas letí jako voda, a tak opět přichází chvíle, kdy se musíme po půl roce rozloučit s dlouhodobě testovaným autem. A loučení to opravdu není snadné. Od letošního jara jsme totiž měli v naší redakční garáži Peugeot 308 GT.
Francouzský warm-hatch sice není zrovna trhačem asfaltu, ale svižné a jemně kořeněný hatchback nám přirostl k srdci. Na elegantní karoserii v pěkném červeném odstínu se hezky kouká, zajímavý minimalistický interiér je příjemným místem k životu, ale GT ještě navíc pěkně jezdí.
Potentní šestnáctistovka s 205 koňmi nabízí dostatečný šťouchanec do zad a manuální převodovka zase dnes už ne tak běžné mechanické spojení s autem. Všemu zdařile sekunduje příjemně naladěný podvozek. Dobře funguje nejen na zakroucené okresce, ale duši z vás nevytřese ani ve městě.
Za půl roku jsme na Peugeot 308 „natočili“ přes dvanáct tisíc kilometrů. Když jsme jej přebírali, nebyl zrovna nejnovější, už měl najeto nějakých 19 tisíc a vraceli jsme jej s 31 708 km na tachometru.
Svým způsobem to tedy byl tak trochu i test ojetiny. Přestože auto nebylo nejnovější, žádný problém nenastal a ani nic nejevilo známky opotřebení. Překvapila nás i průměrná spotřeba, která se zastavila na rovných 8,0 l/100 km. To není vůbec špatné, vzhledem k tomu, že jsme auto nepoužívali zrovna v rukavičkách a většinou po městě.
V současné době už Peugeot 308 GT v této podobě, jakou jsme půl roku testovali, nekoupíte. Šestnáctistovku s výkonem 205 koní nahradil motor 1.6 PureTech naladěný na 225 koní a spojený výhradně s osmistupňovým automatem. Vychází na rovných 670 tisíc korun.
Benzinový motor potom stále doplňuje naftový agregát 2.0 BlueHDI s výkonem 180 koní, taktéž spárovaný pouze s automatickou převodovkou. Je dražší o 5 000 Kč, příplatek za karoserii kombi je jak u benzinové, tak i naftové verze 30 tisíc korun.