Peugeot 308 GT 1.6 THP 205: Nesnáším loučení

Nadešel čas rozloučit se s naším dlouhodobě testovaným Peugeotem 308 GT a zrekapitulovat si, co všechno jsme s ním prožili.

Foto: Martin Kusyn

Čas letí jako voda, a tak opět přichází chvíle, kdy se musíme po půl roce rozloučit s dlouhodobě testovaným autem. A loučení to opravdu není snadné. Od letošního jara jsme totiž měli v naší redakční garáži Peugeot 308 GT.

Francouzský warm-hatch sice není zrovna trhačem asfaltu, ale svižné a jemně kořeněný hatchback nám přirostl k srdci. Na elegantní karoserii v pěkném červeném odstínu se hezky kouká, zajímavý minimalistický interiér je příjemným místem k životu, ale GT ještě navíc pěkně jezdí.

Potentní šestnáctistovka s 205 koňmi nabízí dostatečný šťouchanec do zad a manuální převodovka zase dnes už ne tak běžné mechanické spojení s autem. Všemu zdařile sekunduje příjemně naladěný podvozek. Dobře funguje nejen na zakroucené okresce, ale duši z vás nevytřese ani ve městě.

Za půl roku jsme na Peugeot 308 „natočili“ přes dvanáct tisíc kilometrů. Když jsme jej přebírali, nebyl zrovna nejnovější, už měl najeto nějakých 19 tisíc a vraceli jsme jej s 31 708 km na tachometru.

Svým způsobem to tedy byl tak trochu i test ojetiny. Přestože auto nebylo nejnovější, žádný problém nenastal a ani nic nejevilo známky opotřebení. Překvapila nás i průměrná spotřeba, která se zastavila na rovných 8,0 l/100 km. To není vůbec špatné, vzhledem k tomu, že jsme auto nepoužívali zrovna v rukavičkách a většinou po městě.

V současné době už Peugeot 308 GT v této podobě, jakou jsme půl roku testovali, nekoupíte. Šestnáctistovku s výkonem 205 koní nahradil motor 1.6 PureTech naladěný na 225 koní a spojený výhradně s osmistupňovým automatem. Vychází na rovných 670 tisíc korun.

Benzinový motor potom stále doplňuje naftový agregát 2.0 BlueHDI s výkonem 180 koní, taktéž spárovaný pouze s automatickou převodovkou. Je dražší o 5 000 Kč, příplatek za karoserii kombi je jak u benzinové, tak i naftové verze 30 tisíc korun.

22.10.2018 2:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist