Dlouhodobý test Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI (2015): Loučení

Ať chceme nebo ne, blížíme se k závěru našeho dlouhodobého testu francouzského kombi s naftovým motorem. Takže jej "hodíme do gala" a přidáme pár osobních postřehů.

Dlouhodobé testování Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI se chýlí po tři čtvrtě roku k definitivnímu konci. Za tu dobu jsme najeli více než 13 tisíc kilometrů, spálili několik hektolitrů nafty a především nabrali spoustu dojmů. Takže teď je na čase udělat už jen dvě věci – shrnout naše poznatky do několika málo posledních vět a hodit auto do gala, tedy pořádně ho umýt a vyčistit. A protože umíme tak maximálně projet kartáčovou myčkou, nechali jsme to profesionálech z automyčky Clean&Style v Praze na Pankráci, kteří se zabývají ručním mytím, čištěním interiérů a detailingem.


Miro Mihálik:

Nebudu tady sobě ani vám nalhávat, že jsem při loučení s dlouhodobě testovaným redakčním oslíkem mával šátečkem a zamáčkl slzu dojetí, když se naposledy ztratil za zatáčkou. Natolik výjimečným automobilem Peugeot 308 SW není a ani být nemá. Přesto mám dojem, že bych k sobě nebyl upřímný, kdybych řekl, že mi po jeho odjezdu občas nehlodá červíček v hlavě.

Byl lepší, než jsem si po předchozích zkušenostech s aktuálním modelem 308 myslel, že bude. Možná za to zčásti může fakt, že jsem si postupně zvykl na jeho chyby a bral je jako součást charakteru, pořád jsem ale přesvědčen, že tento vůz potřebuje pevnější silentbloky zadní nápravy a jiné ovládací rozhraní, které by z dotykového displeje vyňalo alespoň nastavování ventilace a klimatizace.

Stejně tak si myslím, že jeho dvoulitrový diesel s výkonem 150 koní patří k tomu nejlepšímu, co je momentálně na trhu. Je relativně tichý, v ostřejším ze dvou dostupných režimů znamenitě reaguje na plyn, má dost síly, aby bez námahy udržoval vysoké tempo i na dlouhých cestách a vykazuje skvělou spotřebu.

Strávil jsem s ním první dva tisíce kilometrů i většinu poslední tisícovky v našich službách a už na začátku se ukázalo, že provozní náklady budou více než příznivé. V záběhu 308 jezdila v průměru za 6,5 litru, posledních 2500 km vykázala kombinovanou spotřebu 5,3 l/100 km a to se pohybovala téměř výlučně po dálnicích a ve městě. Navíc s lehkou nohou brala na okreskách vynikajících 3,5 litru, takže asi nemusím zdůrazňovat, proč je Peugeot 308 s naftovým dvoulitrem téměř ideálním kompromisem mezi výkonem a hospodárností.

A ještě drobná poznámka pod čarou. Během testu nebylo ublíženo žádné žárovičce, na hlavu se nepostavil ani ten nejmenší elektronický šotek (i když ten ovládající zvukový generátor motoru klidně mohl i chcípnout) a nezahynula ani nejtitěrnější plastová součástka…

Filip Rakovan:

… čímž se kolega Miro pokusil s nadsázkou naznačit, že jsme během testu neřešili žádný technický problém, což zde říkám „na plná ústa“ pro ty, kteří košatě napsané vyjádření nepochopili. Je to důležité, protože i dnes se často setkáváme s poznámkami na téma poruchovosti a kvality automobilů značky Peugeot a tady u „naší“ 308 můžeme s klidem v duši a bez uzardění prohlásit, že jsme nezažili skutečně ani ten nejmenší technický problém. To, že kolega Hugo prorazil pneumatiku samozřejmě nelze počítat.

Za mne osobně bych rád dodal, že podobně jako kolegové jsem měl asi menší očekávaní a ta Peugeot 308 SW překonal. Svou praktičností, ale zejména spotřebou, který nikterak nebyla na úkor dynamiky auta, naopak jsme jezdili, nebo aspoň já, svižně, a dvoulitrový turbodiesel stále nabízel velmi příjemné hodnoty.

Jestli bych si Peugeot 308 SW koupil? Ehm, ne, ale to proto, že jsem od podstaty příznivcem japonských aut, ovšem každému, kdo přemýšlí o naftovém kombi v dané třídě, Peugeot 308 SW doporučit, za mne (a vlastně i s ohledem na výsledek Auta roku) je to velmi dobré auto, které zaslouží vaši pozornost!

Hugo Kottás:

Obávám se, že k tomu, co řekli kolegové přede mnou, nemám moc co dodat. V zásadě souhlasím s tím, že jsem měl od Peugeot 308 SW menší očekávání, která více než překonal. Líbil se mi silný a úsporný motor, který nepolevoval ani ve vyšších rychlostech a přitom se odměnil příznivou spotřebou.

Musím souhlasit také s tím, že by si dotykové multimediální rozhraní zasloužilo udělat krok zpět k tlačítkům, alespoň ovládání klimatizace, zvlášť, když základní verze třistaosmičky je má. Jinak k interiéru nemám větších výtek, naopak se mi designově moc líbí, sedala mi přišla pohodlná i na opravdu dlouhých cestách a kombík nabízí spoustu prostoru.

V neposlední řadě musím vychválit také jízdní vlastnosti. Peugeot 308 hraje především na komfortní notu, zvlášť na balonovitých 16″ kolech, přitom se velmi dobře řídí, přední náprava funguje na poměry obyčejných rodinných kombíků skvěle a v té zadní se najde i něco hravosti, přestože by si zasloužil trochu vylepšení, jak popsal kolega Miro. Sečteno a podtrženo, Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDI mi bude celkem chybět, protože to bylo více než dobré auto.


Umytí a vyčištění vozu provedlo ruční mytí aut Clean&Style

5.1.2016 7:00| autor: Autoweb.cz

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist