autoweb.cz > autosalon > Autosalon Frankfurt > Peugeot 3008 prošel faceliftem
Peugeot 3008 prošel faceliftem
Zcela nových, či jen lehce přepracovaných Peugeotů jsme vám v posledních dnech představili hned několik. Pokud nějakým způsobem tíhnete k francouzským vozům se lvem ve znaku, jistě vás potěší i zpráva o modernizaci Peugeotu 3008.
Vzhled čelní masky reflektuje rysy současných Peugeotů, zejména chromové orámování mlhovek, vodorovné lamely v chladiči a světlomety s typickým „vykousnutím“. Je třeba zopakovat, že pokud většímu (a praktičtějšímu) Peugeotu 5008 změny pomohly, u crossoveru tomu není jinak.
Peugeot 3008 velká fotogalerie
Změnám se nevyhnula ani zadní část, především máme na mysli nové zadní světlomety s LED technikou, které ve tmě poznáte podle trojice drápů na každé straně. Najdete ale stopy lva i pod kapotou? Bezesporu ano, jen to nejspíš nebude případ základní benzínové šestnáctistovky VTi o výkonu 120 koní, jako spíše výkonnější, turbem přeplňované alternativy s označením THP. Ta je naladěna na 155 koní pokud zvolíte šestistupňový manuál, s automatickou převodovkou je motor naladěn na 163 koní.Nabídka vznětových motorů začíná u agregátu 1.6 HDi, který přední kola roztáčí výkonem 115 koní. Děje se tak u manuální šestistupňové převodovky i u robotizovaného manuálu ETG6. V případě touhy po vyšším výkonu má Peugeot v nabídce i motor 2.0 HDi, který se s manuální převodovkou pyšní 150 koňmi, verze s automatem dostane k dobru dalších 13 koní.
Na závěr jsme si nechali poněkud nestandardní pohonnou jednotku Hybrid4, která kombinuje naftový motor a elektromotor o výkonu 37 koní. Výkon však neputuje do jedné převodovky, přední kola roztáčí výhradně vznětový agregát, zatímco ta zadní má na starosti elektromotor.
I tady platí, že faceliftovaný model se poprvé naživo objeví na autosalonu ve Frankfurtu. Kromě něj se na stánku ukáže i hybridní, extrémně úsporný koncept Peugeot 208 HYbrid FE, vedle něhož bude postávat jeho duchovní protiklad v podobě Peugeotu 308 R s výkonem 270 koní.