Opel Astra OPC

Druhé nejrychlejší auto od Opelu zaútočí na konkurenci nejen charakterně řezanými tvary, ale i nebývalým výkonem 240 koní.

Astra OPC se v sériové podobě chystá udělat ve třídě ostrých hatchbacků opravdu pořádný vítr a mezi současnými evropskými Opely bude druhým nejrychlejším modelem, hned za lotusovským Speedsterem. Podle slov ředitele Opelu Hanse Demanta ale není Astra OPC jediným sportovním autem, které se značka chystá v příštích měsících představit, i když není jisté, zda tím nemá na mysli opět kdejakou omezenou sérii s exkluzivitou pouze pro britský trh (pod značkou Vauxhall). Nabízí se ale svůdná myšlenka, že by upravený motor z OPC dostal právě Speedster Turbo, který má v kontinentální verzi 200 koní.

Ze tří současných přeplňovaných dvoulitrů má Astra OPC nejvyšší výkon, rovných 240 koní, což je o 40 koní více než v případě jejího největšího konkurenta, nového Golfu GTi. 200 koní má i silná verze Astry Turbo a vyšší výkon u OPC je otázkou úprav v sání a výfukovém systému, ale i vnitřních komponentů motoru, turba a vstřikování. Točivý moment je 320 Nm, čas zrychlení z nuly na sto je udávaný předběžně pod sedm sekund a nejvyšší rychlost má být přes 240 km/h.

Opel Astra fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Opel Astra fotogalerie

Karosérie je zcela nová a s klasickou Astrou sdílí jen nosný design. Ostatní prvky jsou však v detailu věrné tomu, jak se od svých základních verzí liší všechny současné rychlé hatchbacky. Lemy blatníků jsou rozšířené, přední a zadní nárazníky jsou protažené dolů a do stran, vpředu mají větší průduchy chlazení a sání a integrované mlhovky, vzadu je spoiler v podobě prodloužené odtokové hrany střechy a v případě OPC i středově umístěná koncovka výfuku.

Zavěšení kol je vybavené systémem CDC s proměnnou tvrdostí tlumičů, který má spolu se systémem ISDS (interaktivní řízení) sloužit ke sportovnějšímu pocitu za volantem.

V základní výbavě jsou osmnáctipalcová kola s obvyklým rozměrem pneumatik 225/45, devatenáctipalcová kola z pařížského konceptu s obutím 235/35 budou za příplatek. Díky velkému rozměru budou dobře viditelné modře nalakované brzdiče a velké kotouče, vpředu s průměrem 321 mm, vzadu 278 mm.

V interiéru je řada nových věcí, kterými se OPC bude odlišovat od nižších Aster. Anatomické sedačky Recaro se budou nabízet v celolátkové nebo látkovo-kožené úpravě, řadicí páka je potažená kůží a přístroje mají chromované obroučky, černé pozadí a modré ručičky ukazatelů. Prahy jsou opatřeny nerezovými lištami s nápisem OPC.

Astra OPC se začne prodávat na podzim 2005 a jejím přímým konkurentem bude v naplněné kategorii nejen Golf GTi, ale i příští Focus ST nebo Civic Type-R.

redakce autoweb.cz

7.2.2005 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist