Nový SsangYong Korando v Česku: první dojmy

SsangYong se vrací na náš trh a hledá cestu, jak se znovu dostat do podvědomí zákazníků. Nový model Korando má pomoci změnit image značky.

Korejská automobilka SsangYong to neměla vůbec lehké a vlastně zavřela krám. Pod taktovkou nového majitele, kterým je indická společnost Mahindra, ale byla opět spuštěna výroba. Nyní se na domácím trhu prodávají známé modely, ale pro nás Evropany je nejdůležitější tato novinka – SsangYong Korando.

Nové SUV je přesně takové, jak velí potřeby zákazníků kategorie – trochu stylové, ne moc sportovní a relativně cenově dostupné. Je potřeba říci, že na první pohled vypadá nový SsangYong Korando mnohem lépe než předešlé podivné kreace automobilky (pravda, někomu se ty podivnosti mohly zamlouvat). Proporce a jednotlivé detaily se hodně přiblížily evropským zvyklostem a například maska Koranda trochu připomíná současné Jaguary.Uvnitř budete možná trochu zklamáni. Interiér nepůsobí přiliš přesvědčivě a i když se zdá ergonomicky snesitelný, plasty nevalné kvality a průměrné dílenské zpracování nemohou v nové evropské konkurenci obstát. Všechno působí jako v deset let starém autě, jiná korejská SUV jsou uvnitř mnohem příjemnější. Třeba Kia Sportage působí vedle tohohle jako o dvě třídy lepší auto.

V Evropě se prodávají hlavně diesely a SsangYong Korando přináší pouze jeden jediný motor. Naftový čtyřválec 2,0 l o výkonu 175 koní a točivém momentu 360 Nm bude zákazníkům bohatě stačit. Automatická převodovka dorazí trochu později, prozatím je na trhu šestistupňový manuál a verze s pohonem předních nebo všech kol. Čtyřkolka funguje normálně jako předokolka, ale v případě potřeby připojí elektronika zadní nápravu.Základní cena za výbavu Active je stanovena na 579 900 korun a dostanete předokolku s manuálem, manuální klimatizaci, tempomat, 16″ kola, přípravu na rádio, elektrická okna a zrcátka a kompletní bezpečnostní výbavu s ABS, ESP a čelními, bočními a okenními airbagy. Příplatek za čtyřkolku činí 46 000 korun. Atraktivní je prostřední výbava Comfort, která za 659 900 korun nabízí již pohon všech kol, parkovací asistent, rádio s CD/MP3, USB a Bluetooth, automatickou klimatizaci, vyhřívané sedačky, mlhovky a další drobnosti. Nejvyšší stupeň výbavy Executive pak za 769 900 korun přinese automat, pohon všech kol, kožené elektricky ovládané sedačky a 18″ litá kola. Důležitá je rovněž záruka na 5 let nebo 100 000 km.Na silnici se SsangYong Korando chová na poměry své kategorie průměrně. Většině zákazníků to ale bude stačit, protože do nějakých dravých manévrů se pouštět nebudou. Nový motor má sice síly tak akorát, ale auto je poměrně hlučné a není zrovna moc kultivované. Na volnoběh motor celým autem dost třese, ale Korando mělo najeto jen něco málo přes 800 km, takže snad se motor po prvních pár tisících kilometrech uklidní.Na závěřečný verdikt si počkejte do klasického redakčního testu, který plánujeme. Už teď je nám ale jasné, že své peníze bychom raději utratili za Kiu Sportage nebo Škodu Yeti. Nové Korando na ně svými schopnostmi nestačí. SsangYong jako značka chce letos na našem trhu prodat aspoň 200 aut. Zatímco s dřívějšími modely by to byl plán spíše úsměvný, nové Korando ale není zas až tak špatné, aby mu nenároční zákazníci hledající stylové a celkem pohledné SUV nedali přednost.

autoweb.cz

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1998
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolavšechna čtyři
Podvozek
VpředuVzpěry MacPherson, vinuté pružiny, kapalinové tlumiče, stabilizátor
VzaduNezávislé víceprvkové zavěšení, vinuté pružiny, kapalinové tlumiče, stabilizátor
Brzdy vpředuKotoučové s vnitřním chlazením, 294 x 26 mm
Brzdy vzaduKotoučové, 284 x 10 mm
Pneumatiky vpředu215/65 R16 - 225/55 R18
Pneumatiky vzadu215/65 R16 - 225/55 R18
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)129 / 175 v 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)360 Nm v 2000 - 3000 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)103,4
0-100 km/h (s)10,0
Nejvyšší rychlost (km/h)179
Spotřeba paliva (l/100 km)6,4
Objem nádrže (l)57
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4410
Šířka (mm)1830
Výška (mm)1675 (1710)
Rozvor náprav (mm)2650
Provozní hmotnost (kg)1692
Celková hmotnost (kg)2260
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2000
Zavazadlový prostor (l)486
Ceny
Základní cena modelu579 900 Kč
4.2.2011 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist