Nový Range Rover naživo

Měli jsme možnost podívat se na čtvrtou generaci Range Roveru ještě před debutem na pařížském autosalonu. Jak se nám líbil?

Musím se hned na úvod přiznat, že když jsem poprvé viděl fotky nového Range Roveru, hlavou mi proběhlo jen “Proboha! Vždyť je to přerostlý Evoque”. Začal jsem se uklidňovat tím, že to snad nebude tak špatné, a s příchodem dalších oficiálních snímků už jsem začal nabývat dojmu, že je vlastně docela fajn. A pak přišla nabídka vidět ho naživo, a zjistit, jak bude luxusní mastodont vypadat ve skutečnosti.

Land Rover Range Rover velká fotogalerie

Land Rover Range Rover fotogalerie

Takže hned na začátek k tomu, co vás zajímá asi nejvíc – tedy jak vypadá. Přední část už není rovná jako u předchůdců, výrazně se zakulatila, což je asi jediný důvod, proč už v něm spousta lidí nevidí ten majestátní klenot na kolech. Hlavní podíl na tom podle mě nese ochrana chodců, ono nechat se srazit jedoucím kvádrem by asi nechtěl zažít nikdo z nás. Přední i zadní světlomety teď plynule přechází i do boků ve stylu jeho menšího sourozence.

Naštěstí na svém místě zůstaly tři nejdůležitější boční linie, které dělají Range Rover tím pravým. Svůj rod nezapře ani ve čtvrté generaci, je to obří aristokrat, který na všechny strany hlásí svou nadřazenost. Ta ještě sílí v záři reflektorů, kde konečně rozehrává hru světla a stínů, která ho řadí do nejvyšší ligy.

od první chvíle víme, že je skoro celý z hliníku a že oproti předchůdci zhubl 420 kilogramů, takže mu stačí k uspokojivému rozpohybování “pouhý” šestiválec. Ten je naftový a odvádí stejné výkony, ke kterým byl v předchozí generaci třeba osmiválec. Základem nabídky je tedy motor TDV6 o výkonu 258 koní, který ke sprintu na stovku potřebuje jen 7,9 vteřiny, přitom si v kombinovaném režimu usrkne jen 7,5 litrů nafty na sto kilometrů.Osmiválec o objemu 4,4 litru v nabídce zůstal, přičemž na stovku dokáže dosprintovat o vteřinu rychleji než šestiválec. To už začínají být zajímavá čísla, ale pořád nereprezentují to nejsilnější, co pod kapotou nového Range můžete mít. Tedy kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 5,0 litru, který, pravda, není symbolem úspornosti, ale stylu a sociálního zařazení určitě ano. Výkon 510 koní, který je k dispozici v rozmezí 6000-6500 ot./min., dokáže obří stodolu rozpohybovat na stovku stejně rychle, jako to svede například Subaru WRX STI.

A přitom stejně kultivovaně, jako Bentley. Opravdu, Range Rover se řadí mezi to nejluxusnější, co jezdí po silnici, a dokazuje to i měření, které nám bylo v rámci prezentace představeno. Hluk na palubě byl nezávisle změřen u mnoha konkurentů, mezi kterými nechyběl Bentley Flying Spur nebo Audi A8, a nový Range Rover z toho většinou vzešel jako vítěz.I když dokáže na silnici excelovat, rozhodně to není jeho přirozené prostředí. Libuje si v místech, kam byste rozhodně nechtěli vkročit suchou nohou, vystoupá do úhlů, kam se vyškrábete leda po čtyřech, a pod vodou vydrží rozhodně delší dobu, než vy. A čtvrtá generace je v tom ještě lepší.

Land Rover zapracoval na každém měřitelném parametru, hloubka brodění vzrostla na 900 mm (o 200 mm více, než u předchozí generace), nájezdový úhel vpředu je 34,7°, přechodový 28,3° a nájezdový úhel vzadu 29,6°. Samozřejmostí je možnost nastavení světlé výšky vozu, při jízdě na silnici klesne karoserie o 50 mm níže k asfaltu, naopak v terénu dokáže zamířit až o 150 mm vzhůru. Při jízdě v terénu přijde vhod i přepracovaný Terrain Response 2, který dokáže zcela automaticky odhadnout terén a přizpůsobit tomu nastavení, přičemž aktuální situaci zjišťuje 100 × za vteřinu. V neposlední řadě dokáže na (samozřejmě elektricky vysouvacím) tažném zařízení uvézt až 3 500 kg.

Uvnitř šlo podle mého názoru o velmi zdařilou evoluci, majitelé těch současných Rangů se v něm rozhodně neztratí. Všimnou si ale lepších materiálů, dokonalejšího zpracování nebo třeba displeje s vyšším rozlišením. Zajímavým detailem je prosvětlení interiéru jedním z deseti odstínů, který si zvolíte v menu multimediálního systému.

Závěrem jen k cenám, které už jsou známé i pro český trh. Základní cena s šestiválcem začíná na 2 293 680 Kč s výbavou HSE, přičemž v ceníku můžete šplhat až k pětilitrovému osmiválci s cenou 3 272 400 Kč. Prodejce již přijímá předobjednávky, a existuje reálná šance, že za volant budete moci usednout již v lednu příštího roku.

21.9.2012 6:45| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist