Nový Dodge SRT Viper je na světě

Tohle je prostě v pořádku! Nový Dodge Viper má pořád deset válců, 8,4 litru a především tááákhle velkou porci koní na zadních kolech.

Není to tak dávno, co se zdálo, že Dodge Viper už nikdy nebude. Jenže poptávka po poslední sérii byla veliká a zákazníci tak dlouho otravovali Chrysler, až se rozhodl ve vývoji pokračovat. Původně totiž Viper vznikal společně s Mercedesem SLS AMG, nebo aspoň se to říká, ale Chrysler neměl peníze na dokončení prací, takže se toho chopil Mercedes…

Jenže pod povrchem je nový Dodge Viper, který se oficiálně jmenuje SRT Viper, úplně jiný než Mercedes SLS AMG. Ačkoli německý produkt působí trochu jako hot-rod, americké auto je podle zvyklostí hrubiánské, brutálně silné a takové „primitivní“. I když… Podle automobilky se snažili konstruktéři ze spolupráce s Fiatem vytěžit maximum. Například na interiéru pracovaly stejné firmy, které dodávají díly pro FerrariMaserati.Divize SRT měla na starosti dokončení rozjetých prací, ale už podle prvních snímků a informací je jasné, že se nemohla od „starého“ Viperu příliš odchýlit, neboť se stal ikonou. Pod kapotou naštěstí nenajdete nějaký hybridní tříválec a zahrádku kopretinek. Obří atmosférický desetiválec 8,4 litru dokazuje, že se ve Spojených státech ropná krize řeší jinak.


Čísla si zaslouží samostatný odstavec. Výkon má hodnotu 640 koní v 6150 ot./min. a točivý moment dosahuje na 815 Nm v  4950 ot./min., čímž se z SRT Viperu stává nejsilnější auto s  atmosférickým motorem na světě. Hodnoty zrychlení, maximální rychlosti, času potřebného ke sprintu na čtvrt míle a norma spotřeby zatím nebyly zveřejněny, protože je prý ještě neschválilo Ministerstvo dobrých mravů…Převodovka je manuální šestistupňová, jak jinak. Ale nemyslete si, že tam to končí. Nový Viper váží 1509 kg, tedy o skoro 100 kg méně než minulý model. A verze s  paketem Track Pack pro „okruhové“ nasazení je ještě o asi 30 kilo lehčí. Podařilo se totiž odlehčit nejen motor, ale především karoserii a šasi. Samotná karoserie z kompozitů je o třetinu lehčí než dříve.

Zatímco minulé Vipery byly spíše brutální, nový model prý dokáže být i  civilizovaný. Poprvé v historii dostal „launch control“, takže prý jen stačí zarazit plyn do podlahy a pak pustit spojku. Vedle plně vypínatelného ESP má auto také poprvé tempomat a adaptivní elektronicky řízený podvozek, který dokáže měnit charakter auta z použitelného na pekelné.

Dodge SRT Viper nabídne také poměrně nezvyklé možnosti individualizace, například budou k dispozici dvě verze – ostřejší pro ty, kteří plánují jezdit na okruhy, a GTS pro zákazníky, kteří chtějí Viper používat každý den. S novým Viperem se představil také okruhový speciál, který uvidíme již letos na závodních tratích.

4.4.2012 7:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist