Nové kolo testů Euro NCAP: Honda Civic, Kia Carnival a Lexus IS

Na nejvyšší hodnocení tentokrát dosáhlo pouze jedno ze zkoušených aut.

Lexus IS
Manažerský sedan střední třídy si vedl nejlépe z celé trojice, když získal pět hvězdiček a 33 bodů za ochranu dospělých cestujících, čtyři hvězdičky za bezpečnost dětských pasažérů a tři hvězdičky za ohleduplnost k chodcům.

Při čelním nárazu se skvěle osvědčil kolenní airbag řidiče – dokázal účinně zabránit poranění dolních končetin. Naopak brzdový pedál se posunul vzad o plných deset centimetrů, což by pro chodidla živého řidiče nemuselo dopadnout nejlépe.

Lexus IS velká fotogalerie

Lexus IS fotogalerie

Za boční náraz dostal Lexus nejvyšší možný počet bodů, stejně jako za ochranu tříletého dítěte. Schopnost zabránit těžkým poraněním sraženého chodce organizace ohodnotila 15 body, což představuje 42% z maxima a je zatím považováno za velmi dobrý výsledek.

 

Honda Civic
Futuristický hatchback sice boduje o zákazníků (kvóta pro ČR byla vyprodána už počátkem léta), ale tváří v tvář normované bariéře tak nezazářil. Palubní deska se ukázala jako potenciálně nebezpečná pro dolní končetiny řidiče, které se nemohou cítit zcela v bezpečí ani před pedálem akcelerátoru. Čtyři hvězdičky jsou důstojný, ale nikoliv, ehm, hvězdný výsledek. Nepomohla ani vynikající (89%) ochrana při nárazu zboku.

Děti jsou v Civiku v bezpečí, jak dokládá čtyřhvězdičkové hodnocení. A pokud patříte k chodcům, kteří se rádi vrhají na přechod těsně před přijíždějícími auty, vězte, že nárazník a přední hrana kapoty Civiku nemohly vyjít z bodového hodnocení lépe. Na čtyři hvězdičky to sice nestačilo, ale přesto si Honda v této oblasti zaslouží pochvalu.

 

Kia Carnival
Rozměrné MPV z Jižní Koreje znovu dokazuje, že větší karoserie neznamená automaticky lepší ochranu. Ani Carnivalu se nepodařilo dosáhnout na plných pět hvězdiček. Problematickým místem jsou znovu součásti uvnitř palubní desky, stejně jako v Hondě, a brzdový pedál se posunul o víc než deset centimetrů. To ale není všechno. Některé komponenty v motorovém prostoru se při nárazu zasunuly dozadu a poškodily pedálovou skupinu, přičemž došlo k prasknutí několika svárů. Rizika, která z toho vyplývají, jsou nasnadě. Z boční kolize ovšem vyšel Carnival se ctí – dosáhl stoprocentního bodového přídělu.

Dětem nehrozí vážné nebezpečí – pokud rodiče správně instalují dětskou sedačku a nechají deaktivovat airbag. Komisaři označili informační nálepky za nedostatečné, proto jen tři hvězdičky.

Zato k chodcům je velkoprostorová Kia krutá. Jednohvězdičkové hodnocení bylo pravidlem ještě před několika málo lety, ale zcela nové modely by měly aspirovat na lepší výsledek. Nárazník i kapota představují pro chodce vážnou hrozbu – Carnival získal v této disciplíně pouhé tři body, což představuje osm procent z možného maxima.

autoweb.cz

23.11.2006 8:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist