Nové Audi A5 a S5 Coupé (2016): o 60 kg lehčí a ostrá verze má 3.0 V6 TFSI a 354 koní

Netrénované oko bude mít zřejmě docela problém rozpoznat novou druhou generaci modelové řady A5 Coupé od té první, jde však o zcela nové auto.

Základy nového dvoudveřového modelu A5 Coupé stojí stejně jako u předchůdce na Audi A4, což znamená, že tady a teď máme stroj využívající poslední verzi platformy s podélně uloženými motory MLB evo. Právě díky tomu se novinka ingolstadtské automobilky chlubí mezigeneračním snížením hmotnosti o 60 kg, ačkoli se může zdát, že jde spíše o facelift než zbrusu nový vůz.

Základní křivky i silueta totiž působí téměř identicky s výběhovým modelem, akorát detaily vypadají poněkud jinak. Hranatější jednodílná maska chladiče je nyní širší a nižší, světla mají jednoduší vzhled, kapota více prolisů a na bocích najdete výraznější linie. Navzdory velké podobnosti se starším autem se Audi podařilo vytvořit tvarově mimořádně zdařilé auto, když se návrhářům podařilo snížit koeficient aerodynamického odporu na 0,25.

Pod přední kapotou kupé se čtyřmi kruhy na přídi se při jeho uvedení na trh objeví šest pohonných jednotek. Poněkud stranou stojí nejsilnější z nich namontovaný mezi předními koly verze S5. Její dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec disponuje maximálním výkonem 354 koní při 5400 až 6400 otáčkách za minutu a vyprodukuje až 500 newtonmetrů v rozmezí od 1370 do 4500 ot./min. S osmistupňovým automatem a pohonem všech kol auto zrychlí na stovku za 4,7 sekundy a pod plným plynem pojede obligátních 250 kilometrů v hodině.

Tímto zážehové motory prozatím končí. Další se objeví až v RS5, jinak se připravte hlavně na dvoulitrové TFSI. Silnější nabídne 252 koní a 370 newtonmetrů, slabší pak pro změnu dostane 190 koňských sil a 320 Nm, se kterými v kombinaci se šestistupňovým manuálem akceleruje na stovku za 7,2 sekundy a pojede 240 km/h.

Také nejslabší vznětový agregát bude čtyřválcový dvoulitr. TDI bude k mání s manuálem, 7stupňovým automatem S tronic a také s pohonem všech kol quattro, pak ale opět pouze s dvouspojkovou převodovkou. Má výkon 190 koní, 400 newtonmetrů a se čtyřkolkou zvládne sprint z 0 na 100 km/h za poměrně slušných 6,2 sekundy. Tento diesel pak doplní třílitrový šestiválec nabízený buď s ýkonem 218 anebo 286 koní.

3.6.2016 7:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist