Audi A5 3.2 FSI Cabrio

Díky tradiční plátěné střeše je tohle Audi opravdovým a fungujícím luxusním kabrioletem.

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

Audi jako jedno z mála nepodlehlo módním vlnám, a tak nový model A5 Cabrio nenabízí s těžkou, neskladnou a neforemnou pevnou střechou. Místo ní na autě najdeme tradiční plátno, díky kterému nepřichází novinka o všechna pozitiva klasických kabrioletů.

Zeptejte se majitelů těchto aut a snad každý vám prozradí, že na kabrioletu je nejromantičtější zvuk deště dopadajícího na plátno. A to mohu potvrdit. Zvuk kapek dopadajících na plátěnou střechu je svým způsobem výjimečný a navozuje úplně jinou atmosféru než v případě auta s pevnou střechou. Ale pěkně popořadě.

Vyspělá technika v tradičním balení

Audi A5 Cabrio dorazilo k testu s atmosférickým šestiválcem 3,2 l a převodovkou Multitronic, která má ve svém programu osm předvolených rychlostí. Ale k její funkci se dostaneme později. Audi A5 Cabrio totiž hned na první pohled zaujme svým vzhledem. Žádné výstřelky, žádné oteklé zadky. Audi A5 Cabrio působí jako ze staré školy a tak si určitě získá srdce konzervativních zákazníků. Abych se přiznal, líbí se mi. Dokonce víc, než jsem čekal.

Uvnitř vás nenechá nic na pochybách, že sedíte v luxusním autě. Interiér je sice povědomý, ale na palubní desce z Audi A4 není vůbec nic špatného. Je orientovaná na řidiče a i přes větši změť tlačítek a trochu zmatené ovládání palubního počítače MMI se ve všem po nějakém čase zorientujete a zvyknete si. Co mě ale zarazilo byla nefunkčnost klimatizace, která neustále foukala teplý vzduch. Tohle by se dalo čekat u Citroenu za tři sta tisíc, ale ne u Audi. Naštěstí (nebo bohužel?) bylo celý víkend chladno, deštivo a pod mrakem, takže teplý proud vzduchu nebyl zas až tak nepříjemný…

Stáhnutí střechy vyžaduje jen stisknutí příslušného tlačítka a protože se elektromotory nemusí tahat s metráky kovu, plátno složíte (a nasadíte) za pár sekund a v rychlostech do 50 km/h. To je velmi užitečné a příjemné.

 

Pohodlí a kultivovanost na prvním místě

Se střechou dole se z Audi stane jeden z nejpříjemnějších automobilů této kategorie. Do auta nefouká (samozřejmě za předpokladu, pokud máte zvednutá okénka a deflektor – který jde snadno nasadit a vyjmout), neobtěžují vás nepříjemné turbulence a i v rychlostech kolem stovky je uvnitř překvapivé ticho. Se střechou nahoře se začne aerodynamický hluk ozývat až za 150 km/h a to je rychlost, které byste neměli na našich silnicích nikdy dosáhnout… Každopádně není bez zajímavosti, že v Audi A5 Cabrio je větší ticho než v mém jedničkovém BMW. A to nepatří zrovna mezi hlučná auta.

Audi A5 velká fotogalerie

Audi A5 fotogalerie

Z Audi sálá dojem propracovanosti z každého kousku. A to jsem ještě nemluvil o tom, jak tohle auto jezdí. Od kabrioletu s automatem nikdo neočekává sportovní zážitky, ale svižný pohyb krajinou je překvapivě velmi snadný. Řízení sice nenabízí linearitu a odezvu BMW řady 3 Cabrio, ale je přesné a na umělý odpor si zvyknete. Podvozek je naladěn velmi dobře a řekl bych, že se chová lépe než v konkurenčním BMW, které trpí přítomností pevné skládací střechy. Samozřejmě v neprospěch BMW hovoří i dojezdové pneumatiky runflat a 18“ kola, ale měl jsem zkrátka pocit, že Audi A5 Cabrio není na silnici tak nervózní a lépe vyhlazuje nerovnosti.

Audi je za všech okolností stabilní, ale bohužel si s autem nemůžete tak snadno hrát s plynem. Jenže to od téhle kategorie aut zas až tak moc zákazníků nechce, tak mu to protentokrát odpusťme. Když jsme u toho plynu… Šestiválec má dost síly a překvapením je převodovka, která pocitově neubírá motoru výkon a pracuje přesně. Můžete si jí i přepnout do manuálního režimu a pak máte k dispozici osm rychlostí, které se mění rychleji než lousknete prsty. Chcete-li se s autem bavit, bude manuální režim pro váš styl jízdy lepší. Přepněte také auto do sportovního režimu a opravdu příjemně se svezete. Není to sice sporťák v pravém slova smyslu, ale jízdu si budete užívat.

Překvapilo mne, jak motor i přes převodovku multitronic dobře reaguje na plyn a ve sportovním režimu přesně odpovídá na intenzitu sešlápnutí pedálu – lehce přidávejte a začne pozvolně a důstojně akcelerovat, dupněte na to a Audi A5 vyrazí s překvapivou razancí a za doprovodu celkem charakterního zvuku benzínového šestiválce. Rychlost auto nabírá skutečně přesvědčivě a dobře tak maskuje svoji hmotnost. S udržením kontroly nad vozem nemají brzdy žádný problém a ani po několikerém intenzivním sešlápnutí nezvadnou.

Audi A5 Cabrio je jinak velmi příjemné auto, do kterého můžete i na kratší vzdálenosti naložit čtveřici cestujících a nějaká zavazadla. Na dovolenou do Monaka ve dvou lidech tak dojedete naprosto bez problémů a při klidném tempu se spotřebou kolem 10 litrů na 100 km. Ani při častém využívání potenciálu motoru se nedostanete přes nějakých 13 litrů na 100 km.

 

Verdikt

Pokud bych měl srovnat přímo Audi A5 Cabrio a BMW řady 3 Cabrio, bude zřejmě pro vás, ale i pro mne samotného překvapením, že dám hlas Audi. V téhle kategorii totiž nejde primárně o ultimativní řidičské zážitky, kterých nabídne například kupé BMW 335i proti Audi S5 kopec. Tady jde o něco úplně jiného. O fungující podvozek, o kultivovaný projev a o uvolněný charakter. Věřím, že kdyby BMW použilo klasickou látkovou střechu a běžné pneumatiky, udělalo by lépe a výsledek by byl možná odlišný. Ale prozatím volím Audi.

Dalibor Žák

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyAudi A5 3.2 FSI Cabrio
0-100 km/h (s)6,9 s
Motor
Konstrukcevidlicový šestiválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)3197
PřevodovkaMultitronic
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)195 kW / 265 k při 6500 ot./min.
Točivý moment (Nm)330 Nm od 3000 do 5000 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)155 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)246 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)12,1 / 6,5 / 8,6 l/100 km
Objem nádrže (l)64 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4625
Šířka (mm)1854
Výška (mm)1383
Rozvor náprav (mm)2751
Provozní hmotnost (kg)1710
Celková hmotnost (kg)2210
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1800
Zavazadlový prostor (l)320 l
Ceny
Základní cena modelu1 320 800 Kč
8.9.2009 9:15| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist