Audi A5 a S5 Sportback (2016): pojítko mezi A4 a A5 Coupé oficiálně odhaleno

Druhá generace A5 Sportback vypadá jako facelift předchůdce, tohle je však kompletně nový vůz a od počátku bude k mání ve verzi S5 s 354 koňmi i jako g-tron na zemní plyn.

Liftback s kompletně výklopnou zádí a sníženou linií střechy, kterému někde říkají čtyřdveřové kupé, se stal nedílnou součástí nabídky některých automobilových značek, jako je tomu třeba i Audi, a protože se těmto karosářským verzím pořád na trhu daří, objevují se další, případně dochází k jejich obměnám, jako je tomu i v případě nové, druhé generace A5 Sportback.

Novinka vyplňuje prostor mezi klasickým sedanem, kombíkem Avant a dvoudveřovým modelem A5 Coupé, přičemž opět tady máme zcela nový vůz, ačkoli jeho povědomé tvary s přepracovanými detaily dávají důvod myslet si, že je před námi pouze modernizovaná předchozí verze.

Není tomu tak. Nový Sportback je postaven na aktuální verzi modulární platformy MLB s podélně uloženými motory, ačkoli liftback má oproti kupé prodloužený rozvor z 2764 na 2824 milimetrů. Přední kola jsou zavěšená na pětiprvkové konstrukci a podobně koncipované pětiprvkové závěsy najdete rovněž na zadní nápravě. Hmotnost auta se mezigeneračně (podle použitého motoru) snížila o 85 kg.

Od počátku bude A5 Sportback k mání s pěti motory. Pod kapotou může mít jednu ze dvou verzí motoru 2.0 TFSI s výkonem 190, respektive 252 koní a točivém momentu 320 a 370 Nm. Základní diesel má rovněž objem 2,0 litru, výkon 190 koní, 400 newtonmetrů a průměrnou udávanou spotřebu 4,1 litru na 100 kilometrů v kombinaci s manuálem a pohonem předních kol. Naftový šestiválec je také pouze jeden, ovšem ve dvou výkonových variantách. Slabší má 218 koní a papírovou spotřebu 4,6 litru, silnější pak 286 koňských sil a 620 Nm.

Na vrcholu pak stojí Audi S5 Sportback s dvakrát přeplňovaným šestiválcem 3.0 TFSI s 354 koňmi a 500 newtonmetry, který při hmotnosti 1660 kg zvládne sprint na stovku za 4,7 sekundy, jede 250 a podle tabulek se spokojí se 7,3 litry benzínu na stovku.

12.9.2016 7:01| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist