[Ukončeno] SOUTĚŽ: Zvolte nejkrásnější logo Peugeotu

Peugeot představuje nové logo, se kterým se vrací ke kořenům.
peugeot-e-legend_concept-2018-1280-08-1100x618.jpgCelá galerie 21 Zdroj: Peugeot

Automobilky mají svůj typický symbol, kterým se prezentují především v logu svých produktů. Zvířecí motivy jsou nejoblíbenější a často zakladatelé automobilek sahali k živočichům vyjadřujícím jistou dominanci a sílu. Lvi, býci, koně, hadi, vlci, draví ptáci či další kočkovité šelmy patří k těm nejpoužívanějším.

Zvíře ve znaku totiž má do jisté míry vyjadřovat vlastnosti toho kterého auta, většinou rychlost, dominanci, sebejistotu či vytrvalost. Jindy zase znak určí náhoda a jistý smysl pro humor. Britský výrobce sportovních vozů Gordon-Keeble si zvolil do znaku želvu, zvíře, které rozhodně není symbolem rychlosti.

Do propagační fotografie při inauguraci značky vstoupila želvička, načež se tahle příhoda tvůrcům natolik zalíbila, že zvíře ironicky zvěčnili v emblému svých vozů. Pomalou želvu na rychlých vozech si totiž lidé zapamatují snadněji než třeba typického koně, kterého používal kdekdo.

Ale zpátky k Peugeotu, nejstarší automobilové značce světa. Lev je dnes všeobecně známým symbolem produktů Peugeot, které se v současnosti prodávají ve 150 zemích světa. Záměrně říkáme produktů, jelikož lev se poprvé ve znaku francouzského výrobce objevil nikoliv na automobilu, nýbrž na produktech z válcované oceli, především na pilách.

Historicky první logo značky Peugeot

Proč zrovna lev?

Emile Peugeot zaregistroval symbol svojí nové značky se lvem ve znaku 20. listopadu 1858, kdy oslovil Juliena Blazera, zlatníka a rytce z Franche-Comté, aby mu navrhl a zhotovil logo, které by označovalo výrobky značky Peugeot.

Lev byl vybrán záměrně, neboť je nositelem vlastností, které pily značky Peugeot proslavily – měly tvrdé a odolné zuby, čepel pružnou jako tělo šelmy a rychlost řezání připodobněnou k rychlosti lovícího predátora.

Věděli jste, že… Lev je po koni druhým nejčastěji používaným zvířetem v automobilových emblémech?

V průběhu času se grafická podoba lva pochopitelně vyvíjela. Majestátní profil Lva stojícího na šípu s hrotem doleva, bez šípu nebo vzácněji s hrotem směřujícím doprava. V roce 1882 byla upravena hříva lva a tělo tak působilo mohutnějším dojmem.

Král zvířat se rychle stal jediným symbolem továrny Peugeot a začal se objevovat nejen na nářadí a čepelích pil, ale v roce 1881 také na mlýncích na kávu, jejichž výroba začala už v roce 1840. O rok později se lev objevil na bicyklech a od roku 1898 zdobí také motocykly.

Symbol nápadně podobný českému státnímu znaku

 

Král zvířat na autech

Ve znaku na autech se lev objevuje se značným odstupem. Ačkoliv se první sériový automobil Peugeot typ 3 začal vyrábět v roce 1891, symbol Lva na šípu se na dalších sériových vozech objevuje až v roce 1906. Lev však od této doby doprovází značku Peugeot napříč celou historií.

V roce 1910 se obě části rodinného podniku Peugeot Frères a Armand Peugeot spojují a vzniká společnost Automobily a jízdní kola Peugeot. Tyto dvě modelové řady existují společně až do první světové války. Vozem, který uzavírá tuto kapitolu historie existence znaku Lva, je BéBé Lion, navržený Ettorem Bugattim a představený v říjnu 1912 na Pařížském autosalonu.

U automobilů se pak dále ustálila grafická verze se stylovým písmem a štítem ve tvaru elipsy umístěným na přední masce, u některých modelů doplněná i názvem značky na chladiči (od modelu 201 ve štítě).

Ve dvacátých letech se poznávacím znamením příznivců značky Peugeot stává znak Lva na víčku chladiče. Další dva nové návrhy, které byly vypracovány a dodány do sítě, jsou řvoucí lev z dílny návrháře Marxe a lev připravený ke skoku od Baudichona.

Divize kol a motocyklů si nejprve ponechává verzi Lva a šípu na pozadí kola, tento znak se pak ve dvacátých letech mění na lva v bojovné pozici obráceného doprava a nakonec v roce 1960 je znak doplněn nápisem hůlkovým písmem. U nástrojů a nářadí značka volí štít se Lvem na šípu nebo u mlýnků na kávu v oválné plaketě.

Soška na masce

V říjnu 1933 s uvedením aerodynamické karoserie pro všechny modely řady (201BR, 301 CR, 601 C a později i 401) se na přední masce vozů poprvé ornament ve tvary lví hlavy. Tato grafická podoba je převzata i na atypickém žebroví řady 402, tzv. „vřetena ze Sochaux“ (1935), a u modelu 302 i 202. U verze 203 z roku 1948 najdeme na přídi sošku Lva s ostřejšími rysy a nový Lev je použitý i u modelu 403. Oba tyto ornamenty jsou však z důvodu bezpečnosti pro chodce v roce 1958 odstraněny.

U verze 203 je poprvé použit Lev z heraldického znaku kraje Franche-Comté a Montbéliard. Až do října roku 1952 je znak umístěn na víku zavazadlového prostoru a v září 1958 se stěhuje na přední kapotu, kde setrvá až do ukončení výroby této série vozů v únoru 1960. Stejný heraldický Lev se objevuje i na výrobcích divize motocykly Peugeot.

V této podobě zdobí Lev v malém štítku střed přední masky modelu 403 od dubna 1955 do roku 1966, kdy je nahrazen větším typem uvedeným v květnu 1960 s modelem 404. V šedesátých letech je tato verze znaku postupně rozšířena na všechny modely řady Peugeot.

Poslední používané logo Peugeot

 

Nahrazuje ji až zlatě nebo stříbrně chromovaný Lev jednoduchých kontur, který je nejprve představen na luxusním sedanu 504 a posléze rozšířen pro modely 404, 204, 304 a 104. Další generace znaku Lev s „plastickými konturami“ se poprvé objevuje v září 1975 na voze 604, následně na modelu 305 (listopad 1977) a 505 (květen 1979). S černým podkladem ho v roce 1982 najdeme na slavném Peugeotu 205, v roce 1985 na 309, o dva roky později na 405 a dále v roce 1989 u 605, 1991 u 106 a 1993 u Peugeotu 306.

Model 406 se při svém uvedení v říjnu 1995 odlišil zdobnějším znakem Lva, který rychle převzaly všechny modely generace s číslicí 6. Ve své současné podobě se stylovými hranatými tvary zdobí logo značky přední a zadní část vozů a skútrů Peugeot od roku 1998.

V roce 2000 se asociace Aventure Peugeot ve snaze připomenout dědictví společnosti rozhodla umístit Lva do rámečku vyplněného modrou barvou, která je rovněž identifikačním znakem značky Peugeot.

A konečně letos francouzská automobilka představila zbrusu nové logo, které znázorňuje místo celého zvířete opět jen lví hlavu vloženou do erbu a které značka naposledy používala od roku 1970 s nápisem Peugeot v horní části. Logo tvoří moderní čisté linie, přitom je na první pohled zřejmé, kterou automobilovou značku reprezentuje.

Která verze loga značky Peugeot se vám líbí nejvíce? Podívejte se na video výše a vyplňte soutěžní formulář, tři vylosovaní výherci obdrží věcné ceny od značky Peugeot.


Prohlédnout celou galerii

 

Zúčastnit se mohou pouze registrovaní a přihlášení uživatelé. Abychom vás v případě výhry mohli kontaktovat, potřebujeme váš platný email. Proto se přihlaste nebo zaregistrujte.


Přihlášení


Registrace

Přečtěte si a seznamte se prosím s informací, jak probíhá zpracování osobních údajů:

Správcem Vašich osobních údajů je společnost VIASO s.r.o., se sídlem Bělehradská 299/132, 120 00 Praha 2, IČ: 053 7 3425, zapsaná v OR vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 275473 (dále jen „Správce“). Vaše osobní údaje budou zpracovávány v souladu s Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) – dále jen „Nařízení“ – a dalšími obecně závaznými právními předpisy.

Za účelem registrace budeme zpracovávat Váš e-mail, abychom Vám zabezpečili bezproblémové využívaní služeb našeho webového portálu.

Ve svém profilu máte možnost nám kdykoliv volně sdělit následující údaje:

  • Identifikační údaje (jméno, příjmení)

 

Vyplněním a zasláním těchto údajů prostřednictvím elektronické služby nám udělíte svůj souhlas se zpracováním poskytnutých osobních údajů. Svůj souhlas kdykoliv jednoduše odvoláte smazáním příslušných údajů ve svém profilu.

 

Účelem zpracování je poskytování elektronické služby v podobě zřízení účtu na serveru autoweb.cz, který Vám umožní pohodlnější využívaní služeb webového portálu a zapojení se do soutěží provozovaných na našem portálu. Elektronická služba v podobě zřízení účtu je poskytována bezplatně na neomezenou dobu s tím, že máte možnost kdykoliv a bez udání důvodu svůj účet zrušit zasláním písemné žádosti na admin@autoweb.cz. Dalšími účely zpracování jsou zlepšení kvality poskytovaných služeb a zvýšení bezpečnosti poskytovaných služeb.

Doba zpracování osobních údajů: po dobu registrace Vašeho účtu a po dobu tří let od jeho skončení. V případě, že udělíte souhlas se zasíláním obchodních sdělení, bude Správce dále zpracovávat Vaše osobní údaje za účelem zasílání obchodních sdělení po dobu tří let od udělení souhlasu.

Dále bychom Vás chtěli informovat, že zpracování osobních údajů pro účely přímého marketingu lze považovat za zpracování prováděné z důvodu oprávněného zájmu správce. Společnost VIASO s.r.o. má tedy možnost zasílat Vám na e-mail, i bez Vašeho souhlasu, informace o nových funkcionalitách webového portálu. Zasílání těchto informací můžete kdykoli odmítnout, a to kliknutím na příslušný výslovný odkaz v nabídce.

Vaše osobní údaje nebudou předávány žádným třetím osobám s výjimkou

  • IT specialistů, zajišťujícím provoz webu autoweb.cz, marketingové analýzy a e-mailing

 

Kontaktní údaje Správce:

adresa: Koperníkova 794/6, 120 00 Praha 2

e-mail: admin@autoweb.cz

V případě jakýchkoli dotazů v oblasti ochrany osobních údajů nás přímo kontaktujte na emailové adrese: gdpr@viaso.cz

Osobní údaje budou zpracovávány podle jejich povahy manuálně a/nebo automatizovaně.

Ve vztahu ke zpracování Vašich osobní údajů společností VIASO s.r.o. bychom Vás dále chtěli informovat o Vašich následujících právech: právo požadovat přístup ke svým osobním údajům; právo požadovat opravu svých osobních údajů; právo požadovat výmaz svých osobních údajů; právo na omezení zpracování Vašich osobních údajů; právo na přenositelnost Vašich osobních údajů; právo vznést námitku; právo podat stížnost u dozorového orgánu – Úřadu pro ochranu osobních údajů.



 

Soutěž již skončila.

Přejít na probíhající soutěže

30.3.2021 12:01| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist