nejcastejsi-chyby-ridicu-ktere-zpusobuji-bouracky.jpg

Nejčastější chyby řidičů, které způsobují bouračky

poradna

Plno řidičů dělá naprosto zbytečné chyby, kvůli kterým dochází k nebezpečným situacím, nebo rovnou k vážným nehodám.

Diskuze

13 komentářů

    S.T.A.R.S.

    Bezpečné rozestupy, bezpečné rozestupy a ještě jednou bezpečné rozestupy! To je to, co naprostá většina řidičů buď absolutně neumí a nebo lepení se na kufr používají jako psychickou zbraň pro své něčím frustrované psyché. O to horší, že toto dělá i spousta řidičů kamionů. Chápu přiblížení se při předjíždění na okresce. Nechápu ale 20 minutové lepení se i v případech, kdy očividně nelze předjíždět. Na dálnici to pak v podstatě ztrácí smylsl úplně . Je to podobné, jako jít po ulici s nabitou zbraní, mířit na kolemjdoucí s prstem na spoušti, která neklade žádný odpor. Ohledně \“bezdůvodně pomalé jízdy\“, 100km/h není žádná pomalá jízda. Proč si pane Žáku a ostatní podobně smýšlející konečně neuvědomíte, že když je někde povoleno jet 130km/h, je to MAXIMÁLNÍ povolená rychlost a ne minimální povolená? Pokud spěcháte, nevadí mi to, ale já mám třeba momentálně spoustu času, takže nemám důvod jet rychleji. Nebo je pravý pruh v takovém stavu, že si nechci zbytečně ničit podvozek a tak jedu pomaleji – vaše svoboda končí tam kde začíná ta moje – předjeďte mě, jeďte si. Nebavím se teď o neoprávněném užívání rychlejšího pruhu, to je jiná věc a máte pravdu. Ovšem pokud je pravý pruh do*ebán od kamiónů, nedivte se že se do něj nikomu nechce 🙂 Dodám že nejsem žádný šnek s kloboukem, jsem mlád, jezdím svižně, řízení miluju a moje vozidlo je na tom podobně se srdcem \“medového\“ benzínového V6 ;o)

    Jarouš

    Máte jet tak, abyste neomezoval. Tečka. Pokud jedete na dálnici 100 km/h (sám, pokud nespěchám, taky nejezdím 130), máte jet vpravo, nebo tam aktivně uhýbat, kdykoliv v zrcátku uvidíte někoho rychlejšího. Nečiníte-li tak, sám se stáváte bezohledným hulvátem, který tu káže o nějakých svobodách. Už jen tím, že vyjedete autem na veřejné komunikace, svou svobodu dobrovolně omezujete o ustanovení \“Zákona o provozu\“. Tak nežvaňte. A ohledně tzv. lepení kamionů – uvědomte si, že on přes Vás vidí mnohem dále a pravděpodobně bude na krizovou situaci reagovat už před Vámi. A pak si uvědomte, že ani nemusí být na Vás nalepený, ale kvůli jeho velikosti jste podlehl iluzi, že je blízko.

    XXX

    Telefonisty co v dnešní době z nějaké důvodu ještě jezdí z mobilem na uchu a některé z nich to tolik rozhodí že naprosto nevnímají okolí.
    A u toho předjíždění ( i když to není chyba předjíždějícího) obyčejný naschvál (nedejbože zlý úmysl) většinou zřejmě záměrné zrychlování předjížděného.

    Dalibor Žák, autoweb

    O tom zrychlování předjížděného jsme už také psali dříve. Ale ano, to je také nebezpečný nešvar, podobně jako vybržďování nebo vytlačování někoho.

    lojza

    Někdo k tomu zrychlování ani nepotřebuje být předjížděn. Všechna čtyři vyjetí ze silnice, které jsem tuto zimu viděl na vlastní oči od začátku do konce, byla na silnicích dvojkách a vznikla tak, že na ledosněhu byl postupně dojížděn pomalý borec/borkyně. Namísto toho, aby někde uhnul a pustil kolonu před sebe(a že těch míst vždycky bylo dost), jen postupně zrychloval/a, až překročil/a limit svůj a svého autíka a pak za přihlížení za nim jedoucího davu opustil/a silnici.

    PepaSFI

    když jsem kdysi dávno dělal řidičák na Pragovce V3S, učitel říkával: čum do zrcátek, to vzadu je stejně důležitý jako to vpředu! Obzvlášť když řídíš něco hodně pomalýho. Konec citátu. Proto vůbec nechápu jak můžou v hustém provozu jezdit cyklisti. Zrcátka nemají, ti hodně \“sportovní\“ jezdí s řídítkama za ušima takže nevidí ani dopředu ani dozadu.
    Jinak si teda myslím že každému je houby po tom proč někdo jede pomalu. Jestli je unavený z práce, nemocný, má poruchu nebo třeba jen na palubě \“omezovač\“- nervózní, řvoucí, blijící tchýně, dítě, pes, zkombinuj dle vlastní zkušenosti. Ale dotyčný by měl brát ohled na ostatní, sledovat provoz a podle možnosti uhnout a umožnit předjetí.

    Jiří Hrabák

    Díky za tento článek. Po D1 najezdím ročně cca 15 000km a tyto prohřešky vidím při každé cestě. Tupost těchto řidičů opravdu nezná mezí.

    Taky ti instruktor zapomněl říct, že všichni účastníci silničního provozu mají nějaká práva a povinnosti a v povinnostech cyklistů a vlastně ani chodců, kdyby ti náhodou vadilo, že jdou po krajnici taky bez zrcátek, není mít zpětná zrcátka.

    Ony jsou ty tuposti dvě, jedna je ve stylu já jedu 250, ostatní se ze mě poserte a rychle skočte minimálně do příkopu abych mohl rychle pokračovat dál, protože tady kraluju a málokterej uplně nejvíc největší borec umí na plyn šlapat tak dobře jako já a druhá je můžu si jet kolik chci protože 130 je MAXIMÁLNÍ povolená rychlost a navíc vpravo je to rozbitý, takže pojedu vlevo, ať si neničím auto.

    Kumi

    To je sranda. Samozvaní \“dopravní experti\“ na Autowebu něco vypotí a ovce tleskají. Ovšem, že nejde o nic jiného, než výplod fantazie toho kterého autora,který jen zabrnká na tu správnou provokativní strunu, to ovce nedokáží vnímat. Jak jednoduché, leč fungující a dobře vynášející.

    Kuban

    existují i cyklisti co mají zrcátka 😉 mimochodemon je jednostopé vozidlo a jezdí v nízké rychlosti, pro něj je snadné otočit hlavu….

    za to motorkář otáčet hlavou, no žádná sláva, přitom oni zrcátka mají, jsou ale v 80% případů úplně nahovno protože v nich vidíš prd…..

    takže jak tedy? Zakážeme motorkářům taky jezdit? Jen proto že Béčkaři si stežují že blbě vidí dozadu?

    Dobrý den , co se týče vašeho tvrzení že se má jet tak aby neomezoval.Dle mého největším hulvátem je ten kdo se vám těsně lepí za auto ,troubí atd. a při tom já jedu 130Km/h!!! A proč mám jet v právém pruhu který je zdemolovaný ,když jedu 130Km/h? Já si kvuli vám, přece nebudu dobrovolně ničit auto!! Kdo tak moc chvátá at si mě objede z prava!!

    ShortyX

    Zákon Vám ukládá jet vpravo. Pokud za stanovených podmínek používáte levý pruh (nezáleží na tom jestli jedete 80 nebo 130km/h) nesmíte svým jednáním ohrozit ani omezit ostatní účastníky provozu! Pokud Vás začne zezadu tlačit rychlejší vozidlo, není Vaše starost jestli porušuje vyhlášku, ale pouze to, že ho omezujete. Tak jako Vy v tu chvíli pácháte přestupek omezení on překračuje rychlost. V extrému se opravdu může jednat například o krajní nouzi a tím, že jste neuhnul, mohlo nastat něco mnohem horšího než že jel někdo v levém pruhu dálnice 150km/h.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist