7702.jpg

Tuneři a tuning

Slovesa „upravovat“ a „vylepšovat“ se významově nekryjí.

Diskuze

84 komentářů

    Tuner

    Co má za auto pan Knotek, že takto zesměšňuje majitele škodovek? Prosím redakci, ať další příspěvky toho člověka už nezveřejňuje! Když pan Knotek tuningu nerozumí ať je buď zticha nebo se zeptá někoho, kdo má větší přehled. Mnoho příznivců tuningu si své auta vylepšuje (ano, pro nás je to vylepšení, pane Knotku!!!), protože nechtějí mít nudný sériový stroj, jakých jezdí po silnici tisíce. Ne každý má rozpočet několik stovek tisíc, aby si mohl dovolit profesionální tuning a tak se snaží v rámci svých možností. Zaslouží si proto zesměšňování?

    Není to poprvé, co se Autoweb vyjadřuje o tuningu takto neodborně a zaujatě. Kromě pana Knotka by se měl něco naučit i pan Koubek, než začnou psát svoje „zasvěcené“ komentáře.

    tuner killer:-P

    LOL, ja nemam nic proti peknemu tuningu, decentni listo, snizeny podvozek o centak a hezky kolo, ale kdyz se me pokousi nejaka 18.leta lama predjet v super otunene skodarne s papundeklovym zadnim "pritlacnym" kridlem…. no nezbyva nez se zasmat. Nedejboze nejaky pekny zigulik s mracitkama…. Nemyslim ze trubka od leseni misto vyfuku je to prave…. Ale cinkali sme klicema na vaclavaku tak at si delaj cou chtej.. ale nerikaj tomu tuning:-)

    Sestys

    Jak jen to je s tou potrefenou husou…? Ja se zase u redakce primlouvam, aby prave takoveto prispevky zverejnovala. Jsou neotrele, originalni a na ostatnich webech nespatritelne. Je stoprocentni sance, ze takovyto clanek nekoho nastve, ale nemuze si za to nahodou onen nakrknutec sam? Osobne si myslim, ze Marek toho vi o tuningu(a myslim opravdu tuning) mnohem vic, nez ty, Velky Tunere:) Chcete byt jiny, ale uz vas nezajima, ze to auto akorat mrvite. Ale zas na druhou stranu, co s tema dovezenejma Golfama jinyho delat;)

    honzisko

    Zdarec lidi :), tak já mám taky Škodovku ba dokonce Rapida :), je to můj miláček, naprosto sériový, ale servisovaný u lidí, kteří těmto autům opravdu rozumí. Na auto dávám všechno originální…žádnej tuNNing…ale hlavně co mě překvapuje je, že moje SÉRIOVÉ auto má lepší jízdní vlastnosti než všechny ostatní byť natuněné rapidy, ve kterých jsem dosud jel. Dokonce mě nikdy nenechalo ve štychu a je i vskutku rychlé, když na to přijde 🙂 v autě se opravdu bavím, ale když náhodou jedu za stodvacítkou s hliníkovým křídlem na 20 cm nožičkách, tak ho radši předjedu z obavy, že mi to jeho křídlo proletí předním sklem… z takových rádoby tunningů je mi fakt špatně…samozřejmě neházím všechny do jedhoho pytle (třeba Techart, Lorinser, 9ff a další se mi vážně libí, ale tunning doma ve stodole na jedničkovým, dvojkovým golfu, 120kách je fakt hroznej… ) tunningari zamyslete se, neni lepší radši vrazit peníze třeba do studia s vidinou toho že si ke 40. narozeninám koupíte třeba 9ff ? 🙂 …. já už studuju 🙂

    timi

    souhlasím s tebou, akorát bych chtěl říct že i ve stodole se dá hezky upravit auto ať je to jedničkovej golf nebo Š120. Ono na hezkou úpravu stačí pěknej lak a kola(přiměřený velikosti)

    Honza

    Já s tebou sohlasim. Mám sice tuning rád, ale nesnášim, když si někdo na škodovku přilepí laminátové nárazníky za pět stovek a dozadu "křídlo" z kartonu.Z tohoto tuningu "Made in stodola u dědy" je mi fakt blbě. Mám radši decentně upravená auta, se kterými se dá jezdit i po českých "silnicích". A co se týče škodovek, máme taky jednu, až na některé prorezlé tečky v laku je pořád pěkná. Motor špičkovej, naskočí na první, nejhůř na druhé otočení klíčkem. Jediné, co mi na škodovkách vadí je, že jsou velmi nebezpečné. Jeden časopis prováděl crashtest a škodovka absolutně neprospěla. Po nárazu se chladič dostal až k sedáku řidiče. Rychlost byla jen 50km/h. Řidič by neměl šanci.Proto bych tu škodovku asi vyměnil za něco bezpečnějšího.

    Rasko

    podla teba je "rozumiet sa tuningu" to ked si naplacas na auto spojlery ze vyzera ako vianocny stromcek na ukor zhorsenia jazdnych vlastnosti? VED HLAVNE ZE SA ODLISUJEM

    Suhlasim s autorom….

    Mimochodom podla mna autor nechcel urazat ludi ktori vlastnia skodovku 120 ale utocil na tych ktori do nezmyselnych uprav daju tolko penazi ze by si za cenu uprav mohli kupit novsie krajsie a lepsie auto s lepsimi jazdnymi vlastnostami….

    nitrous.expres

    To co tu povídáš je sice hezká věc, ale pan Knotek ma pravo na vyjadřeni sveho nazoru. To, že zesměšňuje maitele škodovek je možna pravda, ale ja s ním jedině souhlasím. Tak si zase zalez do ty svoji stodoly a di si vystřihat "libovej" nasavač na kapotu z vlnityho plechu ty gumo.

    AleXtreme

    Ano zaslouží si být proto zesměšňováni!

    Matej

    ty jsi ale borec.. Ty mozna rozumis tuningu ale autum vubec.. Tuning je podle me z 90% neodborne zasahovani do vozu..

    Elsin

    Tak to jste mě opravdu pobavili,dlouho jsem se takhle nezasmál!To zas bude reakcí od rozhořčených "tunerů"! Myslím,že článek je opravdu trefný, zvlášť v prostředí ČR.Opravdu není nad to se odlišit od těch tisíců tím, že nalakujete palubovku na žabí zelenou…To pak opravdu každý na první pohled pozná, že jste jiní:))))))

    Nick

    100% souhlasím,tuneři autům nerozumí ,skvělý článek!!!!!!!!!!!

    Martin Kokeš

    Myslím, že psát rádoby moralizující články o tom, co si kdo má a nemá navěšet na auto, je už ohraná písnička a Vy přicházíte s křížkem po funuse, neb takových jako jste Vy tu bylo před Vámi x (desítek).

    Vaše technické znalosti o samosvorných diferenciálech jsou bídné (obzvlášť mě pobavila pasáž o zatížení poloos – jako kdybyste nevěděl, že zatížení poloos je právě u samosvorného diferenciálu rovnoměrně rozloženo na obě strany – ovšem za cenu diskomfortu při řízení (Front LSD) resp. stabilitě při jízdě zatáčkou (Back LSD)).

    Kupříkladu firma BMW dávala samosvorné diferenciály podle motorizací (x20i, x23i, x25i, x28i …), výbav a někdy i podle přání zákazníka a když se jen letmo podíváte do ETK, sestavy poloos, kloubů, ramen a silentbloků jsou, vyjma modelů M, které mají silentbloky tužší, naprosto stejné.

    Co se týče pasáže o podvozcích, doporučuji Vám vřele návštěvu jakékoliv firmy, která se u nás zaobírá stáčením pružin, nebo případně českého výrobce sportovních tlumičů a uložení HP Sporting. Pan Hušek Vás do jmenované problematiky určitě rád zasvětí a vysvětlí vám, jak udělat pružinu a tlumič takový, aby přesně odpovídal Vašim požadavkům.

    Představa zlomené karosérie 206 na přejezdu je sice hrozivá, ale naprosto neodpovídající. V celé sestavě vozu vybaveného "betonovými" věcmi od H&R je mnohem více slabších článků, než je karosérie.

    O kvalitě OEM náhradních dílů si nedělejte iluze. Kdyby se na auta měly montovat ty "tuningové", byla by auta 2x dražší (to samozřejmě nemluvím o "high-tech výrobcích z čínské oceli"). Ale to určitě nechcete, protože to by se je pak dovozci zdráhali půjčovat novinářům k ničení ;o) …

    Na takovými pokusy o články, stejně jako nad pokusy o články např. o autohifi výrobcích z Vašeho sesterského magazínu 4men, se musím jen pousmát.

    Gougy

    V podstatě souhlasím zejména s nadpisem. Kdo chce, tomu patří samolepící šestnácté brzdové světlo z Baumaxu (a to má alespoň nějakou pozitivní funkci), ten kdo chce skutečně "tunit", musí mít prostředky a chuť z auta udělat jednoúčelovou věc pro zábavu. Pravdou ale zůstává. Jaký pán, takové auto a když někdo nosí "rolexky" za 500,-, proč mu nedopřát "křídlo", "laděnou" koncovku výfuku a samolepku přes celé zadní okno..

    Marek Knotek

    „Kupříkladu firma BMW dávala samosvorné diferenciály podle motorizací (x20i, x23i, x25i, x28i …), výbav a někdy i podle přání zákazníka a když se jen letmo podíváte do ETK, sestavy poloos, kloubů, ramen a silentbloků jsou, vyjma modelů M, které mají silentbloky tužší, naprosto stejné.“

    Nechci se hádat a myslím, že se ani nesluší reagovat na každou jednotlivou výtku, ale v podstatě mi nepřímo dáváte za pravdu – podvozky dotyčných modelů byly vyvíjeny s ohledem na zástavbu špéry (po jejímž osazení mimochodem na podvozek opravdu působí větší síly, ale to vynechme). Většina sériových aut, jak správně naznačujete jinde, je dimezována jen s nezbytnou rezervou a dodatečné zatížení se projeví minimálně snížením životnosti těch poloos.

    Jinak, udělat dobře pérování neumí ani většina automobilek (s výjimkou Fordu, Porsche a občas BMW). Proč bych si proboha měl myslet, že to umí zrovna pan Hušek nebo kdo?

    O kvalitě OEM dílů si iluze nedělám – když si článek přečtete ještě jednou, zjistíte, že právě jejich dimenzování označuji za důvod, proč považuji pořádný tuning za prakticky nemožný.

    Martin Kokeš

    UTFSF (use the "fine" search function). Ovšem, proč byste se měl namáhat zjišťováním, kdo že to ten pan Hušek "nebo kdo" je (http://www.google.cz/search?q=hp+sporting), jaké má reference, natož pak s nějakou konzultací. Naco se radit s odborníkem, bulvární styl v dnešní době přeci vítězí… a vy dostanete od Koubka prémie podle návštevnosti (která většinou přímou úměrou souvisí s počtem příspěvků pod tímto flame článkem).

    "Jinak, udělat dobře pérování neumí ani většina automobilek (s výjimkou Fordu, Porsche a občas BMW)" Eh, zase jeden z nebe spadlý, který generalizuje podle značek … :-/

    Negr

    Pouze k podvozkové části: Udělat dobře pérování opravdu neumí většina automobilek. Máte patrně rudo před očima a vyvrátíte vše co zde pan Knotek napsal, ale zkuste to večer ještě jednou přečíst a s chladnou hlavou.

    Martin Kokeš

    Když myslíte… je večer a můj názor je stále stejný. Pokud si ale myslíte, že je možné mít "Rudu před očima" a přitom se nad tím pousmívat, jak už jsem předeslal v prvním příspěvku, tak asi ano. ;o)

    Můj následující příspěvek je pouze suchým konstatováním faktu, protože tak to skutečně chodí. Nebojte, jsem ze stejné branže jako p. Knotek, takže o tom něco vím. Navíc mě na tento článek upozornil celkem dobře situovaný kolega (který rozhodně v aktuálním obraze je).

    Mohli bychom se donekonečna dohadovat o tom, jaký je etalon "dobře udělaného pérování", ale nemělo by to smysl. Osobně mi vadí pouze ty předsudky typu ten a ten výrobce dělá skvělé a druhý zase otřesné podvozky. Dle mého skromného názoru lze světlé i temné chvilky konstruktérů nalézt téměř skrznaskrz celým trhem s OA, nezávisle na značce. Ale to je pouze můj pohled na věc.

    Hezký zbytek večera.

    Negr

    V pořádku, já jsem z úplně jiné branže a autům nerozumím, pouze s nima jezdím, sic v zanedbatelně malém množství vůči Vám lidem z autobranže. Jestli je to tak jak píšete (nemám důvod nevěřit), tak jsem jedině rád. Osobně zrovna slovní přestřelky na obdobných fórech nemusím. Jinak díky za názor. Dobrou noc.

    Rasko

    hmmm otazka je pre aky typ zakaznika automobilka podvozok naladuje …. napr. peugeot 206 ma makky podvozok ako blato v zakrutach nedrzi ale do mestskej prevazdky je idealny lebo filtruje jamy je to zle?

    a co si myslis o naladeni povozku lotusu alebo caterhamu tiez nevedia urobit dobry podvozok?

    Martin Kokeš

    To je reakce na můj příspěvek? Alespoň podle hiearchie to tak vypadá. Jinak viz jak jsem psal o kousek výš nad Vámi: "Osobně mi vadí pouze ty předsudky typu ten a ten výrobce dělá skvělé a druhý zase otřesné podvozky. Dle mého skromného názoru lze světlé i temné chvilky konstruktérů nalézt téměř skrznaskrz celým trhem s OA, nezávisle na značce."

    Rasko

    Nie bola to reakcia na ten prispevok pred tym o tom ze nikto okrem fordu porsche bmw nevie urobit dobry podvozok…

    Asi som omylom odpovedal na Vas prispevok za co sa ospravednujem :o)

    Hellborn

    Ford, že umí pérování??? To je mi novinka… Leda tak u Focusu ST…

    infinity

    Dotycny autor nerozumi tuningu ani hovno, vubec se nepohybuje v oblasti tuningu. Tuneri se urcite nedeli na 2 skupiny…tech skupin je mnohem vice, bohuzel autor o nich vubec nic nevi, proto prosim aby podobne clanky na autowebu uz nebyly zverejnovany…Aby se nereklo, uvedu neco realnejsiho:

    Vlastnim vuz honda civic coupe 1.5 o vykonu 101 koni. Mam sportovni (chcete-li tuningove) narazniky, protoze puvodni jsem odrovnal o sloup, proc je mam? jsou 3x levnejsi a 3x hezci nez original…zhorsila se aerodynamika vozu? ne…naopak spodni prisun vzduchu od predniho narazniku se zvetsil…jsem hloupy tuner? Dale mam predni rozperu, ktera zpevnuje predni cast vozu a v zatackach je to znat…jsem hloupy tuner? Mam ladeny SRS vyfuk z holandska, ladeny primo na muj vuz, jsem hloupy tuner? Mam cold air intake a jelikoz je koleno vetsiho prumeru, tak dava krome zvuku ve vyssich otackach taky lepsi vykon motoru, jsem hloupy tuner? Orig pneu bych mel mit 175/65/13…mam 205/50/15 Good Year F1…o tom jak se vlastnosti vozu zlepsili v zatackach nemluvim. Pak NGK iridiove svicky, desticky FERODO a 2 esteticke upravy- a to radici paka(puvodni se mi proste nelibila) a zadni cira optika (puvodni rozbita). Takze jsem podle autora nevystrikany mlady tuner co potrebuje balit holky, ze? Je mi 18 a holku mam, kterou auta absolutne nezajmaji…to jen tak okrajove. Za tunera se ani nepovazuju, jen mam rad auta. Az budu mit pristi auto ( Integra Type-R ), tak do ni uz budu davat pouze mechanicke upravy od prednich vyrobcu (aem, greddy, mugen…)

    PS: Proc tu nevidim skupinu tech, kteri se zenou za vykonem kvuli sprintum? takovi v CR podle autora nejsou? Podle me jsou a nekteri z nich rozumi autum nekolinasobne vice nez vazeny pan autor, ktery je totiz slepy a vi o tuningu kulovy. Autoweb mam velice rad, ale tento clanek me naprosto rozcaroval…

    Rasko

    Hmmm no prave vy co neviete jazdit si upravujete auta koli sprintom a vzhladu aby sta sa ukazovali na tuzingovych zrazoch…

    nie je umenie jazdit rovno ale v zakrutach … zbytocne davate peniaze do nezmyselnych uprav napr tie gumy vies ked das sirsie gumy treba sa trosku pohrat aj s geometriou a naladenim podvozku a som zvedavy ako sa budes tvarit ked s tvojimi sirokymi gumami s "lepsimi jazdnymi vlastnostami" dostanes aquaplaining…

    ked sa vam to ale paci a vyhovuje vam to tak nech vam je to na uzitok ..

    aspon ked pojdete autom okolo mna sa dobre pobavim :o)

    Mirci

    tak autor je vazne tupy a to uz aj v aquaplaningu. neznamena ze ked ma clovek sirsie pneu ze dostane skor aquaplaning a to vdaka INYM vzorkam, ktore kvalitne sirsie pneu maju… ohladom vysie zmieneeho vozu tak vdaka ty m pneu co ma-tie sirsie je orproti seriovym pneu o 15% mensia pravdepodobnost ze nastane aquaplaning (odbore testy pneu). tak co pan AUTOR, pozname zaklady ale nepozname detaili a podrobnosti co????

    mb007

    som sa celkom pobavil…

    myslim ze vacsia pravdepodobnost nez ze vsetko toto vlastnis je to, ze si moc krat videl fast and furious alebo si prilis vela krat presiel Underground(neboj aj ja tam mam najradsej civic:) ), ale budis, ked to uz mas…

    s tymi naraznikmi suhlasim, original su drahe a ked uz mas ten povodny rozbity, preco nekupit nieco krajsie, ale nech to nieje Tesco a pod…

    napadlo ta, ze predna rozpera, aj ked zlepsuje ovladatelnost a posuva hranicu nedotacaveho smyku sposobi ze prechod to tohto smyku bude prudsi a necakanejsi???

    taktiez ti prajem vela stastia s tymi pneumatikami, chcel som dat na svoje auto namiesto 175/70R 13 vacsie 195/60 R15, bolo mi to vyhovorene viacerymi ludmi nezavisle na sebe, neslo o to, ze neodpruzena hmotnost by bola s liatinovymi diskami mensia, to auto je jednoducho na nieco dimenzovane, ten podvozok robili ludia ktory tomu rozumeju(a ti v Honde to FAKT vedia) a preco si kazdy druhy mysli, ze tomu rozumie viac nez oni…este to prosim zabi distancnymi podlozkami a bude to uplne svetove…potom si lahni pod auto po 20k km a mrkni vole, daj zmerat geometriu a tak…

    ak mas fakt 18 a vsetko toto mas, tak ti prajem aby si dostal trochu rozumu kym si kupis tu Integru…aby bolo jasne, proti Integre type-R nemozem povedat jedineho zleho slova ale mozno casom zistis ze od auta ocakavas aj nieco viac nez len rachot a rychlost, ze by to chcelo mozno aj nejaky ten komfort a pohodu, takze Integra je super auto, ale druhe, po nejakom pohodovom cestovaku…

    tos, prajem vela stastnych kilometrov a tento prispevok berte vsetci ako len dalsi nazor, nie za svatenu pravdu, dakujem…to zas bude p*c*v*n*a…lol:)

    infinity

    mb007:

    Nejezdim sprinty ani zavody do vrchu…

    Co se tyce pneu, tak aquaplaning je mi jasnej, tata ma XX let pneuservis, tak mi tu nemusis psat pohadky. Vsadim se, ze o tom vi o hodne vic nez Ty…

    Ano, vyrobci aut jsou geniove…ale drzi si pomery: vykon/spotreba/uzitecnost/jizdni vlastnosti…jsou to univerzalni pomery. Ale me se hodi pomery vykon/jizdni vlastnosti, takze komfort a spotrebu potlacuju, protoze to ted neni pro me podstatne, uzivam si sveho veku a az budu mit rodinu, tak si poridim nejaky sedan, ted mam v aute 2 sedacky, na co zadni?, kdyz tam nikdo nesedi…

    V Tescu se uz prodavaji i narazniky?:D

    Prudsi prechod do smyku zpusobuji i nizkoprofilove pneu, ano je mi to jasne.

    Co se tyce jizd.vlst tak nevim, co se tyce zatacek, tak se svymi 1.5l se chytam proti 2.5/3 L baworakum 😉 skoro jim ani neujedu…

    Rasko: Jasne, klidne se pobav, ja se pobavim az budes ze svoji fabii tlacit 200 a az v te rychlosti pojedes po dalnici v zatacce po dvou kolech…Uz jsem byl svedkem, kdy jeden manik s 1.4 mpi asi ve 180km/h (kdyz se me snazil predjet) jel temer po dvou kolech.

    Rasko

    Preco si myslis ze by som mal mat fabiu …

    neviem aku ma maximalku tvoje auto ale moje ju ma 280 podla gps… a je to seriove auto bez akyhkolvek uprav…

    nebudem sa dalej rozpisovat k tvojim upravam pretoze to nema vyznam….

    holt kazdy mame svoju pravdu

    NewKy

    Takze s hustotunenou Hondou Civic 1.5 100 koni se v zatacce chytas proti sestivalcovym BMW? Hmmm – to budou nejake BMW z osmdesatych let (samozrejme v tuningu, neasi) a s dalsim osmnactiletym profi rejsdrajvrem neasi za volantem. 🙂 Tak to gratuluju.

    Martin

    Mozna i ze sedmdesatych :o)

    Bafo

    To by mě teda zajímalo jaký že to 3litrové bafa uháněl….mám 735i v originální úpravě AC Schnitzer….. a nejedná se jen o optické úpravy….a to si užívám v pohodlných kožených anatomech a nijak tím tunningem netrpím…. a to co jede nějaká 1.5 s ubzučeným motorem na hranici rozskočení motoru to já si dávám na čtvrtinu výkonu a uvnitř vozu si můžu šeptat…..:-)))) prostě jsem jak v bavlnce a je to docela výkonej dravec….jo a zapoměl jsem napsat že to není žádná mladá kárka…..:-)))) v rodném listě má rok 1988…..:-)))))

    Proti článku Marka Knotka nic nemám a naopak musím jen souhlasit……..když to někdy vidím…… chce se mi brečet…..tovární úpravci a specializované firmy nejsou od věci.Měl jsem možnost se svézt s identickou 735 v původním stavu bez úprav a na silnicích kde jsem jak doma….. byl jsem mile překvapen jak se dá lehce vodit po známích cestách v rychlostech blízko se dotýkajících šílenství……. a pak jsem měl tu,,ČEST,, se svézt ve stodolním tuningu téhož modelu…byl jsem ŠŤASTNY že jsem ,,auto,,odevzdal a já jsem to přežil…..no nebudu to popisovat do detailů,ale v dlouhé táhlé zatáčce kde jsem byl zvyklí

    jezdit kolem 130km/h mě najednou začal v rychlosti 80km/h předjíždět zadek……ubráním plynu to trochu šlo srovnat ale TY luxusní tunnerský pneu…..když už si chci koupit pořádný lepivce…..tak musím počítat s tím že toho tolik nevydrží…. a slicky to není to pravé na normální cesty…..a kupovat dvakrát do roka 255/35 r 18 to je přece jen pro stodolu velkej a zbytečnej výdaj ne????

    Martin

    No vidno ze si ti to nahananie bmw obcas nevyjde :o)

    Mam sportovni (chcete-li tuningove) narazniky, protoze puvodni jsem odrovnal o sloup…

    Dalej to nepotrebuje komntar…

    Petr

    teď mi odpověz na jednu otázku.

    Je ti 18 a měl jsi dost peněz na auto a k tomu ještě takové úpravy. To asi tatíček co vlastní pneuservis často šáhne do kapsy pro kapesné pro svého synáčka co??

    Pokud nemáš učňák tak ještě studuješ a nezaplatil by jsi ani tu blbou pojistku.. Tak jdi víš kam (třeba za papínkem, poškrábat ho pod bradou) tak nemachruj

    Delphin

    Vytrhám jen některé části. Někde určitě to, co děláš pravověrný tuning, zlepšování je. Ale jen k určitým účelům.

    Tak vězměme třeba nárazník. Říkáš že je levnější a lepší. Ponechme stranou, že se ti více líbí, je to subjektivní nemusí to být u všech. Říkáš, že se zvětšil spodní přísun vzduchu. Je to přínos? U brzd ano, pokud to zvedá auto, tak ne. Myslíš, že je taky testován na bezpečnost vůči chodcům? A co aerodynamika. Myslíš, že výrobce levných nárazníků disponuje aerodynamickým tunelem, kde desítky hodin testuje a ladí obtékání vzduchu i vody? Myslel jsi na to, že když stoupne odpor vzduchu, zvýší se zákonitě spotřeba, tím i ekologická zátěž? Myslel jsi na to, že to zvýší hlučnost a tím i více obtěžuje okolí? Ony ty automobilky nejsou tak hloupé, jak si spousta tunerů myslí. Ony jen berou v potaz podstatně více, než několik málo parametrů. Třeba vyšší max. rychlost, rychlejší průjezd zatáčkou. Je zajímá i to, jestli nárazník vydrží i nějaký náraz, to, jestli není moc těžký…

    Jan Pilař

    Nerad bych se dotknul redaktorů tohoto serveru, ale nemůžu se zbavit dojmu, že jsou proti tuningu mírně zaujatí.

    V první řádě bych se rád pozastavil nad významem samotného slova tuning. Neznamená to ani upravovat, ani vylepšovat, ale ladit. Nejedná se mi o nějaké hloupé slovíčkaření, ale chci tím poukázat na to, že sériové automobily jsou k ladění resp. tuningu do jisté míry přizpůsobeny.

    Většině tunerům nejde o to snažit se vymyslet něco lépe než inženýři z automobilek, jak se nám to autor tohoto článku snaží tvrdit. Jedná se jim o přizpůsobení si svého vozu svým potřebám. Protože inženýři a designéři navrhují sériové automobily tak, aby vyhovovali co nejširší mase zákazníků.

    Pod pojmem tuning si většina z nás představuje výkonné motory, divoké spoilery, extrémně snížené podvozky, atd. Ale tuningem může být např. i snížení výkonu motoru za účelem snížení spotřeby nebo instalace "měkčích" tlumičů, kvůli komfortnější jízdě apod.

    Sohlasím s tím, že po naších silnicích jezdí spousta oplastovaných rachotin u kterých jejich majitelé neodbornými zásahy snižují životnost a v extrémních případech se stávají nebezpečnými jak samy sobě, tak i ostatním účastníkům provozu.

    Ale ať se Vám to vážení redaktoři líbí nebo ne, tak i v obyčejných garážích vznikají tuningové vozy, které si co do kvality nic nezadají se sériovými automobily, mnohdy je dokonce i předčí. Co se České republiky týče, stačí se například podívat na vozy účastníků Tuning Cupu.

    Marek Knotek

    Jsem externí přispěvatel a moje názory se nemusí automaticky krýt s názory šéfredaktora nebo provozovatele Autowebu. A také se někdy skutečně nekryjí:-)

    Váš věcný tón mě ale přiměl ke zdůraznění jedné věci. Píšete: „Ale tuningem může být např. i snížení výkonu motoru za účelem snížení spotřeby nebo instalace "měkčích" tlumičů, kvůli komfortnější jízdě apod.“ Ano, může, stejně jako řada jiných smysluplných úprav. Všimněte si, že v textu tuto možnost zmiňuji – jen podotýkám, že se to zpravidla neděje, v čemž mi možná dáte zapravdu dokonce i Vy:-)

    A pokud jde o „mírnou zaujatost proti tuningu“, čím jiným je ten článek než přiznáním, že proti tuningu skutečně mírně zaujatý jsem?:-) (To aby ta debata nebyla tak vážná.)

    Jan Pilař

    Uznávám, že vozů typu izolepa tuning nebo benzínka racing, jezdí po našich silnicích stále dost.

    Pokud byste ale blíže sledoval českou tuningovou scénu, tak by Vám jistě neuniklo, že tento stav se pomalu zlepšuje a rok od roku přibývájí opravdu kvalitně upravené vozy, které mohou směle konkurovat např. německému tuningu.

    O tom svědčí i fakt, že se někteří z českých tunerů pravidelně účastní zahraničních srazů převáženě v Německu a nezřídka si domů přiváží ocenění v podobě pohárů za umístění na prvních příčkách. A nutno podoknout, že poroty na německých srazech prohlíží automobily do "poslední šroubku" a jsou velmi přísné a nekompromisní

    A jenom tak na okraj, podle statistik se každý druhý německý vůz počítá mezi tuningové.

    Honza

    Souhlasím. Tuning nemusí být jen to, že auto nutně musí mít obrovské nárazníky a dvoumetrový křídlo. Klidně může mít sériový nárazník, jen trochu zahlazený a decentní křidýlko a vypadá to pěkně. Za tuning by se dala považovat i výměněa autorádia a doplnění zadních reproduktorů. Není to kvůli machrování, ale kvůli tomu, aby lidi vzadu něco slyšeli.

    Petr

    Me zarazi jedna jedina vec, ta uprava ma bejt proto, aby auto jelo rychlejs, lip, atd. Jednou sem videl na srazu Peugot 206 udelanej jako WRC. VYpadal libove, ten clovek do toho musel dat strasny penize, ale damy a panove, ten Peugot mel BRUTALNICH 66 koni. A tak je to tady skoro se vsema, hlavne at to vypada. Jezdim na masine a casto se dostanu ze nejakyho jekoby tunera a on hned uhejba na krajnici, proste mi jasne dava najevo, ze to auto jenom vypada. Predjedu ho, podekuju, a jedu dal. Motor, podvozek a nakonec vzhled…

    Elsin

    Ještě bych tam zařadil brzdy…když už někdo zvýší výkon,tak ho taky musí něčím krotit

    Martin Kokeš

    Nevím, jaký konkrétní automobil myslíte, ale existuje jedna "WRC" 206 – v ČR asi nejlépe udělaná, která rozhodně 66 koníků nemá… http://www.mk-racing.cz/projekty-206dimma.htm

    johny

    ja zas videl jedno s cca 3cm podlozkama…nechci vedet co to udelalo s geometrii, hlavne ze je to siroky 🙁

    Petr

    Urcite tady bude vic takovejch aut, ale majitel tohodle Peugotu priznal, ze s motorem nic nedelal. Mel tam nejakou 1,4 a me to fakt zarazilo. Na druhou stranu i u nas sou upravy ktery maj 800 koni a je na ne peknej pohled.

    P.S: Prodavam Camaro z 89 roku. Kdyby nekdo chtel…

    Standa

    Každý možná nemá potřebu na silnici závodit.

    Mašinám uhýbám taky, jsou prostě rychlejší, tak proč jim neuhnout, vždyť mě to nic nestojí.

    Standa

    Napadne Vás třeba, že to auto někdo upravil jen proto, aby zaujalo na pohled, proč ne sakra. Nepotřebuje 300 koní, chce mít jen hezký auto, je to zločin? To že Vy to vidíte jinak neznamená, že to tak vidí každý. Kolik lidí, tolik vesmírů. Hawk

    Honza

    Na co by ti byl silnej motor? Mě osobně stačí 50kW u naší felicie. Silnější motor je ti v ČR na prd. 130km/h ze sebe (i když jen tak tak) vymáčkne Škodovka s 30kW

    Standa3

    Na co? Až budeš do táhlýho kopce přejíždět náklaďák, kterej jedu 70 km/h, budu fandit, ať to stihneš 🙂

    jazdec

    Pokusim sa zhrnut preco tuning ano a preco nie.

    Takze najprv dovody preco chapem tunerov

    1) drviva vacsina aut je stavana na "sirokospektralne" pouzitie.to znamena ze jeho vlastnosti musia vyhovovat komukolvek od dochodkyne s nakupom v oklahome az po horucu hlavu talianskeho taxikara v neapole. Preto musi mat auto prilis vela kompromisov ktore by sa dali rozumnymi zasahm do konstrukcie odstranit

    2)vyrobcovia aut su hlavne obchodnici.. a po bezpecnosti je setrenie na druhom mieste(dufam len ze nie na prvom) Preto sa da vymenou jednotlivych sucasti za kvalitnesie dosiahnut zlepsenie celku

    3)vzhlad a dizajn.. da sa vzdy zlepsit/zhorsit/ vymenou seriovych dielov za tuningove.. idealne je ked je bod 3 v sulade s bodom 1 a 2

    4)jednoducho sa odlisit a tuzba mat original. nestratit sa v dave.(problem je ze toto splnaju auta vyrabane na objednavku a to je uz vlastne mimo klasicky tuning)

    5) ak je dany typ auta "top" pre danu automobilku uz v serij a neda sa kupitz vyssia rada je tuning jedina cesta.Ale v cesko slovenskych krajoch je tunig tohoto typu viac menej teoreticky (M5 od hamanna a pod veci sa u nas nevidia)

    A teraz preco tunig nie:

    1) lebo zasahy do konstrukcie musia byt cielene a jasne dane. Takze ak mi moje bmw5 vylepsi hamann dajakým zasahom verim mu.. ak mi ho vylepsi jano s lucenca (aj ked zo znackovym haraburdim – neuverim mu)

    2)to ze 99% tunerov ma esteticke citenie inzitneho dedinskeho umelca.. spickovy dizajneri bud robia v automobulkach alebo zopar spickovych tuningovych firmach ktorych produkty je vidied asi tak casto ako prilet ufo -napriklad opera strosek brabus……….No ale nasi tuneraci maju pocit ze sa im vyrovnaju (mimochodom ta cira optika "dizajn vietkong" je hrozna na COMKOLVEK

    3)pocit tunerov ze ked kupim nieco znackove a nacapim to na auto bude to fungovat skvele.ale to tu uz pisal autoR clanku)

    Zaver?? videl som skvele tuningove auta. mali problem ze len upravy sa pohybovali v cislach s 5 pripadne 6 nulam.. a to neratam cenu auta. Takze tuning sa da urcite robit. otazka je ci tu na to niekto ma realne prachy.. totiz za malo penazi si wrc z fabie nikto este nepostavil:))

    Petr

    Jo penize sou dulezity. Nevim jestli nekdo zvas, a doufam, ze jo, kouka na Pimp my ride na MTV. Je pekny videt, jak ze srotu se kterym americani jezdi, udelaj karu, se kterou by se tady vyhravali souteze(ted nebudu mluvit o vykonu). Ale kdyz nekdy nahodou reknou, ze do Hondy Civic z 96 roku nasypali 3 000 000 korun, clovek bez penez nema sanci…

    Ladimír

    No tak právě "Pimp my ride" je ukázka toho nejhloupějšího tunerství, jakou jsem viděl. Nasypou do auta stovky tisíc a už jsi někdy viděl, že by tam dělali něco s motorem/brzdama/podvozkem? Já teda ne. Všechno jenom na efekt, chromový kola, třicet monitorů a sedmdestát subwooferů… oh-my-god… Ale když je to baví…

    Petr

    No o tom preci mluvim. Jenom do toho nasypou prachy…

    Jelas

    Hlavní problém je,že lidi se většinou považují za automobilové konstruktéry a ve skutečnosti o tom vědí …!K mým oblíbeným patří např. neúměrný zvyšování výkonu bez zásahu na brzdy a výměny motorů bez zásahu do podvozku

    Skyline R34 GT-R

    Záleží na jedinci, jak tuning pojme. Pokud někdo bude vylepšovat 120, je to jeho věc. Já osobně preferuji tuning promyšlený do detajlů. Jak po vzhledové strance, tak po technické. Jak ale již bylo uvedeno, je to finančně náročné. Proto se raději do toho nepouštím.

    Novic

    Já jsem zastánce lehkýho tuningu, aby si majitel své auto trochu odlišil od ostatních tisíců co jezděj po silnici a do moturu si moc nešahaj, ale nemá se to přehánět, viz. http://www.topgear.com/content/timetoburn/sections/carbage/pages/0498/

    Pavel F.

    Tento článek mi přijde jako velice povrchní. Autor v něm neříká nic jiného, než staré ohrané názory ,které vám řekne na počkání většina motoristů. Taková ta líbivá politika, za kterou by se nemusel stydět ani Jirka Paroubek. Jinak článek neříká vůbec nic jiného, než že autor nemá tuning rád. Z profesionálního hlediska by jej však tento fakt neměl ovlivňovat. Vypovídá to pouze o nevyzrálosti autora (leč z určitými technickými znalostmi). Prostě klasický příklad českého (rádoby) novináře.

    Škoda 120GLS

    souhlasí psal jsem na jeho článek taky svůj názor ale vlastně souhlasím stim co jsi řekl.aspoň někdo

    Ucitel cestiny

    Moje odpoved: zapojyt mozkovy zavyti a dat majzla na chiby, jakoz i chyby. Dost jsem se nasmal, pryma.

    Škoda 120GLS

    to že má někdo škodu 120 a výučák a chce aby to jeho auto trochu jelo brzdilo a zatáčelo jako něco normálního .jen nemá prachy a zázemý tak nemůže být dobrým tunerem hm.

    pro příklad pár ůprav jsem zvědavej na váš komentář motor favo sání koni širší kola,amk absorbčí výfuk,pětikvalt,skrácená šaltka,sport volant victor,brzdy rapid 136GL.pružina kratší o 20mm,tvrdší tlumyče(tady uznávám pochibného původu)od kámoše dodatečně provařená kastle a vyztužené dorazi a ramena,větší chladič peugot 405 sri,na magnetce snížená hlava o 0,7mm,samozřejmě je ze servisu vyštelovaný karbec.dík chtěl bych slišet odpověď

    Titan

    tak tohle myslím snad ani nepotřebuje komentář… :-))))

    Anebo jo: mám takový dojem, že autor o stodvacítkách ani nepsal – na nich se toho už moc pokazit nedá. Pravda, ani vylepšit. Výměna brzd za silnější je chvályhodná, ale jakýmkoli neodborným zásahem do podvozku prostě zrušíš jízdní vlastnosti. Pokud nejsi zkušený ladič, výsledné jízdní vlastnosti stojí většinou za prd – a i kdybys to nakrásně trefil, auto není na takový setup postavené, takže podvozkové díly budou trpět nadměrnou zátěží a brzo odejdou. Ale co nadělám, stejně tě nepřesvědčím a když tě to baví, tak si hraj… nebo se třeba nauč česki…

    Mitsubishi

    ooooo my shit this is good car . good good good

    ivan stasa

    Zdravim vsechny priznivce a nepriznivce TUNINGu s Akronu,Ohio.

    S autorem clanku nesouhlasim spise po technicke strance,spis bych pouzil slova mene informovany…rikat nekomu ze samosvorny diferencial je neco co poskozuje a nebo zatezuje napravy a pod …at se podiva na nove Hondy a Nissany s R na konci jmena,maji ty same poloosy,jako bez samosvorneho…ty same zavesy atd.Myslim si ale,ze kazdy ladic zna vyhody somosvorneho diferencialu…

    Zrovna tak jako kdyz nekdo rikal ze F-1,Good Year je moc siroka a muze pri desti "plavat"…pneumatiku vyvinul muj kamos,ktery je zamestnany v oddeleni zavodnich pneumatik zde v Akronu a pneu ma petentovanou podle destove pneu,kterou vymyslel na F-1 pred mnoha lety,kdyz jeste Good Year obouval monoposty.Tim Miller me doslova rekl,ze v desti se chova dobre…a take proto je prodavana na Corvetty,Ferrari a jine zhave vozy,ktere by byly nemozne v desti.

    Tuning jako takovy je stara vec,v Evrope myslim zacal Carlo Abarth,Schnitzer,Zakowski,Joest,a dalsi a dalsi…

    zde je jich take dost a nektere znam osobne Stillen,(Steve Millen),T.C.Kline,Fredy Baker Racing,Summit Racing a samozrejme "Yours Truly Ivan Stasa Racing" specilizing in engine,trasmissions and differential blueprinting.V Cechah to byli panove Krecek,Motl,Siriste a nevim uz ted jmena…ale znam nadsence,kteri maji vyucni list a ladi 130…ale nemaji mentalitu o ktere se autor zminuje.Spise jsou ve sferach sneni.

    Hmm,rekne si par lidi u Vas…chlap je blazen,ale on to prizna a vi ze dodnes je,viz muj projekt Miata s kamosem.

    V Cechach kde jsem vychodil skoly a zabyval se ladenim MB-1000 a mam dodnes vykresy jak udelat s tohoto auta soutezni…jo to byly casy.Mimo vzdelani mam take ASE licenci jako Master Atomotive Technician.Spina pod nechty mojich prstu o tom svedci.Takze patrim k tem s tim vyucnim listem take-:)))

    Zde se zabyvam (ci spise zabyval)ladenim cestovnich vozu na zavody.Nejdrive to byly Triumphy a pak uz jenom vyhradne Nissany.

    Souhlasim ale s autorem co je zadouci u ladeni…je to spise za ucelem k zavodeni nez na silnicni blbnuti,prestoze se najdou nadsenci doma v Cechach a ted hlavne zde take,kteri chteji jezdit rychleji v zatackach.Samozrejme ze clovek musi znat od koho kde co koupit…smejdy delany v Cine jsou zde normalni.

    No a ted rozeberu slovesa upravovani a vylepsovani…

    pro me znamenaji asi toto:

    Upravuju zavesy a seridim uhly abych vylepsil jzdni vlastnosti vozu v zatacce …

    Vylepsuji co tovarna nedomyslela a upravim zaveseni kol abych dostal optimalni uhel pri jizde do zatacky…

    Takze za ucelem ladeni je vzdycky neco,co tovarna nemela na mysli…v Evrope je to ale zakazane mnenit co tovarna nedomyslela.Prestoze tovarny ted delaji svoje ladeni jenom proto,aby si udrzely pozici a vylizanci jako ja a Stillen zustanou na suchu…

    Postup ktery jsem pouzival pri ladeni je asi takovy …zacnu podvozkem…vyladim vse co udela s auta ten nejlepe tocivy vuz…pak udelam brzdy a nakonec vyladim motor…cimz padem se vyhnu situaci kdy zmnenim vsechno a nevim zda to je ted k horsimu…

    Kdo to docetl az sem tak si myslim ze ma trpelivost se starym dedkem…ale Tuning zustane at se nam to libi nebo ne…blaznu je nas dost…

    Ahoj a zdravemu tuningu zdar,

    Ivan Stasa

    Tri City Nissan

    Cat art Technology

    Tuning je dle vkusu co se komu líbí.Když jste zmínil takovou kritiku ne tolik majetným úpravcům, tak soudím že ve vaší garáži stojí Mercedes benz CLS upravený od Brabuse nebo podobný stroj za statisíce eur….pokud má někdo jakoukoli úpravu která vás nebo nikoho jiného neohrožuje, tak je vám do toho Hovno! to je jako kdybych se vám smál kvůli vašemu oblečení, bytu,vzhledu….Nechte si své názory pro sebe….

    kuku

    vy jste tady asi vsichni uplne blby! proc se ta rubrika asi jmenuje kapka jedu???

    Pavel F.

    Protože si ho autor nakapal do kafe celou lahev

    re: vy

    A ty seš jedinej chytrej…..

    t

    za to ty seš jedinej chytrej…

    Frenk

    ten kokot co to psal tak nemá určitě ani řidičák a sere ho že nemá káru a ani babu. Jen at si to zkusí odstrojit celé auto do šrobku v četně motoru do kterýho sežene ostrou vačku kovaný písty a klikovou hřídel a spousty jiných věcí které jak píše nejsou vydět.A když to zaplatí a smontujě zase celí auto do kupy tak at si píše o tunerech co chce!!!

    NewKy

    O tunerech neni snad potreba ani nic psat – clovek si udela obrazek i z toho, co pisou tuneri sami. Napriklad z jejich "bezchybneho" pravopisu 🙂 Mluvim vazne – vsimli jste si, ze tento clanek vyprovokoval hned nekolik "tuneru" k reakci, a ANI JEDEN z nich nezna shodu prisudku s podmetem? 😀

    honziiiiq

    No tak si to přiznejte!!!!! vždyť má pravdu

    Petr

    Hele lidi at je to tak nebo tak, vsadim se o co chcete, ze ten autor se ted dobre bavi nad tim, jak se tu dohadujete a hadate…

    Lukas

    Jj, souhlas, taky si to myslim, a urcite neni jedinej 🙂

    Protoze, to co se tu v diskuzi pise, to je narez, ale presne to odpovida stavu ceskeho tuningu.

    jules

    to co si kto urobi s autom je jeho vec, ja nikomu nerozkazujem aky ma mat v aute stromcek…

    Tuner3

    znam kluky kteri si treba doma ve stodole postavili škodovku přesne podle specialu na raly..asi to jsou tuzeri…

    sintetik

    Zdravím, tak snad abych řekl něco za skupinu první, tedy tu, postíženou menší inteligencí, menšími financemi, menší technickou vzručností (ačkoliv nechápu, že autor článku mluví o lidech s výučním listem jakožto o nevzručných, když vesměs všechny výuční obory jsou založeny především na vzručnosti, ale budiž, odpusťme mu to, píše tu daleko větší blbosti).

    Ano, i já trpím menší inteligencí (jsem držitelem výučního listu), ale za nedlouho zvýším svou inteligenci u maturitní zkoušky, poněvač studuji dálkové studium. Troufám si říct, že vychodit dálkovou školu dá víc zabrat, než dodělat leckterý gympl, rozvedl jsem to tak, protože ta část nižší inteligenci mě velmi pobavila -díky.

    Ano, jsem majitelem škody rapid 136 a když jsem rapida kupoval, nepředpokládal jsem, že bude řešit mé sexuální problémy, vy sna ve svých 21 letech jste měl takové iluze? Nejspíš ano, když o tom píšete s takovým přesvědšením, v tom řípadě je mi Vás upřímě líto a jestli tomu stále věříte rád bych věděl, čím teď jezdíte a jestli to vyléčilo Váš komplex.

    Nedostatkem peněz opravdu trpím (obdivuji Vás…jak jste to jen uhodl?!), vy jich snad máte dost? Jsem majitelem dvou aut a to již zmíněný rapid a Clio rok 2003 a na rapidovy pracuji stále, důvod? Baví mě to… Vy nemáte koníčky ? Opět je mi Vs líto, co s toho života máte? Myslím, že kdyby jste měl nějaké záliby, tak zde nekritizujete ty naše (ale too už jsem zde četl, tak popojedem)…

    Píšete zde absolutní nesmysly… považuji se za tunera, tedy ladím. A víte čím jsem začal??? Koupil jsme si svářečku, naučil se svařovat a Rapida kompletně vyvyřuji a světe div se, další na řadě jsou kompletně nové brzdy a ne jen tak zew srandy, plánuji upravovat motor, tudíž jsem si vědom, že i brzdy budou víc namáhané. Stejně tak podvozek, fámy co zde píšete o snižování podvozku jsou holý nesmysl. Já osobně nehodlám podvozek snižovat, ale pořídil jsem si tvrdčí tlumiče, ale člověk, ktrerý nejel ve škodovce nepochopí, proč je to třeba. Zkrátka (z dlouha) dotyčný neví nic o tom co právě napsal a jeho psychoanaliza tunerů mohla zůstat dál jen cv jeho zamindrákované hlavě. S pozdravem Pospíšil Josef

    ?

    jojo

    Honza

    nechápu, jak autor může říkat MS Windows dobrý operační systém

    anonym

    Nevím, proč autorovi vadí tuning. Například výměna motoru. dyž si někdo do Rapida namontuje motor 1.3 MPi z Felicie, nemusí to být kvůli výkonu. Může to být i proto, že 1.3 MPi má skoro poloviční spotřebu než motor z Rapida při o 10 kW vyšším výkonu, nemluvě o tom, že Natural je levnější a ekologičtější než Special. Pochybuji, že by těch 10kW mělo vliv na geometrii nápravy. A k brzdám: lepší namontovat na Škodovku silné sportovní brzdy, zničit nápravu a zastavit ve vesnici před děckem, které vběhlo do silnice, než nechat si na Škodovce sériové a to děcko přejet.A pokud jde o ALU kola, ty taky nemusí být na parádu. Proč se asi dávají na sportovní vozy? Kvůli tomu, aby auta hezky vypadaly? ALU kola jsou mnohem lehčí a zlepšují jízdní vlastnosi a taky skrz ně proudí více vzduchu k brzdám, které jsou lépe chlazeny. A plastové nárazníky a křídla? Určitě lépe vypadá Favorit s kulatým nárazníkem lakovaným do barvy karoserie, než s černou krabicí co má v sérii místo nárazníku.

    Filipes

    Favorit (hranaté auto) s kulatým nárazníkem vypadá líp, než s originálním??? Buď si děláš srandu, nebo seš úplně ztracenej případ…

    anonym

    ne, jen sem si dělal srandu, ale určitě s nějakým lakovaným nárazníkem vypadá líp

    HZ

    Kde jsme ze prijde nejaky pan Knotek a kritizuje lidi s  skodovkama 120,a navic urazi lidi co maji vyucni listy a jsou bez remeslnne zrucnosti,co ja vim k vyucnimu listu se potrebure ona remesl.zrucnost zijeme v demokracii a kazdy muze rict svuj nazor ale urazet mi neprijde jak slusne tak inteligentni a ze si pan Knotek precte nejaky manual a technicke udaje o diferencialu,a dela tady zavery tak je to nejaky dulezity intelektual,teda spis si na nej jenom hraje a asi se mu v zivote nepovedlo zbalit nejakou holku tak si tim clankem neco kompenzuje na tunerech

    Honza

    Souhlasím.Pan autor si zřejmě nevšiml, že třeba automechanik má výuční list.Pochybuju, že automechanik neví, co auto vydrží. A nechápu, proč kritizuje škodovky. Jsou to sice auta, která jsou poměrně stará a ne moc bezpečná, ale jinak jsou výborná. Třeba naše stará škodovka jezdila krásně a spolelivě, jen párkrát se objevil problém. Ale i v zimě naskočila bez problémů.

    flojt

    hm mam lepší

    Barnika

    tak začátkem…

    je mi 28 let, nejsem ani hoch co trpí nedostatkem peněz s výučním listem, ani hoch s vyšší inteligencí, jak autor rozděluje tunery na dvě skupiny lidí..

    Sem normální ženská s průměrným platem, která se zajímá o auta.. mé hyundai coupe si myslím obstojně kvete tuningem a je velice příjemné když se za ním na ulici lidi otočí.. to ať si říká co chce, ten pocit je fajn 🙂

    Autor článku tvrdí, že tuning je pouze ,,ničení" kvality aut od výrobce.. ahááááá.. takže si to přirovnáme například k :

    náš autor si koupí drahé kalhoty ,uloží je do skříně a za měsíc zjistí že mu jsou velké .. a protože on upravování a vylepšování neuznává, samozřejmě že si kalhoty v pase neubere.. podle jeho slov je vše od výrobce nejlepší 🙂 🙂 🙂 a tak i když v nich bude plandat jak kokotek, nechá to být 🙂

    Myslím, že v autorově článku jde o to, že má doma rodinné auto na plecháčích s papundeklovými poklicemi 🙂 a když kolem projede pěkně vytuněné autíčko a dvě mladé kočičky řidiči zamávají, jde pouze a pouze o závist 🙂 samozřejmě že se na pěkné káry dobře balí holky a z vlastní zkušenosti vím že i chlapi 🙂 a proč ne?? žádný problém v tom nevidím:-)

    Na závěr.., pane autore : vyměklé roštěnky opravdu nejsme 🙂

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist