Mitsubishi Space Star (1998 – 2004)

Toto malé MPV potěší zájemce o cenově dostupný a přitom spolehlivý ojetý automobil. Musí mu však odpustit některé nedostatky.

​RADOSTI
Příznivé ceny ojetin, vzhledem k vnějším rozměrům dobrá prostornost, spolehlivost, příznivá spotřeba, pohodlná sedadla, posuvná zadní lavice, velmi dobrý výhled z vozu.

STAROSTI
Menší odolnost interiérových plastů vůči opotřebení, méně ojetých vozidel na trhu, větší prohřívání interiéru slunečními paprsky, zadní lavice není vyndavací (lze jen sklápet).

Rodinný automobil může mít mnoho podob. Někdo potřebuje velkoprostorový vůz, vedle něhož by se zastyděl i menší autobus, jiný se spokojí s klasickým sedanem nebo malým hatchbackem. Jednu z možných variant představuje i malé MPV, kterým může být třeba Mitsubishi Space Star. Tento japonec má evropský pas. Sjížděl totiž z výrobní linky nizozemské továrny NedCar. Jde tedy o model zaměřený na evropský trh. Využívá upravenou podvozkovou platformu vozu Mitsubishi Carisma, vozy mají společné i některé motory.

Space Star nepatří zrovna mezi masově prodávané ojetiny. Na trhu není těchto aut nejvíce, pro zdárný výběr by to ale mělo stačit. Nenechte se přitom ošálit vnějšími rozměry. Space Star má sice do stěhováku daleko, ale i tak nabízí posádce překvapivě slušný prostor.Velkou výhodou je v tomto ohledu zadní posuvná lavice (pojíždí přibližně o 15 cm). Obavy z nedostatku prostoru na zadních sedadlech tak nejsou na místě. I při nejzazší poloze přitom nabídne zavazadelník objem 345 litrů. Minus můžeme autu dát za nemožnost vyjmutí zadní lavice. Lze ji jen sklopit. Pokud jde o pohodlí, musíme vyzdvihnout příjemná sedadla, dobře se sedí jak vpředu, tak vzadu. Ani nabídka odkládacích míst není špatná.


Celkový dojem z interiéru citelně ovlivňuje palubní deska, respektive její stav. Z jednotlivých plastových částí se totiž někdy loupe barva, což může mít za následek citelně opotřebovaný vzhled.

Ale přesuňme se ještě více dopředu, rovnou pod kapotu. Pohonné jednotky mají sil dostatek a navíc potěší velmi příznivou spotřebou. Zážehové motory Mitsubishi v nabídce doplňují turbodiesely Renault. Ty přitom platí za nejhorší volbu. Důvodem jsou častěji se objevující potíže se vstřikovači, někdy to vzdá i turbodmychadlo. Někteří majitelé jim vytýkají také častěji odcházející žhavicí svíčky.

Proti tomu asi nejlepší možnou volbu představuje zážehová třináctistovka. Nejen že vykazuje vysokou spolehlivost, ale při běžné jízdě si vystačí se spotřebou do 6,5 litru. Ještě dodejme, že nejde o motor pro závodníky, pro běžnou jízdu je ale vyhovující.Šestnáctistovka není tak často k vidění, spotřebu má jen o trochu vyšší. Mnoho vozidel ukrývá pod kapotou agregát 1.8 GDI. Ten si s autem poradí hravě, avšak ze zážehových motorizací platí za nejrizikovější. Tankování méně kvalitního paliva vede k zakarbonování a následnému kolapsu motoru.


Mitsubishi Space Star potěší vyznavače pohodlí. Měkce naladěný podvozek zdárně tlumí nerovnosti, ale na druhou stranu s sebou nese i výraznější náklon karoserie v zatáčkách. Tomu samozřejmě napomáhá i vyšší stavba karoserie. Jízdní vlastnosti vozu jsou maximálně jen průměrné.

„Z častěji se opakujících závad si dejte pozor zejména na problémy s elektroinstalací, zlobit může dobíjení či startér. Někdy jej ale stačí jen vyčistit,“ začíná výčet závad Miroslav Vápeník, vedoucí manažer Auto Diskont.Mezi známé nemoci tohoto modelu patří poruchy osvětlení interiéru, vyskytují se závady palubního počítače, častěji odcházejí homokinetické klouby a výjimkou není ani vlnění brzdových kotoučů. Zde je nutno podotknout, že se jedná o následek nadměrného opotřebení. Zástupce Auto Diskont upozorňuje i na zdroj různých pazvuků: „U některých vozidel můžete po zdvihnutí vidět uvolněné tepelné štíty výfuku. Ty mají za jízdy po nerovnostech na svědomí různé klepání.“

Vyskytují se případy prasklého vlnovce výfuku, což je banalita proti možným problémům s převodovkou. Nejde o tak častý jev, přesto je na místě ostražitost. Někteří řidiči poukazují také na kratší životnost spojky.


Ve zpětném zrcátku
1998 – představení automobilu se zážehovými motory 1.3 16V/61 a 63 kW, 1.8 GDI/87 a 90 kW.
2000 – agregát 1.3 16V nyní o výkonu 60 kW.
2001 – nová pohonná jednotka 1.6 16V/72 kW, nově turbodiesel Renault 1.9 DI-D/75 kW.
2002 – facelift, nový motor 1.8 16V/82 kW, nabídka rozšířena také o silnější turbodiesel Renault 1.9 DI-D/85 kW.
2004 – ukončení výroby.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Bariérovým testem Euro NCAP prošel model Space Star v roce 2001.
Za ochranu posádky při nárazu získal 3 hvězdičky z 5 možných (20 bodů)
Za ohleduplnost při střetu s chodcem dostal 2 hvězdičky ze 4 možných (14 bodů)

Milan Jirouš

1.4.2012 3:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist