Mitsubishi Lancer čeká návrat! Šampaňské ale radši nebouchejte…

Legendární jméno se na scénu vrátí v trochu jiném hávu. Mitsubishi ale už dříve předvedlo, že si hodnoty historického odkazu příliš neváží.
titulka-lancer-ceka-navrat-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Zdroj: Mitsubishi

Lenost je strašná věc a pokud se k ní sníží věhlasná automobilka, je to vyloženě smutná záležitost. A Mitsubishi, jak se zdá, opravdu líné je. Tak líné, že se už ani nesnaží vymýšlet pro své vozy nová jména. Posledně plácly tři diamanty odznáček Eclipse, kterým se přes dvě dekády honosilo elegantní mrštné kupé, na hroudu železa spadající se do módní kategorie kompaktních SUV. Nyní se stejně chystá využít jméno další legendy.

Lancer byl po celou svou historii, sahající až do hlubokých sedmdesátek, hlavně kompaktním sedanem, automobilka si ale usmyslila, že tohle jméno bude nejvíce sedět novému crossoveru. Tak lze alespoň chápat vyjádření ředitele automobilky Trevora Manna a šéfdesignera Tsunehiro Kunimota pro britský Auto Express. Dle jejich slov je o směru, kterým se nový Lancer vydá, téměř rozhodnuto. Automobilka se nejdříve chce soustředit na náhradu současných vozů ASX, Outlander a L200 a poté se chce zaměřit na jména Pajero a Lancer. Druhý jmenovaný by měl přitom spadat do C-segmentu, který sice trochu slábne v Evropě a Americe, zato na globálním trhu stále roste i díky zásluze čínských zákazníků.

Loňský koncept e-Evolution by měl představovat právě design ideální pro menší vůz. Podle Kunimotových slov to, že vůz spadá do C-segmentu, nemusí hned automaticky znamenat, že půjde o konvenční hatchback. Takže se tedy můžeme „těšit“ na další nekonvenční crossover. Podle všeho navíc bude vůz postaven na společné platformě CMF-C/D aliance Renault – Nissan a s největší pravděpodobností se tak tedy setkáme s pohonem všech kol a také hybridním pohonem.

Lakonicky tedy můžeme poznamenat, že Lancer už nikdy nebude jako dřív. S největší pravděpodobností nepůjde o špatné auto a určitě bychom uvítali, pokud by se na svět koukl rival pro Focus RS, Civic Type-R nebo Golf GTI. Jen kdyby nenesl název EVO, který nám bude navždy připomínat, o co jsme byli ochuzeni. Trochu se ale ze strany Mitsubishi bojíme, co nás čeká příště. Abychom se za pár let nedočkali sedmimístného SUV nesoucí název 3000GT.

27.4.2018 8:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: autoexpress.co.uk

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist