Mitsubishi Lancer Evolution: návrat opět potvrzen, EVO jak jej známe to už ale nebude

Japonská automobilka Mitsubishi pracuje na příští generaci modelu EVO. Ve hře je tříválec a konstrukce tak radikální, že vůz zřejmě dostane jiné jméno.

Zhruba před pěti měsíci vyšlo díky konfidentům britského týdeníku Autocar najevo, že japonská automobilka Mitsubishi nejenže nezanevřela na svou nejvěhlasnější sportovní řadu Lancer EVO, ale dokonce pracuje na jeho nástupci. Teď tuto informaci potvrzují také zdroje kolegů amerického Motor Trendu, stejně tak ale dodávají, že koncepčně a technicky nezůstane u tohoto vozu kámen na kameni.

Jak se zdá, přímý konkurent Subaru STi se už dále nebude spoléhat pouze na přeplňovaný motor a promyšlený pohon všech kol, ale v duchu nového zaměření automobilky dostane hybridní ústrojí. Mitsubishi si údajně natolik cení tento vůz, že pro něj vyvíjí samostatnou platformu, zatímco standardní modelová řada Lancer se v rámci nového spojenectví s koncernem Renault-Nissan zřejmě bude spoléhat na podvozek příštího Méganu.

Neoficiální zdroje říkají, že tato zásadní technologická diferenciace od Lanceru dost možná povede ke změně jména a tím pádem je více než pravděpodobné, že stejný nezůstane ani design. Úvodní obrázek auta je pochopitelně spekulativní, podle Motor Trendu však reflektuje dostupné informace o novince a částečně navazuje na styl nedávného tokijského konceptu XR-PHEV. Jak asi tušíte, náhoda to není.

Podle toho, co víme, Mitsubishi zvažuje možnost, že se pod kapotou budoucího Evolutionu objeví jako základ pohonu malý přímovstřikový tříválec s turbodmychadlem o objemu 1,1 litru a výkonu 136 koní, který se ve spojení se 160koňovým elektromotorem objevil také v crossoveru XR-PHEV.

Jak dnes víme, obě jednotky roztáčely pouze kola přední nápravy, zatímco EVO má zůstat u pohonu 4WD, kardany a chytré diferenciály jsou ale zřejmě ze hry ven. Zatím netušíme, jestli se vzadu objeví dvojice menších samostatných elektromotorů anebo pouze jeden větší, každopádně společně s akumulátory umístěnými pod zadními sedadly a v podlaze by si vůz měl podržet ideální rozložení váhy v poměru 50:50.

I toto řešení je nakonec důvodem, proč Mitsubishi nemůže pro EVO použít šasi Renaultu Mégane čtvrté generace, na druhou stranu má však plná integrace elektrické pohonu do podvozku vést k nekompromisním jízdním vlastnostem. Jak bude ovladatelnost ovlivněna nepochybně vysokou hmotností baterií, můžeme nyní jen hádat, Japonci se nepochybně budou snažit kompenzovat ji třeba karbonem či hliníkem, nicméně vůz má prý zastínit všechny dosavadní generace nejostřejšího Lanceru.

zdroj: MotorTrend

16.12.2013 11:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist